tinemor82 Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Har tenkt å ta 54 ukers permisjon. Far skal ha sine 6 uker, jeg resten. For at jeg skal få vært lengst mulig hjemme, lønner det seg ikke da at far tar noen av permisjonsukene sine de ukene jeg har ferie likevel?(f.eks. vinterferie, påskeferie osv) Da blir jo ikke ferien min på en måte"spist opp" av permisjonen min... eller? Andre som er lærere som vil fortelle hvordan de har tenkt å gjøre det?
Silje`mor Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er ikke vinter -og høstferie ferie, men avspasering. Hør med arbeidsgiver hva som er ferie og hva som ikke er ferie.
tinemor82 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2008 Joda, det er nok det, men poenget var at da har jeg fri uansett!! Slipper altså å jobbe...! De ukene faren da tar permisjon, f.eks. vinterferie og påskeferie medfører jo at jeg har to uker jeg kan legge til etter skoleferien f.eks.? ergo kan jeg være hjemme et par uker lenger enn jeg ellers ville kunnet...!? Noen som forstod det jeg egentlig mener/prøver å si?
g 05, venter jente Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Tror egentlig ikke at det går, men dersom du finner ut av det og at det er en mulighet vi kan bruke håper jeg at du skriver det inn her. Det hadde vært kjempekjekt. Det jeg vet er i allefall at man ikke kan ta ferien sin i de ukene man vil. Dersom man er lærer er ferien bundet til juli mnd. Hilsen en annen lærer
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Hei.. er ikke hundre prosent sikker.. men mener ganske sikkert at men kan ta permisjonspenger i julimnd og feriepenger på slutten av permisjon feks.. Tror det går an det du nevner om at far tar permisjon de ukene og du ikke får lønn de ukene... Ring nav.. De vet... (mener å huske fra sist gang at jeg fikk feriepengene i maimnd etter permisjonen... og hadde permisjonspenger i juli.. Mer og mer sikker ettersom jeg tenker...) lærer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå