elida08 Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Heia alle sammen! Jeg er en prøver og lurer på om noen har noe formening eller vet noe om hvor tidlig det vi spiser har noe å si for embryoet/fosteret/babyen. Har jo ikke lyst å spise noe tidlig i et mulig svangerskap som kan være ødeleggende for babyen..... Jeg holder meg helt unna alkohol ol.så sant jeg ikke har mensen, men synes det er mer vanskelig å vær avholde for spekemat, roastbiff, oster osv. slike ting som man igrunnen ikke skal spise som gravid. Hvordan har dere andre det? Spiser dere det som dere har lyst på eller?
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mai 2008 #2 Skrevet 27. mai 2008 Jeg spiser det jeg har lyst på til jeg evt er gravid. Untatt alkohol mellom el og mens. Men orker ikke å ha restriksjoner på mat før jeg vet om jeg er gravid, da ble det plutselig veldig stress. Og så kan det jo hende vi er prøvere en stund også så da er det greit å leve så normalt som mulig:)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er nybegynnende prøver, men syns det er så mye hysteri rundt dette her jeg. Greit, jeg prøver å ikke drikke alkohol mellom EL og mens, men utenom det, så gjør jeg som jeg vil. Mulig jeg blir mer hysterisk jeg også hvis prøvingen begynner å ta veldig lang tid, men akkurat nå syns jeg det er så mye styr og snakk om hva man kan spise og ikke kan spise. Vi mennesker har da levd i mange, mange tusen år, og ingen visste den gangen at de ikke burde spise rått kjøtt f.eks, gjorde de vel? Nei, hysterisk vil jeg ikke bli! Ikke meningen å fornærme noen, men......
monca*84*j12 Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har gjort stort sett det jeg ønsker så langt og er i min 4 eller 5 pp.. Til og med drukket alkohol, bortsett fra denne mnd hvor jeg trur kanskje noe har skjedd... Ellers har jeg spist alt.. men prøvd og fks ta paracet i stede for ibux.. ibux er IKKE bra når man prøver.. hemmer el eller noe sånnt... (ikke det at jeg tar dette mye altså, men hadde visdomstann vondt noen dager=) Men er det noe sted man kan lese hva man kan og ikke kan spise under sv.skap? bare vet at kaffe myke oster og farging av håret ikke er bra jeg... + alko da seff....
MK73 Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Her er lista: http://matportalen.no/Emner/Gravide I min prøvetid så har jeg vært restriktiv med alkohol, men har spist det jeg vil inntil jeg vet at jeg er "gravid" (dvs at i en valig prøveperiode har jeg spist helt normalt, og ved prøverørsbehandling har jeg spist som om jeg var gravid etter innsetting av egg - for da er man i praksis gravid i alle fall så lenge egget holder seg der det skal være). Ibux skal ikke tas under graviditet, det er riktig, i tillegg kan legemiddelet redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide.
Eva76 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har prøvd i 2 1/2 år og de eneste tingene jeg har holdt meg unna er alkohol mellom el og mens og papaya, da det skal være regnet som prevansjon/abortfremkallende. Ibux kan jeg ikke ta uansett pga sykdom. Men tar fram "kjepphesten" min jeg: HUSK FOLAT
elida08 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2008 Folaten tar jeg hver morgen Men dette med Ibux viste jeg ingenting om, så det var godt å få vite. Ellers så håper jeg at det ikke er lenge til at jeg blir gravid... det er som en bergo og dalbane når man går og venter hver mnd på mensen... blir jo kjekt når min tid kommer. Er vel relativt ganske ny i gamet, så jeg får vel ta det med tål...
monca*84*j12 Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Har tatt Folat siden jeg ble prøver i jan... så den er dekket=) Glad for det altså....(Fordi som ikke hvet hva det er, så er det et stoff som skal minske kjangsen myyyye for ryggmargs brokk på foster... Fåes kjøpt på apotek og helsekost)
Mamma-til-3-jenter Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Jeg spiser og drikker akkurat det jeg vil, inntil en evt positiv graviditetstest! Må da kunne leve normalt fordi om man prøver å bli gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå