Prinsessemamma x 2 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Feks at det skal brukes kun når babyen skal sove o.l. eller er smokken tilgjengelig hele tiden?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Foreløpig ingen regler, hun er bare 3 uker. Men kommer til å innføre etter hvert. Har en på 2,5 år som har blitt altfor avhengig av smokken, og vi lærte av det. Tuppa skal ikke få ha smokken hele tiden (sier jeg nå, spør meg igjen om 1 år så kan svaret være annerledes..)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2008 Har du fått babyen din, Lillegull?! Gratulerer! Var på BIM og fulgte hilstorien din tidligere. Håper alt er bra med dere, og at dere koser dere med det nye familiemedlemmet
hamsterpia Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Mini får bruke smokken når han skal sove/kose, når vi kjører bil. Det hender han får bruke den litt ellers også. Kommer an på humøret hans og siuasjonen. Men han får ikke bruke den hele dagen.
wjkcg Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Vi bruker den bare i vogna og i bilen. Jenta vår er nå 11 uker og begynte med smokk da hun var ca seks uker. Har en teori om at det er lurt å begrense bruken til noen bestemte situasjoner for å redusere avhengighet. Vil for eksempel ikke at smokken skal brukes til soving om natten, slik at hun ikke får sove dersom det ikke er noen smokk i nærheten. Men kjempefint i vogna for å roe når vi er på vei ut, på t-banen for å hindre hyling og plaging av andre og i bil for å distrahere fra sult når det er et kvarter igjen hjem : )
mamman til to gutter Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Mini fikk ha smokken så mye han ville når han var helt liten. Vi begynte å begrense bruken når han begynte å gjøre noe annet enn å bare ligge rolig. Nå får han den når han skal sove, når han er lei seg fordi han har slått seg el (har nylig begynt å reise seg og skjønner ikke helt at han ikke har balanse enda, så i det siste har det vært mye smokk pga det, men kun på fanget, skal han leke tar jeg den ut igjen), i vogna og i bilen. Har ikke opplevd at han våkner fordi han ikke har smokken, sover godt uten, men hvis han først våkner, roer han seg veldig raskt når han får smokken.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg gir mini smokken når han skal sove på dagtid, også får han den av og til når vi skal kjøre bil eller triller tur. Han bruker kun smokken sin når han er trøtt egentlig, og spytter den ut så snart han har sovnet, så jeg ser ingen grunn til å dytte den i munnen hans ellers.
mizz25 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Mini her e 3,5 mnd,å han vil kun ha den når han e trøtt/eller ska søv =)
Ezmeralda Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Gutten min er snart 7 mnd og smokken hans er stort sett alltid tilgjengelig. Synes jo det er kos å se munnen og smilet iblant, så tar den ofte ut og legger den på et tilgjengelig sted. Han kan hente den når han vil. :-)
blaastrek Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Bruker det stort sett bare når hun skal sove eller når hun er litt grinete. Kjekk å ha med på stellebordet for hun liker ikke å kle på seg. Smokk er noen ganger like mye for de voksnes skyld, sånn sett.
Bianca83 Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Ble hverfall enda mere klar over at jeg skal ha regler for bruk av smokk etterhvert, når jeg i dag så oldebarnet til naboen på fire år tråkke rundt på en sånn leketraktor på plenen med smokken godt plantet i munnen. DET så virkelig ikke bra ut! Snuppa mi er 8 uker og foreløbig så brukes den når hun skal sove :-)
BlåklokkaVest Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Foreløpig lar jeg gutten få smokken når han har lyst på den, og det kommer jeg nok til å gjøre til han er blitt litt større. Når de har blitt så store at de begynner å leke seg, så har jeg gjerne prøvd å nappe ut smokken så lenge de er i godt humør og ikke bryr seg med at jeg tar den bort. Da gir jeg smokken når de ber om det, og det er som regel ikke så ofte. De har som regel bare behov for smokken hvis de er lei seg eller er trett. Rett og slett til trøst. Når de er blitt over året har jeg holdt smokken til senga. De kan når som helst få smokken, men det betyr at de må ligge/sitte i sengen. Med andre ord kan de når som helt be om å få komme opp i sengen for å kose seg med smokken og koseteppet, og be om å få bli tatt opp igjen av sengen når de er ferdig. Det har ikke tatt mer enn et par dager å venne de til denne ordningen. Poenget for meg er at de skal forbinde smokken med hvile. Til slutt blir det mindre og mindre masing om å få en tur oppi sengen. Det virker som om de glemmer det litt. "Ute av syne, ute av sinn"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå