Gå til innhold

Noen som bruker cerazette minipiller her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til etterkontroll etter fødselen i dag, fødte for 8 uker siden. Fikk resept på cerazette. Lurer på et par ting:

- Skal en alltid begynne på dem første dag av mensen? Har jo ikke fått mensen enda, kan jo enda gå lenge før jeg får den...

- Hvilke bivirkninger fikk du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan starte med en gang men da trenger du tilleggsprevensjon i en uke.

bivirkninger: blødde som en gris i 3mnd. hadde opphold på et par dager sånn innimellom. det gadd jeg ikke så da heiv jeg di!

Skrevet

Det går fint å ta den med en gang, men du må bruke ekstra beskyttelse i ca 7 dager.

Bivirkninger: jeg har blør ofte to ganger i måneden...Ei uke med skikkelig mens med litt menssmerter, ei uke uten, og så ei uke med småblødninger.

Skrevet

Er redd for å få blødninger av dem, men får nå bare prøve å se.. tåler ikke vanlige p-piller heller (men kan jo uansett ikke bruke det når jeg ammer), prøvde conludag minipiller en gang og de fikk jeg endel småblødninger av så sluttet på dem..

Får jeg masse bibirkninger av disse er det vel bare spiral igjen, utenom kondom..hm. Har en 10-pakning på lager da, hehe:)

Men får nå se:)

Skrevet

Jeg begynte første menstruasjonsdag etter fødselen, fikk mensen etter bare syv uker. Jeg har ikke fått noen bivirkninger, annet enn at jeg ikke har fått menstruasjonen flere ganger enn den første. Skulle normalt sett hatt den 3 ganger ..

Skrevet

Jeg begynte etter 6 uker med cerazette. Hadde en uke med blødninger, etter det har jeg ikke hatt blødninger overholdet (eller mensen da). Dette er 5 mnd siden...så jeg er ganske fornøyd. Tror ikke jeg har noen bivirkninger....

Skrevet

Du kan begynne med engang

Jeg har blitt ekstremt irritert av de, samt fått maaaaase kviser.

Skrevet

jeg begynnte 6 uker etter fødselen, uten å ha fått mensen tilbake.. har enda ikke fått mensen for jeg mister alltid mensen helt når jeg går på cerazette.. får kanskje 1-2 ganger i året en svak liten menstruasjon.

bivirkningene mine er som sagt at jeg mister mensen. ellers vet jeg ikke om noe.

Skrevet

Blør svært lenge når første mens kommer, men da kun under første mens etter pillestart! Men det gjør jeg med alle p-piller.

Svært uren hud, kjipt når man har slitt med det hele svangerskapet, men det virker som om det stabiliserer seg nå.

Vekttap - ikke fullt så kjipt...hehe...

Skrevet

Jeg har gått på Cerazette siden jeg fødte for snart 2 år siden.

Du kan begynne når som helst, men må da ha tilleggsprevensjon i en uke.

Min eneste bivirkning er at jeg mistet mensen. Det skjedde ikke med en gang, først tok det vel nesten et år før jeg fikk mensen igjen etter fødsel, men da jeg hadde et opphold fordi jeg prøvde ut p-ringen, fikk jeg mensen tilbake og da tok det noen mnd før den sluttet å komme igjen. Nå har jeg ikke hatt mensen på 2-3 måneder, men den kommer en sjelden gang i blant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...