Gå til innhold

lager dere grøt med vann, mme eller mm?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

vi bruker ennå mm, men vil slippe dette pumpe-fryse-tine greiene..

snuppa fikk en gang grøt av mme, og da feis hun hele dagen! huff!!

 

noen her som bruker bare vann i grøten? gikk det greit å tilvenne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jag lagar gröt med bara vann och har alltid gjort det. men vi började inte förän mini blivit 6 mån, och nu har vi bara ätit gröt i 2 veckor:)

vi hade lite diare förra veckan, som kunde bero på den nya maten men det börjar ordna upp sig nu:) snakka med hs om detta men det var bara att fortsätta med maten. så länge de får i sig mat o nog vätska så är inte det någon fara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig lei av det derre pumpe-fryse-tine styret. Og da døra til fryseren hadde stått åpen ei natt og ødelagt all den sårt oppsparte mm'en mista jeg litt motet. Så nå blander vi med vann.

 

Starta såvidt med grøt da han var 4,5 mnd med risgrøt og bytta til den 4mnd grøten fra nestle (som blandes med vann). Bytte av grøt gikk helt greit. Tenkte vi skulle gå over til 6 mnd grøt nå, slik at vi kan variere mellom ulike smaker.

 

Nå skal det sies at tilvenning på smak aldri har vært noe problem. Alt som kan puttes i munnen går ned på høykant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me begynte me sånn graut som skulle blandast me mm eller mme, og den likte hu godt. Forrige veka begynte me med ein som berre skal blandast me vatn, og den går òg ned utan problem, men eg trur der e erstatning i grautpulveret..

Graut e veldig godt her i garden, og nå viste det på vekt-kurven óg, så då e mammaen òg fornøgd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først smakte hun risgrøt blandet med mm. Men hun ville ikke ha det. Siden hun nå er nesten 7 mnd så gikk vi over til hipp sin risgrøt med banan og fersken. Den er det mme i så den skal bare blandes med vann. Den spiser hun litt mer av. Men det er fremdeles bare noen få skjeer pr dag. Ikke overivrig med andre ord:-) Det er mye gøyere å lage "bil-lyder" slik at grøten flyr veggimellom:-)Vekten går oppover så gidder ikke å stresse så mye med det. Men greit at hun smaker litt slik at hun får i seg litt jern har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med mm i en måneds tid. Jeg hadde rutine på at jeg pumpa ut ca. 50 ml mm på kvelden, slik at jeg brukte det til grøten hennes om morgenen. Da hun rundet 5 måneder begynte vi med 6-månedersgrøt som da blandes med vann og det var såååå mye enklere! Dessuten liker hun 6-måneders grøt mye bedre og spiser som en middels stor veddeløpshest ;-P Ingen som helst tilvenning i det hele tatt her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...