*Olivia* Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hvor vondt er det egentlig å sette inn spiral? Har endelig tatt motet til meg å bestilt time. Men alle sier at næsh det er ikke vondt i det hele tatt. Men jeg vil vite det ærlig. Mange som sa at det var ingenting å føde heller og gikk på en liten smell der gitt...hehe
Turid Laila Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 JEG syns ikke det gjorde vondt i det hele tatt. Merket det faktisk ikke...
Monajenten Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Hvis du virkelig trodde på at det ikke var noe gale å føde, så må du ha vært litt småskrudd i gjerningsøyeblikket:-P Det er ikke VONDT å sette inn spiral, men det er ubehagelig. Litt sånn "slutt å plag meg!!" :-) Det går så bra, så:-) Og du? Det er verre å føde enn å sette inn spiral:-P
Kaffemocca Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg syns det var vondt, ikke kjempe vondt, men vondt! Men hvis det er noe trøst ville jeg gjort det igjen:-p
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 jeg syns ikke det gjorde vondt, men var litt ubehagelig... fikk mer vondt i magen utover kvelden samme dag jeg satt den inn men det var mer som menssmerter og gikk greit med en paracet innabords... hadde ikke gruet meg for å sette det inn engang til
Mulle :) Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Nei jeg syntes ikke det var vondt.. Ubehagelig.. men ikke vondt
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Jeg kan ikke huske at det var vondt, og jeg er en stooor pyse på sånne GUer. Men jeg hadde ubehag når den var der inne, så jeg fikk den fjernet etter noen måneder. Det var ikke vondt det heller.
Gjest kalinikta Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Jeg syns det var ekkelt og ganske vondt. Men jeg har litt skrekk for metall-instrumentene og gyn-stolen i utg.punktet og det føles veldig sårbart at de skal sette noe HELT inn liksom.. Så var nok mest redd og anspent. Men det gikk bra. Litt mens-vondt/ømt etterpå.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 JEG syns ikke det var no vondt:o) Litt ubehagelig,men det er fort gjort. Lykke til!
Nyseryllikberta Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Ikke vondt å sette inn. Hormonspiral. Men, det var vondt etterpå, måtte legge meg på ettermiddagen med skikkelige mens-smerter. Tok to paracet og sov litt. Småkvalm og uggen. Neste dag var jeg helt fin igjen. Blødde lite, litt mens-smerter i ukene som kom etterpå. Har hatt den i to år nå, blør sjelden og har lite smerter.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. mai 2008 #13 Skrevet 26. mai 2008 Det gjorde ikke vondt for meg. Føde gjorde jævlig vondt da for å si det slik..
velsignet med to Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 Jeg fikk satt inn kobberspiral for tre uker siden, grua meg fælt på forhånd, hadde hørt endel om hvor vondt det skulle være. Men, helt ærlig, jeg kjente ingenting! Fikk litt mens-smerter utover ettermiddagen som varte halvannen uke, men hadde aldri behov for så mye som en Paracet. Oppskrytt, det der
*Olivia* Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. mai 2008 Ok ok dette syns jeg var oppløftende lesning. Jeg skal takle alt som må komme etterpå, bare det går kjapt å sette den saken på plass. Og monajenten; ja jeg var litt skrudd som kunne tro at det ikke var noen sak å føde et barn. Jeg sendte vedkommende noen mindre pene tanker i kampens hete..hehe takk for svar alle
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 Jeg fikk satt inn spiral to år etter fødsel og syntes det var helt forjævlig. Kjentes ut som livmora ble trykket opp i magesekken med en strikkepinne. Nå skal faenskapet ut om et par uker. Det blir neppe like vondt, men forventer et visst ubehag.
Monajenten Skrevet 27. mai 2008 #17 Skrevet 27. mai 2008 Det var ikke meningen å være slem altså, var ment som en spøk:-O Fikk litt dårlig samvittighet;-)
Neverstill Skrevet 27. mai 2008 #18 Skrevet 27. mai 2008 jeg syntes ikke det var vondt i det hele tatt. men vurderer å ta den ut igjen fordi mens smertene som jeg aldri har vært plaget med er såååå vonde at de føles som rier.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #19 Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes ikke det var vondt i det heletatt. (Ikke å ta den ut igjen heller for den saks skyld). Men jeg håper det er hormonspiral du har tenkt å sette inn, for kobberspiral er i hvertfall ikke noen sikker prevensjon. Har selv en lillesøster og en spire i magen som følge av kobberspiral-svikt ;-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mai 2008 #20 Skrevet 27. mai 2008 Helt ærlig .Jeg syns det gjorde kjempe vondt ,men hun prøvde og sette den inn 3 ganger ,men klarte det ikke .siste gangen trodde hun at jeg skulle svime av. så jeg måtte sette den inn med narkose.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. mai 2008 #21 Skrevet 27. mai 2008 Jeg fikk veldig vondt, men jeg har bakovervendt livmor og var visstnok veldig vanskelig å sette inn på sa legen min. Jeg hadde vondt i et par dager etterpå.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 27. mai 2008 #22 Skrevet 27. mai 2008 Merket det ikke i det hele tatt. Genial. Har kobber. Når en tar den ut er man like fruktbar som når man satt den inn. Blør bittelitt mer under mensen men ellers ingen men.
Tildemana Skrevet 27. mai 2008 #23 Skrevet 27. mai 2008 Det var forferdelig! Jeg svettet og var nær ved å besvime! Dessuten funket det ikke for meg, Klødde i 10 mnd, da tok jeg den ut, og kløen var borte,) Men vi er jo alle forskjellige. KJenner mange som er storfornøyd med spiral. Jeg hadde hormonspiral, og skla aldri ha det igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå