gifteklar gravid og kvalm Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 når vi henta snuppa i barnehagen i går spurte pappan om hun hadde kost seg på tur i en park i dag, han hadde fått beskjed om at de skulle gå dit når han leverte henne på morgenen, da sier snuppa vår at hun hadde fått feber så hun var ikke med på tur ( i en ganske vanlig, alvorig tone som fikk det til å høres ekte ut) og vi hadde ikke hørt noe om at hun hadde vært syk så mannen min går inn ihjen og snakker med ei av tantene, men neida... snuppa hadde vært med og vært frisk og rask og kost seg hele dagen hun... spurte henne igjen om hun tullet med oss og da sa hun ja... lille knøtta er det vanlig at de "lyger" sånn?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2008 ingen andre som har barn som ikke sier ting som det er?
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Min sønn på litt over to, fortalte grav alvorlig til min søster at mamma slår meg i hodet oppå loftet... Og det er IKKE sant. Skummelt er det. De har nok livlig fantasi, hehe
*SamSung* Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Vi har sånne tilfeller i barnehagen. Noen er mer skremmende enn andre. Et barn sa feks at mammaen hadde en baby i magen, men den døde. Usant! (hun sa hun tullet så lo hun etterpå) Et annet barn dikter opp 2 søsken. Snakker mye om de søskene, det er også usant.
*jaja* Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 ALT er vanlig med 4-åringer så vidt jeg har forstått. he he. Har ei på 5 og har vært og ER gjennom det meste med henne. Hun har også kommet med slike hvite løgner. Prøv bare å fortelle henne at hun må fortelle sannheten, at det er dumt å lyge osv... Det vi sliter med 5-åringen nå for tiden er at hun oppfører seg som et troll. Hun har jo ikke ører!!!!! Gjør alt hun ikke skal, og aldri det hun får beskjed om å gjøre... travelt!!
Candy girrrl Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Har ei som lyger som det renner av henne. Håper virkelig det gr over!!!
*jaja* Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 ja, når jeg tenker etter tror jeg faktisk hun sa en gang at jeg slår henne. ha ha, jeg har aldri i mitt sinne liv lagt en hånd på henne. Da fortalte jeg at jeg ble lei meg når hun snakker slikt for det var jo ikke sant. Siden har hun ikke sagt slike ting i alle fall..
najs Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Det er nok helt vanlig ja:-) Barn har forskjellig grader av fantasi, og "lek" med henne om det. Se det positivt, fantasi er sunt:-) De skiller fint på fantasi og virkelighet, men der emot kan man snakke om å "lyve" i allvorlige sammenheng. For eks, man skyller ikke på andre, nekter ikke for ting man gjort osv. Det viser dere gjennom å enten være med på tullet, eller si at nei, nå snakker du ikke sant - det lærer de fort forskjellen på:-)
Mrs Inkognito Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 4-åringen her i huset er tidenes lystløgner!!! Og når jeg sier at jeg blir lei meg når han lyver, da tar han nok en hvit løgn og sier at han bare tulla... Blir jeg sint, så står han bare og flirer av meg. Det er vanskelig å være rolig og avbalansert da, og ikke fly i taket av frekk oppførsel!!!!!!!!!! Jeg blir av og til så frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med han. Virker som alt jeg prøver å lære han slår helt motsatt ut.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå