Gå til innhold

hvor mye studeilån har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to år igjen på universitetet, studerer samfunnsfag med personalledelse, og klarer å ikke ta opp studeielån, men lurer på om jeg skal ta opp fullt studielån, åg hive de rett på en sparekonto, og ha som egenkapital nå en skal kjøpe leilighet om to år, er dette lurt mon tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo mindre i lån om du har lån fra før så vil ikke tro det.

Skrevet

jeg har hatt fullt studielån i fem år, det sies at det er det siste lånet man bør betale tilbake. Når det gjelder leilighet er jeg litt usikker, de trakk nemlig fra studielånbeløpet på den totale summen vi kunne kjøpe for - så sånnsett får du mindre penger å rutte med - men om du ikke skal kjøpe en leilighet til maksimalt lånebeløp er det en grei måte å ha innskuddet selv.

Nå er jo førstehjemslån veldig gunstige når man skal inn på boligmarkedet for første gang - og da kan man låne 100% av boligens verdi. Jeg ville nok tatt opp lån, satt det på en egen konto så du får rentene av pengene, og evt betalt tilbake alt sammen når du er ferdig med studiene :)

Skrevet

Har du ikke rett på stipend? Hvis du tar fullt studielån, skal du jo få trukket fra 40% hvis du består... Uansett lønner det seg alltid å ta opp studielån og sett på sparekonto. Det er rentefritt mens du studerer, og hvis du betaler alt tilbake rett etterpå, har du jo en del renter på innskudd som du får beholde. I tillegg til de 40 % hvis du har rett på stipend da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...