Sjokoladebanan Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 jeg er 29+4 i dag, og jeg leser så sinnsykt mye om dem som skriver om kynnere. jeg har enda til dags dato ikke opplevd kynnere (ikke som jeg vet om hvertfall) nå er jo jeg førstegangs da, men burde jeg ikke ha kjent dem nå?? er det vanlig å vente lengre på å kjenne kynnere når man er førstegangs...?? dere som har født før, da dere var gravid første gangen, enår kjente dere kynnere tidligst?? jeg går liksom i spenning å venter på min første kynner jeg :-)
trebarnsmamma84 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Ein treng ikkje å ha kynnere....eg hadde ikkje det med førstemann....mens med 2 og nå med 3 mann har eg hatt det....
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Tror ikke jeg tenkte over kynnere som kynnere 1. gang. Men da de kom igjen under 2. sv.skap, husket jeg dem igjen fra 1. (gav dette noe mening?) Du kan fremprovosere dem med rask gange, fysisk utfoldelse. Denne gangen kommer de bare jeg reiser meg ut fra bilen (er ca.30 uker). Det er ikke vondt, der er bare magen som blir knallhard. Litt ubehagelig dersom du skal skynde deg, da føler du at du må holde magen oppe med hendene for at du skal klare å gå
Sjokoladebanan Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 tusen takk for svar fra dere begge.. kan jo hende jeg har hatt kynnere også da, hvis jeg ikke på død og liv må ha stort ubehag?. men hvor hard blir magen da?er det slik at det er umulig å ta feil av? har lurt et par ganger der magen hav vært litt hard, men jeg har vært usikker på om det var kynnere eller ikke
2SmåTroll Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jeg merka ikke noe til kynnere når jeg venta tulla mi forrige gang, men denne gangen har jeg hatt det mye. Så det er ikke sikkert du vil merke noe.
M by M Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Det er ikke alle som kjenner kynnere og det er like normalt som det å kjenne det. Første gangen merker man de gjerne ikke så mye som 2, 3 osv. Første gang jeg var gravid kjente jeg det bare såvidt sammenlignet med nå og sjelden. Nå er jeg 2 gangs og har veldig mye og veldig sterke kynnere. Noen ganger tror jeg faktisk det er rier fordi de er skikkelig kraftige, varer lenge og kommer i tak og uansett hva jeg gjør. Men så gir de seg alltid etter en stund.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er førstegangs og i uke 35 nå, og tror jeg kanskje hadde en del kynnere på lørdag for første gang, og kjente nok litt i natt å. Men vet om noen som har kjent det tidlig i første svangerskap å, så er nok litt forskjell fra person til person..
Berta_78 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Jeg ante ikke at jeg hadde det, men på SK i uke 24 hadde vi problemer med både hjertelyd og SF-mål fordi jeg i følge JM hadde så sterke kynnere. Så vi måtte hele tiden vente til de ga seg... Hadde kanskje tenkt på at det i blant ble litt hardt og at det "tok litt tak", men ikke stusset nærmere over det. Jeg er også førstegangs, og det skjer jo så mye nytt og rart hele tiden :-) Nå kjenner jeg det i hvert fall igjen, da. Har egentlig veldig mye, men det er ikke vondt i det hele tatt. Bare ....stramt?
Sjokoladebanan Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2008 tusen takk for svar dere.. godt å høre hvertfall... det føltes ut som om jeg var den eneste som ikke hadde kjent kynnere og ble nesten litt "bekymret".
AnnaRøverdatter Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er 38+2 og har heller ikke hatt kynnere. (Eller, ubehag av kynnere da.) Men i går kveld og utover dagen i dag har jeg kjent noe som kan beskrives som bevegelser bare at de kommer litt i tak og er vibrerende i tillegg til å kjennes ut som kun bevegelser. Magen min er også ganske hard, men det er den nesten hele tiden uansett, så jeg er fortsatt ganske usikker på om dette er de berømte kynnerne. Føler meg nesten litt snytt siden jeg har hatt et utrolig lett svangerskap uten plager i det hele tatt, alle rundt meg sliter med smerter i diverse fomer under svangerskapet, så hadde forventet at det skulle være verre. :-)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Jeg begynte vel å få kynnere rundt uke 30-31 tror jeg. De var ikke vonde, men magen ble knallhard. Nå har jeg det ofte er 35+3 og noen ganger kan de være ganske vonde andre ganger kjenner jeg de knapt. I går hadde jeg kynnere hvert 5 min i godt over en time og de var ganske ubehagelige, var nesten begymret for at noe var på gang, men så roet det seg ned etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå