lizaloo Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hei. Satt å leste i bladet gravid om hvordan vi bør følge med på babyens sparkebevegelser og fikk da enda en ting å bekymre med over:) For når jeg tenker etter så er det ikke sånn at jeg kjenner så utrolig mye sparking, men heller mye mer bevegelse, romstering og små dult. Er nå i uke 30 og lurer på hvordan det er/var hos dere andre på den tiden? Vil jeg kjenne mer sparking senere? Skulle jeg tellt spark ville jeg slitt, da det ofte bare er en sammenhengende romstering....... Er det vanlig eller bør jeg kontakte jordmor? Er 2 gangs, men det er så lenge siden at jeg helt har glemt hvordan det var forrige gang:)
Hilde_85 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Akkurat sånn for meg og Man kjenner jo mer tydelig bevegelsene nå enn bare det lille sparket. Men lurer på om det ikke er i det trivselsskjemaet noen har fått der man skal registrere spark så går og bevegelser inn under benevnelsen spark! Så du har nok ingen ting å engste deg for
Sjokoladebanan Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 jeg har lurt på akkurat det samme... masse bevegelser, men ikke like ofte spark.. blir da vanskelig å skulle registrere... men jeg antar han har det fint når han beveger på seg :-)
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Her kjenner heg også mer bevegelse enn spark...er 31+1 nå
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Har hatt en stille baby i magen hele veien jeg. Har kjent bevegelser og dult, men ikke veldig mye spark. JM forklarte det med at han lå innover. Og da blir det veldig vanskelig for han å sparke. Derfor kjenner jeg jo eller ryggen og rompa hans når han slår og sparker om seg der inne. Tenker det blir en del tlf. fra bekymra mødre etter dette nummert av gravid. Jeg er definitivt en av de... Glad jeg snart er ferdig. Fullgåtte 40 uker i dag!!!
KarinB Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 jeg tok opp dete med jordmoren, og det er helt normalt! Babyen har ikke lengre så god plass inni der så han får ikke "fraspark", og dermed blir det mere dytting og rulling etc. Jeg er med i sparketellingen også, og alt av bevegelser regnes som "spark"!
Supermamm Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Har det sånn jeg og, mer dult og knuff enn spark. Har hatt det sånn en god stund nå, er 37+1 idag.
2 fine små Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Helt det samme her, og samme var det sist. Ikke noen kraftige spark nei, forholdsvis rolig baby som bor i min mage, nok bevegelse, men ikke heftige spark nei. Det har jeg ikke tenkt paa med bekymring, mer at det er en tumbler mer enn en bokser... =o) Jeg er snart 32 uker.
Førstespire27 Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er 29+2 i dag og tenkte akkurat på det samme. Kjøpte meg bladet Gravid i går og ble engstelig når jeg leste artikkelen om spark og livstegn. Men nå ble jeg mye mer rolig etter å ha lest andres erfaringer rundt dette. Høres ut som det ikke er noe å bekymre seg for, og at det kanskje er mer og mer naturlig at det blir litt mer romstering enn spark da tassen ikke lenger har så stor plass å boltre seg på. Nå forsvant det ihvertfall 10kg fra mine skuldre. Tusen takk! Hilsen lettet førstespire
Ella78 m/ A&M Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Som flere andre skriver her, det er helt normalt. Siden er blitt trangere der inne har h*n ikke så god plass til direkte sparking lenger. Jeg kjenner en masse glidende bevegelser, ganske voldsomme til tider, og jordmor sa at det var akkurat slik det skulle være. (Jeg er i uke 33.)
Lille Luna Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Jeg ble også veldig usikker når jeg leste artikkelen i Gravid bladet igår. Jeg begynnte å drikke kaldt vann og dytte på magen med en gang...ble jo skikkelig nervøs av å lese slikt. Han sov tydeligvis, og det kjenntes nesten ut som om han ble irritert over å bli vekket, hehe, for han satte igang med masse romstrering og sparking. Jaja...jeg fikk roet meg ned iallefall. Men dett burde være definert bedre i artikkelen hva som regnes som spark. Jeg kjenner mere romstrering enn direkte en fot som sparker jeg og. Men ut ifra artikkelen skulle man jo tro at man måtte kjenne fotsålen for at det skulle være et spark...
Makko med to små gutter Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Har ikke lest gravid bladet, men har lest om sparke testen. Skulle jeg ha tatt tiden det tar før jeg kjenner 10 spark kunne jeg vel bare ha lagt meg inn på føden for kontinuelig kontroll. Det er sjelden jeg kjenner så mye som 10 spark etterhverandre. -Det er faktisk en grunn til at vi ikke får utlevert slike sparkeskjema lenger, de fant jo ut at den gjorde veldig mange mødre unødvendig bekymret! -Jeg ringte føden på søndag fordi jeg ikke hadde kjent spark på nesten et døgn. Men hadde kjent bevegelser og små dulter. - "Høres helt normalt ut, men ta kontakt om det går ennå et døgn uten spark, -det kommer nok" sa JM. Joda, kvelden kom og lillegutt sparket ivrig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå