Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 For meg er det veldig viktig. Jeg kan glatt la være å handle på en butikk der det er rotete og møkkete, selv om den er den billigste. Ser spesielt på frukt og grønt disken. Verste jeg ser er bananfluer og frukt og grønt som er muggen/råtten og vissen....da handler jeg ikke der flere ganger i hvertfall. Sjekker også datoer....mye utgåtte varer og varer som skal rett i fryseren står gjerne lengre framme i slike butikker med rot og uorden. Helt utrolig hvor dårlige enkelte driver butikkene sine....skammelig rett og slett.
*SamSung* Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Handler på Meny vi, mye lys, frisk og ren stor butikk. Handler også på Kiwi, det er litt billigere, me mindre butikk:) Meny er favoritten, stort utvalg av alt, store butikker (ikke for store som obs og ultra), fersk bakeridisk og fersk kjøttdisk! Pluss at de har Firct Price:)
cherry coke Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg styrer unna Rema 1000, fordi jeg får følelsen av at jeg er på et lager. Ryddig og pent er der kanskje, men skikkelig utrivelig. Liker best å handle på "småbutikker" med sjarm. Og det er et must at fruktdisken og ferskvaredisken er delikat+ at de har et variert utvalg (gjerne litt "eksotiske" matvarer).
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Handler endel på Meny selv....liker den butikken godt.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 styrer unna møkkete butikker med rot og dårlige fruktdisker... liker best Ica og meny liker egentlig ikke Kiwi, her har vi 2 møkkete kiwi butikker men der vi bodde før var det kjemefin kiwi...
petite fleur Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Så lenge det ikke er paller og vogner og bruskasser og fandens oldemor overalt på gulvet, er jeg fornøyd. Er en coop-butikk i nærheten her som er helt ekstrem, klarer nesten ikke å komme meg fram med vogna. Har derfor slutta å handle der nå.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Det har absolutt mye å si! Selv handler jeg mest på Coop Mega og Obs i hovedsak pga brødet, i tillegg til at det er store butikker som har "alt" så jeg slipper å gå i flere for å få tak i det jeg skal ha. Unngår å handle på enkelte Rema og Ica (selv om det er maxi) pga rot, tomme hyller og dårlig frukt/grønt.
OsloMor Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Handler på Meny og grønnsaker hos lokal grønnsakshandler, ellers er Centra og Ultra også fine butikker. Noen av Kiwiene rundt meg er ikke særlig freshe, men der handler jeg bare bleier stort sett.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Det er viktig! Er det rotete og møkkete går jeg fort it igjen. Blodsøl i kjøttdisken, dårlig frukt/grønt og kjølevarer stablet så høyt at de er langt over disken forteller noe om varebhandlingen og kunnskapen til de ansatte. Da går jeg ikke dit igjen.
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 For meg er det veldig viktig. Har ein lokalbutikk som alltid har gammal frukt og fluer, og det ser ikkje ut til å plage dei nevneverdig. Her selges forøvrig gammel frukt til halvpris.
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Bur forøvrig i Ungarn, og her er det andre spelereglar enn heime - butikkpersonalet flytter seg ikkje for deg, du flytter deg for dei - service er for pyser, finn det du mangler sjølv, personalet veit ikkje kor det er, og har ikje tenkt å finne det ut - å himle med augene til kundene er heilt normalt - benekt for alt det er verdt at du snakker engelsk, sjølv om kunden snakker gebrokkent ungarsk til deg - kø foran kassen er heilt greit, og ein treng ikkje åpne fleire kasser av den grunn - alle kassene er åpne når det er få folk - skilleveggen mellom storfekjøttet og kyllingkjøttet er der for at slakteren skal måtte klatre over benken, sikkert for å holde han i form - butikkpersonalet trenger ikkje vaske seg, men kan gjerne komme på jobb full som ein alke - som kunde er du tyv inntil det motsatte er bevist - kundene er faktisk tyver - det heiter ikkje gammel frukt eller mugla frukt, det heiter ACKIO (salg)
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 og ikkje minst: personalet vasker når det vil vaske, og det er ikkje nødvendigvis når det er behov.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 Hehe, Mammo&mallo, da blir jo våre butikker som skjære delikatessebutikkene i forhold
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Tru meg, det er dei =) Så har dåke sikkert større utvalg enn svin, kylling og indre organer i ferskvaredisken. =P
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Mammo&mallo, hvis det er standaren så er det like greit jeg holder meg her hjemme ;-) Jeg hadde trolig sulta ihjel så prippen jeg er... hehe
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #16 Skrevet 27. mai 2008 Dette er bedre enn det var for fire år sidan då eg flytta hit. I starten levde eg på ost og rundstykker fra nærbutikken (lokalhandel på størrelse med ein dusj), og frukt fra boder. No veit eg kva eg kan kjøpe og kva eg ikkje kan kjøpe.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #17 Skrevet 27. mai 2008 Hva i huleste gjør du i Ungarn da? Trodde du var en stordajente eller bømling eller noe spnt jeg.... Kan hende jeg er helt på jordet her, men ihvertfall det jeg har innbildt meg
hit og dit Skrevet 27. mai 2008 #18 Skrevet 27. mai 2008 Eg har budd på begge sidene av stord. Fusa og Haugesund. =) Blander ein desse dialektene så blir det storda dialekta, så du er inne på noko. =) Studerer i Ungarn, så eg oppholder meg berre her midlertidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå