Mamma+2 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Sønnen min går i 1.klasse. Han er i utg.punktet hos faren annenhver helg. Vi bor kun 8 km unna hverandre..men faren besøker han aldri ( jeg er kronisk syk så kjører ikke bil nå derfor er vi veldig låst). Men faren ringer aldri til sønnen sin!!!! jeg har prøvd lenge å få sønnen til å ringe..men nå har han ikke lyst...og jeg må si jeg skjønner han - han kan jo ikke føle at faren bryr seg så veldig??? Har prøvd å si at faren kan vell ringe å spørre hva han driver med på skolen++ følge opp litt,.,,,men nei han hadde ikke TID.....hjelpes.... Prøver få inn i hodet mitt at jeg kan ikke ta ansvar for denne kontakten..men syns jo synd på sønnen vår at han skal føle seg så lite prioritert. Ringer Deres BF regelmessig???
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 nei han ringer aldri og jeg tror egentlig det er helt greit. barn får den verden vi gir dem og jeg tror ikke en 1 klassing klarer og tenke så langt at pappa ikke ringer = han er mindre glad i meg. jeg tror de tar den tiden de har med mor/far og bygger tilknytning ut i fra det. kanskje det rett og slett er bedre for alle parter at sønnen ringer når han selv ber om det? eller bf ringer når han ønsker. det virker ut som det er du som føler at denne tlf kontakten er nødvendig.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Nå er jo ikke sønnen min så stor enda, men barnefar ringer kun om det er noe han lurer på angående samvær eller lignende, han sender aldri sms og spør hvordan det går med sønnen vår, han er faktisk så uoppmerksom at han ikke har fått med seg at sønnen vår kan flere ord allerede:O Jeg tror ikke mannfolkene gjør dette for å være slemme, de bare ser ikke verdien i å ringe tror jeg, for de ser da barnet sitt snart, menn liker sjelden å ringe noe særlig slik vi kvinner ofte gjør.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Datteren min er hos pappaen sin annenhver helg, men hører ikke noe fra han utenom det nei. Jeg syntes det er dårlig jeg, men det er han som taper på det ikke jeg.
Mamma+2 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 HI her.. Ja jeg syns det er viktig med telefonkontakt...men det er ikke opp til meg å få det til har jeg måtte godta-. Sønnen vår er en tankefull og veslevoksen gutt...som tenker mye- det at faren aldri spør om noe- jobber når han har han- gjør at gutten kommer hjem å sier at pappa er ikke glad i meg for han vil heller jobbe enn å være med meg.....det er så vondt..... men skjønner at det ikke er så vanlig at barnefar tar kontakt mellom samværshelgene....trist...men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå