Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 hvordan endrer jeg IP adresse på router fra statisk til dynamisk ? Blir veldig takknemlig for svar :-D
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Da tror jeg du må få internettleverandøren din til å gjøre???
Reveenka Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 HÆH!? Skjønner ikke hva du lurer på en gang jeg.... c",) Jeg kan nok ikke hjelpe deg med dette er jeg redd, men ring leverandøren? Telenor?
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 altså...var da veldig til spørsmål...! =) Tror du at vi kan sånt da? hehe Håper du finner det ut.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hjelper denne linken deg, tro??? www.hardware.no/artikler/skift_ip-addresse_hurtig/8050/2
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Ringte internett leverandøren i sted, og ja jeg måtte innstille ruter fra statisk til dynamisk...men spurte på Skravle også og der var det ei som kom med et svar....jeg prøver og prøver her.........Kan jo ikke surfe på naboens nett i all evighet........ Prøver tonetrolllets nettside også .....æsj disse datagreiene :(dbl.sukk
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Du er flink =) Skal se du får det til å !! Jeg har ikke peiling på sånt.Var overraskende nok at jeg fikk instalert greia alene...hehe
iznogood Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Åssen går det, da? Har du fått det til? Litt avhengig av hilken ruter det er snakk om - de fleste rutere har en webklikkeside som man kan konfigurere på :-) Får si fra om du behøver hjelp.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Ja jeg har funnet ut at innstillingen er dynamisk..er visst riktig det... var inne på web siden for ruteren i sted, men nå må jeg ha passord for å komme inn ? og det har jeg ikke......
iznogood Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Passordet er gjerne det samme som du bruker for å koble deg opp mot ISP'en din. Om du da ikke satte deg et passord sist du var innpå routerwebsiden :-)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Takk for hjepen Iznogood Jeg har sagt opp med Canal Digital og besilt av Telenor, de sender modem innen 2 uker. Dette blir da via telefon (adsl?) .. Via kabel gikk ikke her............de skylder på router, men vi kommer jo inn på naboens netttilkobling, så da kan det vel ikke være routeren?
iznogood Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Ehh... altså, både ja og nei :-) Telenor bruker et PPPoE modem for sin ADSL tilkobling. Ruteren din vil nok kunne klare å finne PPPoE modemet når det omsider kommer i posten. I mellomtiden skulle ikke ruteren ha noe problem med å plukke opp naboen sitt nettverk (enten med kabel eller trådløst) og få tildelt en DHCP (dynamisk) adresse derfra. Men da er det naboen som står for selve nettverket :-) Men for å benytte Telenor sin ADSL er du avhengig av å få PPPoE modemet. Alle andre ISP'er bruker en annen løsning (såvidt jeg husker) med ruter uten PPPoE dialogen. Jeg er beklageligvis veldig lite flink å forklare - så håber ikke forvirringen er total nå :-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Oi!!! Jeg er imponert ! Du er rensete IT geniet jo ))) Jeg skjønner hva du mener, vi er fortsatt på naboen nettverk, men vente på modemet fra Telenor... føler meg veldig som en SNIK , men må jo ha tilgang til DIB, skjønner ?
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 litt skriveleifer, men håper du skjønner budskapet ;-) ?
iznogood Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 Oi... Don't tell me - tell my manager ;-) Siden jeg jobber med IT - så må jeg neste kunne litt.... Når modemet kommer så har det sikkert en inngang for kabel (LAN).Den stapper du ruterkabelen i, og så får ruteren dele ut adresser til alle pc'ene i huset :-) Du er jo ikke en snik fordi du tilfeldigvis surfer litt på nettet over naboens :-) Sånn er det å være nabo - man må dele bittelitt på godene :-D Du får rope om du trenger assistanse - så skal jeg tegne & fortelle så godt jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå