Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på nesten 11mnd har endelig fått sin første tann! Nå lurer jeg: spiller det noen rolle om han får flaske med mme etter tannpussen?

Og i tillegg lurer jeg også på: når er det vanlig/forventet at man skal slutte med flaske helt? Går man en periode over på kumelk på flaska?

Takker for eventuelle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannpussen bør tas rett før sengetid, ingen flaske etterpå. Mi jente var sluttet med flaske rett før hun fylte 1 år. Hun drikker fra kopp istedet for.

Skrevet

Man bør avslutte kvelden med tannpuss,men vann kan selvfølgelig gis etter pussen :o)

Når det er vanlig å slutte med flaske, er vel som med andre ting med barn, stor variasjon... :o) NÅr man begynner med vanlig kumelk,må man nesten bare prøve seg fram om barnet vil ha det fra kopp eller flaske :o) Vår på 13 mnd får fra flaske (og tannpuss etterpå ;-))

Skrevet

Tulla mi er 15 mnd og hun får fortsatt en flaske med mme om morningen. Og noen ganger på kvelden eller natten hvis hun våkner. Får hun på kvelden/natta, så pusser jeg tennene hennes etterpå. Har ikke gått over til mme, siden hun ikke liker vanlig kumelk. Stresser ikke noe med det, regner med det kommer av seg selv etterhvert. Hun drikker ellers av kopp, men varm melk synes jeg det er mest praktisk å gi fra flaske.

Skrevet

Melk er skadelig for tennene når det blir "liggende" melkerester i munnen. Det er etsende, så det er veldig viktig med tannpuss ETTER melk.

Mener ikke å være krass, men trodde liksom det var vanlig at man ikke spiser/ drikker etter tannpuss... unntaksvis vann da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...