Gå til innhold

Til dere som har vært på modningsakkupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selv på det på torsdag..Siden jeg har blitt plaget med masse maserier siden natt til fredag, så håper jeg dette vil effektivisere litt. Hva er deres erfaring med slik akkupunktur? Hvor blir nålene satt? Tok det lang tid før noe skjedde? Er så spennt og nyskjerrig. Har egentlig stor tro på dette, håper ikke jeg blir skuffet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, selv om jeg har en stund igjen, vil jeg gjerne vite hvordan det gár med deg, er ogsá veldig nysgjerrig pá denne behandlingsformen. Lykke til, snart er du mamma!

Skrevet

Hei. Jeg fikk akkupunktur på fredag. En i hver fot, en i hver hånd og en i magen. Men det skjedde ikke noe. Hadde da 6 dager igjen til termin. Har i dag 2 dager igjen... så jeg vet ikke om jeg burde tatt det flere ganegr jeg... ikke funksjon for meg iallefall.

Skrevet

Men vet du om du er moden? Har hørt det ikke er så effektivt med mindre mormunnen har begynnt å modne. Man bør visst gjøre det flere ganger? Jeg fikk noen tips om ting som kan effektivisere riene mine av jm..da det er slitsomt å gå sånn i lengden..derfor håper jeg akupunkturen vil sette fart på dette:)

Du får i alle fall ha lykke til connie79..Snart holder du nok gullet i armene.

Skrevet

Heisann Elisin:) Ja blir utrolig spennende å se om det har noe effekt. Han som driver med dette her jeg bor har flere ganger vært i kina på kurs..Og går for å være ganske flink..har kanskje litt for høye forventninger til han he he..

Ja nå håper jeg det ikke er lenge til jeg holder gullet mitt i armene. Når er det du har termin da?

Klem

Skrevet

Nei, har ikke funnet ut om jeg er moden. Har gått på bringebærbladkapsler i 4 uker, hatt mye sex, og kjent mensmurringer i ryggen... Så jeg håper jo jeg er litt moden i allefall:) Tenkte å spørre legen om det i morra.

Har du lenge igjen?

Skrevet

Modningsakupunktur skal hjelpe livmoren til å bli moden; når man er moden er det heller igangsettingsakupunktur du får.....?

Fant dette på nett:

"Forberedende akupunktur til fødselen (modningsakupunktur) er en behandling som skal bidra til at fødselen kommer i gang rundt termindato, slik at man unngår å gå på overtid. Da vil man unngå bruk av kjemiske medikamenter for å sette fødselen i gang. En annen effekt er at selve fødselen går raskere. I tillegg viser erfaringer at moren hurtigere kommer seg fysisk etter fødselen.

Ved å stimulere spesielle akupunkturpunkter styrkes den glatte muskulaturen i og rundt livmoren. På den måten blir riene kraftigere, det skjer mer per rie og fødselstiden kan bli kortere. Akupunkturpunktene bidrar også til økt sirkulasjon av blod, og derfor øker gjennomblødningen i slimhinnene i fødselskanalen. Aktuelt vev i livmorhals og området rundt er dermed sterkere og bedre rustet til den påkjenningen en fødsel er.

Andre effekter av akupunktur før fødselen kan være at den gravide får mer energi til fødselen. Om den gravide er urolig og engstelig før fødselen brukes det enkelte punkter som virker beroligende. Økt restitusjonen etter fødselen kan skrive seg til mindre ødelagt vev som følge av akupunkturbehandlingen.

- Behandlingen bør starte i uke 36/37, med ukentlig oppfølging frem til terminen. Akupunkturpunktene forandres noe fra uke til uke og tilpasses den enkelte pasient. Noen gravide er for eksempel svært slitne de siste ukene før fødselen, og da styrkes energien med spesielle punkter. Svangerskapet må være uten store komplikasjoner og barnet må ligge i hodeleie."

Skrevet

I følge hun jeg går til akupunktur hos (hun er jordmor i tillegg til akupunktør), så viser forskning at fødsel går både fortere og er mindre smertefull om man har gått til modningsakupunktur. Forskningen sier ingenting om det hjelper mot å gå på overtid, men erfaringsmessig sa hun at litt færre av hennes pasienter gikk på overtid enn hos gjennomsnittet. Jeg spurte henne også ut om sette-igang nåler, og det sa hun at bare var tull. Fødselen satte igang når den selv var klar for det.

Skrevet

Er det jeg tenker også, ungen kommer når den kommer, jeg har 3 til 5 uker igjen, og håper på 2... ;P.

Men det er greit om jeg får en enklere fødsel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...