Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en toåring som virker usikker på seg selv når det er mange barn i høyt tempo rundt. Er ganske rolig av natur og blir lett "rent ned" av de andre barna. Ser at han er interessert i andre barn rundt seg, blir ofte stående å se på uten å tørre å delta.

Han er en gutt som er flink til å dele og passer på at jeg også har leke når jeg leker med han. Liker liksom lek og er kjapp med å trøste når jeg er "lei meg" eller få "aua".

Hva er noermalt og unormalt for en toåring? Hvor sosiale bør en forvente at de er før en skal bli bekymret for at det er noe galt?

Kan nevne at det i bhg har vært en ganske så voldsom gutt som han tydelig er redd. Denne gutten går meget raskt og tett på og hjør han redd og utrygg i situasjoner. Kan dette gjøre at han blir litt skeptisk til uforutsigbare jevnaldrende?

Man leser så mye i dag og bekymrer seg for alt, er jo bekymret for at 2 åringen min ikke skal bli sosial...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner igjen dette fra min bror (som idag er 22 år og helt og fullt sosial:):)

bare la han være slik...han trenger ok tid....slik er vi også som voksne også..noen av oss:)

Skrevet

Han er ikke usosial, han er forsiktig :) Ikke noe galt i det.

Skrevet

Det er akkurat som å beskrive min gutt når han var 2 år, han er tre år idag. For han så viste det seg at han ikke kunne høre noe særlig. Han fikk ikke med seg hva de andre ungene gjorde. Det som også er tydelig da er at språkutviklingen blir forsinket. Sjekket det? Idag er hørselen fikset og han leker fint med de andre barne..

Skrevet

Takk for svar :-)

Dette var betryggende å høre, da skal jeg legge bort min bekymring enn så lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...