Aggie Bird Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Hei, tenkte jeg skulle skrive noen betryggende ord om blødninger da det meste man finner om det på nettet er i forbindelse med SA og MA. Det er lett å bekymre seg om man blør litt, men det er faktisk så mange som 20-30% som får ufarlige blødninger i starten av et svangerskap. Det er fordi livmorhalsen er full av blod og det lett kan briste en liten åre i den. Jeg har hatt små blødninger i over en uke i forskjellige varianter, noe ferskt og noe brunt. Så var litt bekymret for MA. Dro til legen igår, og ble sendt på vaginal ultralyd idag. Det gikk veldig bra. Kunne se et bittelite hjerte banke, og legen sa at den var 8 mm lang idag. Tenk noe så lite da. Utrolig deilig at det gikk bra, og at jeg slipper å bekymre meg for de blødningene jeg har hatt. :-)
flypapir Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Greit at blødninger ofte kan være helt uskyldige, men det er viktig å sjekke det opp uansett. Man kan jo aldri vite hva slags blødning det er... Hilsen meg som har blødd litt i alle mine svangerskap...
corleone Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Hatt det akkurat likt her siden søndag, noe friskt og noe gammelt blod, men lite om gangen og ingen smerter. UL i dag morges viste hjerteaktivitet, heldigvis. Vi er ganske likt kommet da, ca 6,5 uker ifg UL.
Aggie Bird Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2008 Hei, ja vi er tydeligvis i ganske lik situasjon, jeg hadde blødd siden lørdag(likt som deg: lite om gangen og uten smerter), og på ultralyden idag tidlig var jeg kommet 6 uker og 5 dager. :-) Artig!
Aggie Bird Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2008 Ja er man bekymret bør man få det undersøkt. Derfor jeg gikk til legen.
Aggie Bird Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2008 Lørdag 17.mai begynte jeg å blø altså, ikke lørdagen som var. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå