Lykkeliten86 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har hørt at det er lurt å venne babyen til å drikke vann tidlig, men hvor tidlig skal enn begynne med dette ? kan enn gi en skje eller to med lunket vann daglig helt fra begynnelsen, jeg har en gutt som er 10.dager gammel, er han for liten ? Hilsen uerfaren mamma !
hamsterpia Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Begynte med vann da han startet med fast føde, ca 4 mndr gammel. Hvis du ammer, så trenger du ikke begynne med vann som tørstedrikk enda, for den første melken som kommer ved hver amming, er tynn og fungerer som tørstedrikk. Noe annet trengs ikke så tidlig. Hvis du gir MME vet jeg ikke.
du og jeg og vi to Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Det kan være lurt å begynne tidlig, for at de skal like smaken - men jeg synes 10 dager var veldig tidlig;) Men det gjør jo ikke noe å gi han litt vann, jeg syntes det var nok å holde styr på i starten - så jeg begynte å gi han litt vann (et par teskjeer) innimellom for at han skulle bli vant til smaken da han var rundt 4 måneder gammel. Og så sier de vel at vannet skal kokes inntil de er 6 måneder gammel, men det visste du sikkert.
line_n & sara Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 du trenger egentlig ikke før du starter med fast føde (dvs 6 mnd) men hvis sønnen din får omgangssyka, er det lurt å gi litt, så han ikke blir dehydrert. husk at de små magene lett fylles opp med vann, og da er de "mette" og vil få iseg lite mat!
Lykkeliten86 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk for veldig hjelpsome svar Vil jo ikke mette den lille magen med vann, slik at han ikke får nokk næring i seg
du og jeg og vi to Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Nei, hihi - på sykehuset sa det at nyfødte babyer har magesekk som en valnøtt - og da blir jo to teskjeer vann temmelig mye;)
nungo Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Du har fått mange svar allerede. Kan kun tilslutte meg å si at så lenge du ammer , trenger ikke babyen din vann men når du begynner med fast føde så kan det være lurt å prøve med vann. Med førstemann ga vi lunket vann på flaske; de er jo vant med at morsmelken er lunken, så kaldt vann kan være litt for "voldsomt" for en babye. Kok opp vann og spe på med kaldt fra kranen. Jenta vår på 5 måneder har for øvrig ikke fått vann ennå, da jeg fortsatt fullammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå