Gå til innhold

Når far er psykisk syk/ psykopat......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei som jeg kjenner har 2 barn sammen med en slik mann.... Hun levde i et helvete da hun bodde sammen med ham. Psyka henne ut mentalt. Til slutt klarte hun å komme seg ut av forholdet, men det tok sin tid. Som hun sier selv, så ville hun ut av forholdet lenge før hun tok skrittet, men en samboer som er psykisk syk klarte å holde henne tilbake.

Nå har han begynt å ha samvær med barna, men jeg tror barna tar mer skade av det enn har nytte av det.

Når han hentet barna sist, så sa han ikke hei til dem en gang, bare hakket løs på mora angående bidragspengene og slikt. Mor fikk ikke en gang lov til å si hadet til barna (2 og 3 år gamle).

Jeg synes så synd på mor og i allefall barna!!! Men hva kan en gjøre?? Jo, sitte på gjærdet og se på.....

3åringen kom hjem etter sist samvær og fortalte mor at #pappa er ikke snill, og det mener jeg#. Hvordan forholder en seg til dette????

Han kan jo nesten ikke ta vare på seg selv, så hvordan kan han klare å ta vare på disse 2 små barna???

Det er jo nesten slik at jeg venter det værste i denne saken..... at det kommer et stort oppslag i nyhetene at far tok livet av barna for å hevne seg på mor...... nei, det er så fælt å tenke på!!

Hvem kan hjelpe disse stakkars barna?? Mor er verdens beste alenemor på alle områder, men far er absolutt den verste på alle måter...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren kan ta seg en prat med noen på familievernskontoret og høre hva de anbefaler.

Kanskje vil far kunne få samvær med bistand?

Aldri godt å høre om barn som ikke har det bra. Får bare lyst til å ta de med meg hjem og kose dem glugg ihjel! Vær en trygg voksenperson for disse barna. Det kan det høres ut som de trenger...

Skrevet

Er det ikke en psykolog innblandet i dette, som har barnas beste som mål? Ei kollega er i strid med sin eks-mann ang fordeling av samvær da han har "klikket" helt etter hun sa hun ville ut, og etter observasjoner av barna både hos far og mor inkl uanmeldte besøk fraråder han i alle fall at barna skal være hos far mer enn annenhver helg. En sånn person må vel også ha mulighet for å frata far helt samvær i peroder til han blir "bedre"? Men jeg vet ikke hvordan man går frem...

Skrevet

De har vært på familievernkontoret og kommet fram til en samværsavtale. Men hun angrer seg jo nå så lenge hun ser at barna ikke har det noe bra. Hun vil aldri nekte far samvær med barna sine, men det kunne jo vært en ide om han fikk samvær med bistand ja!

Er jo bare det at i hans hode så er det hun som er syk og vrang og ikke han. Det er hun som forsømmer barna sine og kun krever ham for bidrag.

Ingen lett situasjon dette her. Til og med advokaten til pappan sa i retten til mor at "dette går bra". Advokaten til pappan har jo også gjennomskuet psyken hans og forstått hvordan han egentlig er.

Jeg pratet med mannen et par ganger for et par år siden, og han er jo verdens greieste mann, men det er jo slik psykopater er. Med en gang det går mot deres vilje, så forandrer de seg helt.

Men jeg skal foreslå samvær med bistand for henne slik at hun kan høre med advokaten sin om dette.

Jeg har også lysst å ta med meg barna hjem, og jeg gjør jo det forsåvidt også et par ganger. De er som tantebarn for meg:-) De kommer løpende bort til meg i barnehagen og gir meg masse kos og klemmer. De er så søte!!!! Håper bare ikke far klarer å ødelegge dem!

Skrevet

Har ikke hørt at det er noe psykolog inne i bildet, men som du skriver så burde det jo absolutt være det!

Men det er liksom fremgangsmåten i disse sakene jeg er interessert i. Venninna mi sliter noe voldsomt de gangene barna er hos far. (og det gjør jo antagelig barna også.....)

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men dette innlegget virker veldig lite konstruktivt:

"Mor er verdens beste alenemor på alle områder, men far er absolutt den verste på alle måter". Og dette baserer du på noen få samtaler med han for noen år siden????

Dersom saken har vært både til mekling på familievernkontoret OG i retten, vil jeg tro at både terapauter og f.eks psykologer eller andre fagpersoner har vært innblandet? Retten har kommet fram til en ordning, og mor har gått med på en samværsavtale. Dersom hun mener at dette ikke lenger gagner barna, kan hun jo ta kontakt med familievernkontoret eller retten som den gang fastsatte avtalen for å få den revurdert. Da blir det ny runde med hjemmebesøk, observasjoner ol.

Det gagner hverken barna eller foreldrene at utenforstående blander seg inn og har sterke meninger om samværet når de ikke kjenner partene!! Du har ikke noe grunnlag for å si at han ikke skjøtter barna bra eller at han er psykopat når du ikke kjenner han eller har sett han sammen med barna.

Man skal selvfølgelig ta barn på alvor når de sier at mor eller far er slem, men husk også at barn er utrolig lojale overnfor foreldrene sine og dermed kan dikte opp de utroligste ting. Hvis mor er urolig for om barna har det bra hos far, må hun ta kontakt med fagpersoner.

Skrevet

Kamomille:

Når jeg leser igjennom mine innlegg så kan jeg forstå at du synes innlegget er lite konstruktivt.

Det er mer i denne saken enn jeg har fått skrevet ned. Må jo si at far er i samme omgangskrets som noen av mine venner, og at min mann kjenner ham ganske godt (det var i alle fall det vi trodde).

Far har også 3 barn sammen med en annen dame, og det har vært samme helvete i hennes tilfelle.

Og ja, det er jo riktig at jeg bare hører mor sin versjon i denne saken, men hun er rettferdig og ærlig. Hadde hun vært jævlig, så hadde hun jo nektet ham samvær i det heletatt med barna. Men hun ville at han skulle ha kontakt med barna, og at barna skulle få lære å kjenne sin far. Far oppførte seg temmelig fint, helt til første samværsdag hvor han da begynner å terrorisere mor med telefonsamtaler, krangler foran barna og smsèr.

Vet ikke om du ble mer klok av dette innlegget, men i dette tilfellet er det i alle fall det beste at barna enten bare er hos mor eller at far har bistand når barna er hos ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...