Gå til innhold

Hvordan har rollen som MAMMA endret deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min egen del kan jeg nevne:

- sårbar

- opptatt av de små tingene i hverdagen

- jeg er ikke viktigst lenger....men babyen min

- opplever en kjærlighet til et annet menneske (babyen min) jeg ikke ante var mulig...

- jeg har blitt roligere

- jeg har skiftet fokus her i livet

Ja,...jeg kunne sikkert nevnt masse mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke forandret meg så fryktelig mye, men som deg har jeg blitt mer sårbar (sippegrensa mi er skummelt lav til tider), og sønnen min er det viktigste i livet mitt og går foran trening, byturer og nattesøvn, for å nevne noe ;-)

Skrevet

er blitt som deg HI. men og fått MYE bedre tålmodighet,

Skrevet

*Mer sårbar ja, den der med at når man blir mamma så vrenges hjertet med innsiden ut stemmer ganske bra

*Er endel filmer, serier osv jeg ikke klarer å se lenger, ikke noe med tortur eller noe der små barn lider, takler det bare ikke

*Er blitt vesentlig mindre egoistisk

*Er blitt mer hissig. Faktisk. Dette med at alle følelsene kommer fortere og bedre frem ovenfor dem man elsker høyest stemmer nok, det er ingen jeg elsker høyere enn barna mine, men det er heller ingen som klarer å få meg så redd for dem som de, så forbanna på noen som dem (men jeg kontrollerer det så klart) osv. De har nok frisket opp følelseslivet mitt ganske bra ja...

*Blitt mer ydmyk ovenfor andre mennesker, jeg skjønner så mye mer nå om hvordan endel nok har det

*Da jeg ble flerebarnsmamma lærte jeg meg mye om å ikke tro en vet bedre bare fordi man nå selv har barn, barn er ulike! Dette er noe alle vet, men det er noe man ofte må erfare på egenhånd før det synker så dypt inn at man slutter å komme med kommentarer i retningen "men har du prøvd xxx, for det gjorde vi med småen og da ble alt mye bedre...", for så klart de har prøvd, men det som virker på ett barn virker gjerne overhode ikke på et annet barn. Selv ikke søsken.

*Lært meg å i større grad verdsette de små tingene i livet, og selve livet. Jeg er blitt en skikkelig livsnyter som kan kjenne ren og pur glede av noe så enkelt som å sitte på terassen noen minutter i solen, med øynene lukket og nyte lyden av stillhet og bølgeskvulp.

*Jeg er blitt mer tolerant ovenfor andre barn, før trodde jeg det skyldtes slappe foreldre eller en ufordragelig sjel når en 2 åringen lå på gulvet i butikken og hylte vilt, en 4 åring smokket til ett annet barn eller en 6 åring bannet til en voksen. Nå vet jeg bedre. Barn har sin egen mening og personlighet, og selv de mest englete kan plutselig som lyn fra klar himmel slå seg helt vrang uten at noe av alt det pedagogiske man har lest om i bøker av triks hjelper det grann.

Skrevet

Mer kjærlighetsfull

Viser følelser mer, smiler med hele ansiktet=)

Reddere, huff tenk om det sjer noe?

Jeg har blitt mer tålmodig, heldigvis.

Mer spontan

Effektiv uttav bare h-e

Orden orden orden=)

Skrevet

Jeg har også blitt mer sårbar. Skal lite for å tippe meg over grensen nå.hehehe..tårene kommer fort, men blir også fort hissig på andre som er uforsiktig, feks de som ikke overholder vikteplikt/grisekjører ol i trafikken.hehe.Har jo en annen medpassasjer nå;)

Jeg har blitt mere roligere, tålmodig og myyye mindre egoistisk. Har et annet herlig vesen som jeg heller bruker all min tid på=) Har aldri opplevd så stor kjærlighet før:)

Ganske likt deg egentlig HI=)

Skrevet

samme som HI pluss at jeg har blitt mye mer redd for ting hehe levde livet før ronja kom, nå tør jeg så vidt å sitte på i en bil som kjører 30 km for fort (litt og overdrive, men likavel. ekke så langt unna) og jeg aner ikke hvorfor... tør liksom ikke og ta sjansen på ting jeg vet kan gå skikkelig gærne veien lenger:p

Skrevet

Ikke så mye egentlig, men jeg har blitt mer glad i små barn enn jeg var. ikke bare min egen altså, jeg synes babyer generelt er mer fascinerende enn det jeg syntes før.

Skrevet

Må nok slenge meg på sårbar jeg også. Og selvom jeg elsker mannen min også,har ungen en plass så høyt i meg som jeg ikke trodde var mulig. Hele verden kan fint gå i grus så lenge hun har det bra. Jeg er villig til å ofre alt for at hun skal ha det fint..

Jeg synes bæsj er interessant... Jeg synes ikke lenger det er noe stas å shoppe til meg selv,jeg shopper heller til ungen min.. Jeg nyter alt,og prøver å kompensere for en dårlig start. Jeg er blitt likegyldig til hva andre måtte mene..

Skrevet

Må si meg helt enig med Labambie! Hvem skulle tro bæsj skulle spille en så stor og interessant rolle i hverdagen min:)

Skrevet

Jeg er et nytt menneske og det er hærlig!! Det er nydelig å ha et annet menneske og tenke på når det bare har vært meg og mannen i 15 år:) Det er ikke rart at mange barnløse blir noe spesielle...

-Jeg er konstant stolt av å ha klart å få verdens hærligste guttebaby

-Jeg er blitt mer utadvent

-Jeg har høyere selvtillit, blåser i hva andre tenker om meg

-Jeg er blitt mye modigere (har tidligere slitt med litt angst)

-Jeg holder fartsgrensa...

-Jeg gråter når jeg ser barn som har det vondt...

-Jeg har lettere for å snakke med barn

++++masse mer bare positivt i mine øyne:)

Skrevet

Glemte en viktig ting og det er at jeg er blitt enda mer glad i mannen min. Og setter utrolig stor pris på ting han gjør for meg.

Skrevet

Jeg er sterkere, tryggere, mere bevisst og STOLT!

Samtidig er jeg redd for alt som kan gå galt med jenta mi. Bekymrer meg for alle mulige ting hun skal treffe på i livet. Jeg må sørge for å proppe henne full av selvtillit, selvstendighet og vett. Så skal det vel gå bra:)

Skrevet

Jeg er verdens lykkeligste!!

Jeg er mer sårbar, mer ydmyk, mer glad i barn, mye mer opptatt av det som har med barn og foreldrerollen å gjøre. Setter barnet mitt foran meg selv, elsker henne over alt på jord! Går ikke an å beskrive denne kjærligheten jeg føler for henne.. Nesten som at man er forelsket igjen!:)

Skrevet

- Ser livet i et helt nytt perspektiv

- Har blitt mye mer redd for å dø (vil ikke forlate jenta mi) Litt rart kanskje men..

- Setter mye lettere pris på ting nå enn før snuppa kom

- Har fått følelser for jenta mi som jeg ikke visste jeg hadde før jeg fikk henne

- Blitt mye flinkere med penger

- Har noen som alltid kommer før både meg og andre uansett hva det skulle være

- Har blitt MYE mer tålmodig

- Endelig funnet den meningen med lïvet som jeg ikke trodde fantes<3

Skrevet

haha!Samme her..er helt oppi bæsjen til mini..snåle greier..

Pluss at jeg tåler å bli tissa, bæsja og gulpa på..før var det en ekkel tanke bare.hehehe..Har blitt tissa på maaange ganger men sånn er det å ha en gutt med en vannspreder..tihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...