caiza Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Var på ul i uke 9 og da så alt greit ut. På første kontroll hos legen i dag ,15 + 4, og han fant ingen fostelyd .Han sa at kanskje fosteret lå litt langt inne... men ikke noe mer... Ble ganske bekymret, Noen som har noen erfaring med dette eller noen innspill?? Takknemlig for svar!!!
Mummimamma;-) Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Skjønner godt at du gjerne vil vite at det står bra til der inne. Kjenner du liv ennå? Det er ikke alltid så lett å finne fosterlyden, særlig ikke hvis livmoren din er litt bakovervendt. Min lege klarte ikke å finne den i uke 12. Men i uke 16 burde det vel være mulig? Er det noe annet sted du kan gå for å få det sjekket, til jordmor kanskje? Alt er sikkert i orden, håper babyen snart gir deg et livstegn!
Nina_J Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Det kan komme av at babyen ligger "feil vei". Legen min fant heller ikke fosterlyden med det samme, men plutselig dukket den opp uten at han rørte på doppleren! Og så forsvant den igjen...sånn holdt det på noen ganger. Han sa det var fordi babyen snudde seg, og da fikk han ikke kontakt med hjertet på en måte. Jeg har bakoverlent livmor, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre.. Håper du ikke bekymrer deg for mye, det er ikke bra Mest sannsynlig lå babyen din på en sånn måte at doppleren ikke fikk kontakt med hjertet!
lillemy-76 Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Hei! Jeg opplevde det samme som deg i uke 14, og da ble jeg henvist til ultralyd samme dag. Alt var jo i orden, men legen syntes det var greit å få sjekket! Lykke til !
Tonjepuus89 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 jeg var hos jordmor nåe jeg var 17 uker og da var det så vidt hun fant fosterlyden.. det tok lang tid før hun fant noe men plutselig hørte vi det svakt.. da lå den langt inne så det var derfor.. hun sa også at det var normalt å ikke alltid finne fosterlyden selv i uke 17... så det trenger ikke være noe galt!=)
elin og gutta;) Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 jordmor fant ingen fosterlyd her da jeg var på kontroller de første 2 gangene.... det føltes ganske ille egentlig. pga sykdom hos meg,og at vi er hos jordmor på sykehuset fikk jeg ul for å se.... den andre gangen hadde jeg begynt å kjenne liv, og skulle til gu rett etterpå..... alt var bra med spiren. morkaken ligger foran,derfor vanskelig å høre tidlig. hun sa jo på forhånd oxo,at det ikke var alltid hun kunne høre så tidlig. første i uke 13, og andre i uke 16... kontroll i uke 18 hørte vi han med doppleren første gang.
caiza Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Heisann jenter. Tusen takk for kjappe svar!!! Har fått time hos jordmor neste fredag for å sjekke ut fosterlyden på nytt, men det føles jo fryketlig lenge til når man går og er bekymret... Ble i hvert fall litt beroliget av deres svar - da er jeg ikke den eneste som har opplevd dette og det trenger ikke være noe galt. Merker det er lett å bli bekymret og engste seg for alt som ikke går "etter boken" ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå