Mammapudding Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Det er så vanskelig å finne den rette balansen syns jeg. Om hun sover mindre enn 3 timer så er hun sur hele dagen, om hun sover mer enn 4 timer så er hun vanskelig om natta, men om jeg vekker henne fra en lur( uansett hvor lenge hun har sovet) så er hun også sur resten av dagen..Tror at 3 1/2 time fordelt på 2 lurer er det optimale, men er jo sinnsykt vanskelig å få til da:) I dag sov hun 5 1/2 time fordelt på to lurer og det er helt klart for mye, men jeg sov den siste luren sammen med henne og da våknet vi etter 3 1/2 time..uuups;-) Og når er det for sent å sove på ettermiddagen for deres? Jeg prøver i det lengste å ikke la henne sove etter 16, men av og til så får hun sove til 17. Er veldig spent på hva dere har av erfaringer:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 gutten min sover 2 dupper, hver dupp på ca 1,5 time, men hvis dene ene duppen eller begge blir på nesten 2 timer, altså 4 timer tisammen, så sover han like godt om natta. men sover han for lite på dagen, så sover han dårlig på natta. leste i karin naphaugs bok at hvis de får siste duppen for sent så våkner de oftest for tidlig om morgenen. kevin sover helst ikke lenger enn til kl 16.00.
fox`y Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 min sover ca 2 timer..ikke etter kl.16 da. men han er urolig ved legging og på natta uansett hvor lite han sover på dagen, så blir litt oppgitt rett og slett. har fått 2 gutter som trenger lite søvn jeg da:/ har desverre ingen gode råd. håper du finner ut av d.
happybirthday Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 I det siste har jenta vår sovet ca 1,5 - 2,5 t om formiddagen fra ca 11- 12 tiden. Og så sover hun ikke mer. Legger seg ca kl 19.30 og våkner i 5.30 tiden og får morgen pupp og er våken helt frem til nevnte formiddagslur.
Spaniella Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Min sov 2-3 timer om formiddagen. Vi sluttet med ettermiddagshvil da hun var ca 9 måneder. Hun var sur og stuptrøtt de første dagene, men så gikk det seg til.
Mammapudding Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Ja, da skal jeg prøve hardere å ikke la henne sove etter 16, hun hadde en periode hvor hun skulle opp 5..men nå er det mellom 6 og 7.30..Jeg er et B-menneske så å stå opp før 7 er jo helt forferdelig;-)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Hei Har slitet endel med det samme som deg. Av og til får han bare sove en gang. Men vanligvis sover han fra 09-12, og fra ca 14 - 15. Også sover han ca 20.30 - 07 / 08. Skulle ønsket at han sov mindre på dagen, og lengre på natta. Men men liker ikke å vekke han / holde han våken heller....
Mammapudding Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2008 Så flott at så mange har svart:) Ser at flere har 15-16 som grense for lur. Litt fint å se hva andre gjør, for da får jeg en liten ide om hva jeg kan prøve i alle fall:) Får se om jeg klarer å holde henne våken etter 16 heretter, og se om det er mulig å begrense sovingen til 3 1/2 time. Får heller trappe enda litt ned om det ikke hjelper..har bare så liten lyst å vekke henne, hun blir jo så suuuur..hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå