Ann80 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har en gutt på 4 uker som er plaget med rennende øyne, noen dager er det også helt klistra igjen med gult puss. Var hos legen med han når han var 2,5uke, å fikk øyedråper som skulle gjøre det bedre innen 3-4dager. Det ble også noe bedre, men nå er det igjen helt ille? Noen som har opplevd lignende? Er det da ikke øyebetennelse siden antibiotikan ikke tar det? Ringte legen, skal ringe igjen senere i dag for å høre hva jeg skal gjøre. For man gult puss når det er tette tårekanaler?
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hei. Min lille snupp slet med øyebetennelse/katarr da hun baare var noen uker. Jeg fikk beskjed om å dryppe morsmelk på..først vaske vekk "gusjen" og så dryppe litt på...flere ganger for dagen og noen dager etter det er borte.. legen sa og at man kan koke opp kamille te,kjøle ned og vaske øyet med en bomullsdott med te på Han ville ikke gi øyedråper,da han sa dette var altfor sterkt for sånne små.. Dette var min erfaring:)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Vi hadde samme problemet. Dryppet på morsmelk fra fødselen og de 4 første ukene. Ble ikke helt bra, så vi fikk øyedråper av legen. Ble fremdeles ikke helt fint, så jeg fikk beskjed om å massere i øyekroken (nedenfra og opp) mens jeg ammet, og da ble det fort bedre. Det hjelper visst ved tette tårekanaler. Nå er det veldig bra (3,5 mnd) men det hender fremdeles at hun blir rød/ irritert rundt øyet, og da drypper jeg med morsmelk eller saltvannsdråper et par ganger i løpet av dagen. Øyekatarr og tette tårekanaler er forøvrig veldig vanlig hos de minste.
hamsterpia Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Hos noen babyer tar det ofte litt tid før tårekanalene åpner seg ordentlig. Jeg fikk også bare beskjed om å vaske forsiktig og dryppe mm på øyet. Husk å vaske fra ytterkant og inn mot neseroten, ellers drar du med bakterier fra øyekroken og ut i øyet, og da blir det bare verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå