Gå til innhold

Mannen min prøvde å ta livet sitt idag..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge prøvd dette forholdet til å fungere. Jeg har gitt ham sjanser gang på gang de siste to årene, og har nå bestemt meg for skilsmisse.

Jeg hadde tatt dette opp med ham mange ganger, men når jeg nå fikk avtalt en meklingstime til oss neste uke kom han gråtende til meg igjen. han vil bli gitt en sjanse til igjen, noe jeg føler jeg ikke kan. Har gitt opp så mye personlig for ham at jeg tror jeg knekker sammen snart. Har lyst å starte på nytt med sønnen min...

MEN, idag prøvde han å ta livet sitt. Han ligger på akkutten, og kommer nok hjem om et par dager da jeg fant ham bevisstløs og fikk ham fortest mulig på sykehuset.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg føler at han bare gjør ting verre for meg.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi deg, stå på ditt! Du utsetter bare fighten som er nødt til å komme før eller siden. For en idiot! Sorry at jeg sier det, men makan til barnslig oppførsel.

Lykke til!

Skrevet

Fortsett du ditt løp. Det er ikke ditt ansvar at han prøver å ta livet av seg.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Her vil jeg trø varsomt, men må bare spørre: Tror du at han _virkelig_ ville ta livet sitt, eller bare "nesten"? Mennesker som er langt nede/desperate kan jo bruke selvmord som et pressmiddel, i nettopp slike situasjoner, ved at de spiller på samvittigheten til menneskene rundt seg. Beklager hvis dette var ufølsomt skrevet...

Uansett om han mener det eller ei - du har ditt liv å leve...

Skrevet

Dette er ikke din feil.

Skrevet

Uff, jeg får så vondt av å lese slikt. Jeg har selv vert i din situasjon, og unnskyld for å si det men din mann er patetisk!! Det er egoistisk og tenke på denne måten.

Men du sier..sønnen min..? Er dette ditt barn eller deres?

Jeg vil anbefale en psykolog til han og be ham/sykehuset evt informere om støtte aparater til mennesker med denne sort tankegang.

Det er oftest et rop om hjelp og oppmerksomhet.

Og du kan ikke tvinges til å være i denne situasjonen, det vil ikke være bra for verken deg eller gutten å fortsette her. Dere vil alle bli preget av det og det vil føre mange krangler med seg. Mannen din må kjempe sin egen kamp, og komme seg tilbake til normale dager uten deg!

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og håper det ordner seg for deg!!

Skrevet

Min mann truet med å ta livet sitt engang.På telefonen, fra et annet sted. Han sa at han skulle overdose på tabletter, og la på røret.

Jeg ringte en god venn av oss begge to, og han fikk kjefta opp mannen min til de grader. Hva han sa,det aner jeg ikke. Men han har aldri truet med dette en gang til. Neste gang ringer jeg 113.

Skrevet

Jeg vil da tro at han ''prøvde'' å ta livet sitt, kanskje for å få meg til å ombestemme. Men jeg vil virkelig videre, men det er nesten som om han er besatt og ikke vil ut av livet vårt.

Vi har en sønn sammen, og jeg vil ikke at han skal vokse opp med en far som han.

*trist*

Skrevet

Høres ut som han prøvde å få oppmerksomheten din bare egentlig. Som om han gjorde det for at du ikke skulle gå fra han. Et litt sånn desperat siste forsøk for at du skal bli...

Nå vet jo ikke jeg hvordan han har det psykisk eller hva som ligger bak, men etter hva du skriver høres det ut som ihvertfall litt av grunnen...

Uansett burde han prate med noen, en psykolog eller noe.

Kan jeg spørre hvordan han prøvde å ta livet av seg?

Jeg syntes du burde gjøre det som du føler er riktig for deg uansett ihvertfall. Hvis min lille teori etter det du har sagt er riktig, var dette bare en måte å prøve å gi deg dårlig samvittighet på, sånn at du blir hos han.

Jeg er ikke noe psykolog så jeg kan jo ta helt feil og det kan ligge noe ganske dypt bak det. Jeg ville ringt til en psykolog og forhørt meg om hvordan man skal forholde seg til en sånn situasjon...

Uansett så er det viktig at han får hjelp, for et selvmordsforsøk er ganske alvorlig.

Skrevet

Som en annen her sier, de gjør det stort sett for å få oppmerksomhet/ et slags rop om hjelp. Ellers hadde de aller fleste gjort det skikkelig med en gang.

Han har jo tydeligvis depresjoner og dette kommer til å tære på deg til du får depresjoner selv.

Du må gå nå, både for din skyld og ikke minst gutten sin skyld.

Ikke utsett det, det gjør bare vondt verre, tro meg, jeg har vært der du er nå.

Skrevet

Han tok en hel haug med forskjellige medikamenter, og gjorde nok mest sannsynlig dette for å få meg til å få dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg ikke vil tilbake i dette forholdet, men det jeg undres over er hvor egoistisk han er når han gjør noe sånt og mener at han ikke vil såre meg eller lillegutt.

Æsj, blir så sint, så sint! Kan ikke tro at jeg har gjort så mye for ham :(

*trist*

Skrevet

Jeg forstår at dette er fryktelig vanskelig for deg, men du kan ikke fortsette sammen med ham fordi han manipulerer deg til det. Kom deg vekk! Jeg har vært borte i dette tidligere, og da eksen forsto at det faktisk var slutt så fikk han seg ny dame i løpet av 14 dager! Det var bare snakk om kontroll og manipulasjon.

Skrevet

Folk som sliter psykisk tenker først på meg, mitt, meg og alle andre kommer i andre rekke.

Større egoister skal man lete lenge etter.

Du kan være veldig glad for at du har gjort det slutt med han.

Skrevet

Håper bare at alt går over snart :( Er sliten allerede jeg..!

*trist*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...