Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med:)

For ca halvannen uke siden testet jeg positivt på graviditetstest og i den forbindelse bestilte jeg en time hos fastlegen på mandag som kommer. I mellomtiden hadde jeg en liten blødning og fikk fremskyndet legetimen til en annen lege ved klinikken som hadde ul-apparat. Han kunne fortelle meg at jeg enten hadde mistet ELLER var mindre på vei enn først antatt. Etter to HCG-tester vet vi nå at jeg fortsatt er gravid. Da jeg var hos legen tok jeg urinprøve og blodprøve (HCG og jern). Det eneste jeg syns jeg trenger nå er å vite hvor langt jeg er på vei, men fastlegen som jeg har time hos utfører ikke ul. Spørsmålet er: trenger jeg den legetimen? Jeg går ut i fra at det som skal bli gjort allerede ble gjort under besøket da jeg fikk tatt ul? Hva mener dere? Eller er det noe annet som skal skje på den elgetimen som jeg bør få med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen fylte ut helsekort for gravide, tok urinprøve og et par blodprøver (For hepatitt B, røde hunder, aids, syfilis og røde hunder, samt sjekket blodtype), pluss målte blodtrykk og størrelsen på livmora (om du er over 10 uker). Det var min, kan hende det varierer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...