Gå til innhold

Erfarne tempere: Har jeg hatt EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på å få systemet igang etter fødsel og har kjent meg "hormonell" siden midten av april. Fikk en tvilsom farget, skyggestrek på billigtest (gravitest) og begynte å måle tempen igjen. Nye tester viser at jeg ikke er gravid da.

Har hatt mange oppvåkninger og varierende antall timer søvn, men ser klart at temperaturene er høyere etter 17.mai. Det er bare det at de ikke ligger så høyt som i tidligere sykluser. Kan dette ha med amming å gjøre kanskje? Natt til 17.mai sov jeg tilsammen 2,5time så ble ingen måling, men hadde EL-slim med blodspor. Har ingen annen forklaring på dette enn EL...

http://www.fertilityfriend.com/home/mar79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der var faktisk litt vrien. men jeg tror faktisk ikek at du har hatt EL. grunnen til dette er fordi tempene dine nå er tilbake til det samme som tempene dine skal være FØR EL. det som er er at hormonene dine er nok ikek helt tilbake til der de skal være. men jeg ser at du tidligere har gått på progesterontilskudd. jeg lurer derfor på hvorfor?? Har du for lite av det?? det er dette hormonet som laget temperaturstigningene

Skrevet

Nei, er som sagt veldig i tvil selv.

Hadde lange sykluser og for korte lutealfaser. Kjørte derfor på med massiv fotsoneterapi og progesteronkrem i forkant av begge graviditetene (1 sa først). Hadde høyere temperaturer begge disse lutealfasene enn tidligere, men var jo gravid da.

Virker som om temperaturen min er lavere etter å ha fått barn, men trenger jo ikke være permanent. Leste inne på ff at amming kunne senke temperaturen, men synes temperaturøkningen (0,17grader i snitt) er i laveste laget.

Hadde så godt som positivt utslag på en EL-test i begynnelsen av mai, var derfor jeg tok den tvilsomme gravi-testen. Men er ikke første gang kroppen min har gjort mislykkede forsøk på å få til EL.

Skrevet

jeg hadde nok tempet videre i noen mnd for å se om EL dukker opp. Derspmd en ikke gjør det ville jeg nok kommt meg til legen. jeg tenker spesiellt på dette fordi jeg ser du har slitt med dette tidligere.

Uten EL, ingen gravidtet. Og du trenger nok progtilskudd ja

Skrevet

Ja, kommer uansett til å tempe videre. Har kramper/EL-smerter i tide og utide :( Vurdere å anskaffe Pearly/PFC. Kan vel kalles planlegger enda. Må prøve å unngå ny baby i våronn/høstonn -09, for makter ikke en ny krevende baby så tett uten hjelp. Så det blir velkomment "uhell" i 3mnd nå, prøving i september, og offisiell prøving fra årsskiftet. Er da kjekt å kunne følge med på hva som skjer.

Hadde kjemperesultater med fotsoneterapi, hun hjalp meg til å få EL mye tidligere. Tror jeg satser på det først, særlig mtp amming. Hadde blødninger begge gangene jeg var gravid, kan jo hatt å gjøre med lavt progesteron-nivå...

Husker forresten nicket ditt godt, har nok vært inne på disse sidene sammen tidligere! Lykke til med å komme "vekk" herfra :)

Skrevet

jeg har vert her siden 2004, så det er en fare for at du har sett meg ja. det er desverre størst sannsynlighet for at jeg forsvinner her fra uten ett barn. har knun 2 IVf forsøk igjen, går det ikke da så er løpet kjørt. har omtrent ikek flere egg igjen

Skrevet

Huff, har lest historien din! Må ha vært skremmende prognose å få så tidlig. Litt hell i uhell at dere begynte prøvinga så tidlig.

Akkurat nå tenker jeg om meg selv at jeg kommer til å være lykkelig om jeg bare får junior, men vet at jeg kommer til å være desperat hvis vi blir prøvere ei stund!

Skjønner jeg det rett om dere venter på IVF nr. 2 nå? Krysser fingrene for at du har noen supre egg igjen!

Skrevet

ja, jeg venter på andre ivf nå. Skal i gang etetr sommeren. jeg har ikke store forhåpninger, men jeg håper så innderlig at vi lykkes. Nå blir det et risiko svangerskap om vi skulle lukkes da, men det får vi ta hvis jeg blir gravid, orker ikke å tenke på det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...