Gå til innhold

Til dere som har blitt satt igang: HVORFOR ble du satt i gang?? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har ikke blitt satt igang enda, men skal bli det om to uker, til termin.

Dette fordi jeg sist gikk to uker over, var ganske nedbrutt da. I tilegg hadde jeg en lang og lite effektiv fødsel sist, missfarget fostervann, overvåkning pga varierende hjertelyd og navlestrengen surret rundt babyen flere ganger.

Dette var så ekkel opplevelse at jeg gruet meg denne gangen til nettopp å gå så lenge igje, derfor vil de sette meg igang til tiden denne gangen.

Skrevet

Ble satt i gang forrige gang pga jegvar 14 dager over termin og ikke moden. Baby kom endelig ut, i samme tilstand som Frida's over her, foruten det misfarga fostervannet...

Men skal ikke settes i gang denne gangen, bare strippes rett før mensterm. =)

Skrevet

Jeg skulle bli satt igang sist men fødselen startet av seg selv kvelden før igangsettingen skulle skje. Det var fordi jeg da var 42+3 i følge UL-terminen.

Skrevet

Ble satt i gang 12 dager over termin for å få igang fødselen.... Pga en sykdom i familien, og en dødfødsel hos min mor, skulle jeg ikke gå veldig lenge over termin. MEN, etter seks modningstabletter over to døgn, rier i nesten to døgn, endte det i haste-KS pga infeksjon hos meg og høy hjertefrekvens hos babyen, og jeg hadde fortsatt ingen som helst åpning... håper på at denne babyen kommer av seg selv, litt før termin... (ellers blir det planlagt KS på meg)

Skrevet

Terminen min er 7 juni, men bli satt i gang i morgen( hvis det ikke skjer noe i dag da, krysser fingrene) pga av vannavgang.

Alt er bare bra med babyen. Så ikke noe farlig her:)

Bare jeg som er kjempesliten etter flere netter med uregelmessige vonde kynner el rier.

Håper hun kommer av seg selv. Det er det jeg ønsker!

Skrevet

Ble satt i gang sist pga svangerskapsforgiftning.

Skrevet

innom og snoker litt her igjen. Fødte for snart en måned siden jeg, snuppa kom til verden 1.mai ;) (hadde termin 23.april da..)

Men ja, jeg ble satt igang pga for lite fostervann :) Enkelt og greit. Det var ikke store skvetten som kom ut når de tok vannet gitt, hehe..

Skrevet

Ble satt igang sist fordi vannet gikk uten at det skjedde noe mer. Lå på overvåkning i 3 dager før de begynte å sette det igang. Da hadde jeg infeksjon i kroppen og var ganske sliten. Håper det starter naturlig nå, med litt hjelp av akupunktur og modning...

Skrevet

Jeg ble satt i gang første fødsel, 16 dager på overtid. Det å bli satt i gang er ikke alltid like festlig, da riene ofte kommer uregelmessig og ofte helt fra starten av. Hos meg kom de med 1/2 - 2 min mellomrom fra de startet til jeg hadde født 10 timer senere... Var helt utslitt og synes ikke det var en spesielt hyggelig fødsel...

Skrevet

Jeg ble satt igang ca ti dager før terminen sist fordi jeg har for smalt bekken. Hadde da født to uten å vite om bekkenmålene, fordi de var ikke sjekket da. Jeg er stor utvendig, men liten innvendig kan man si.To veldig problematiske fødsler ble de første, en av de ti dager over termin, det var en stor unge.Den første kom tre uker før termin, og var en beinhard fødsel også.På nummer tre hadde jeg fått sjekket bekken, og fått vite at jeg var for smal. Det var enten planlagt keisersnitt eller sette igang for tidlig. Brukte fire dager før hun kom, slitsomt egentlig. Hun kom noen timer før deadline til keisersnitt, de hadde sagt at kom hun ikke i løpet av den fjerde dagen så ble det keisersnitt. De prøvde klyster, tabletter, stripping,ta vannet, drypp osv. Slitsomme dager for meg.Veldig stressende for babyen ble det, så denne gangen blir det keisersnitt.

Skrevet

Blir satt i gang pga svangerskapsdiabetes. Blir satt i gang på mandag 19 dager før termin:-)

Skrevet

Ble satt i gang 14 dager på overtid sist. Gutten var stor og det endte med komplisert skulderforløsning.

Skrevet

Ble satt i gang forrige svangerskap 14 dager før termin etter vannavgang uten annet enn masrier i flere dager... Først gele, som ikke virket, neste dag med drypp som var vanvittig effektivt...

Skrevet

Alhansi:

4 dager!!!! Skulle ikke tro det var lov å la det drøye såå lenge....

Syntes mine 2 dager var lenge nok, jeg hadde ikke klart stort flere timene for å si det sånn =)

Jeg ble satt i gang i uke 38 pga svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Jeg ble satt i gang med forrige barn. Det var fordi vi var en uke over termin og jeg skulle ha planlagt vaginal setefoedsel. Da vil man ikke at barnet skal bli unoedvendig stort. De estimerte barnet til aa vaere ca 4 kg, men viste seg aa vaere 3440... =o) Laa et doegn paa kur, saa gikk vannet og barnet ble foedt vaginalt i sete som planlagt. Det gikk noe tregt men tok seg opp mot slutten, saa fin erfaring. Kur var ogsaa helt greit, litt maserier en time etter hver pille, men ikke uutholdelig. Gjoer det gjerne igjen. Heller det enn lang overtid.

Skrevet

Til Nurk!

He he:)

Syntes det var drøyt selv også, men skulle liksom ikke klage. Dette skulle jeg klare. Men jeg var sliten. Og jeg synes det var så mye unødvendig vondt med alle den strippingen, klysteret og tablettene. Masse rier, til ingen nytte. Men tilslutt kom hun jo. Denne gangen føler jeg ikke at jeg tar den letteste utveien ved å velge keisersnitt, det føles ikke feigt.Jeg har prøvd, og det går tydeligvis ikke for meg og føde normalt. Dette blir mitt siste barn, 4 er nok:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble satt i gang pga at jeg begynte å lekke fostervann. Da var jeg 11 dager over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...