Gå til innhold

9-10 mnd: Hvor mange timer sover de i løpet av dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskelig å finne den rette balansen syns jeg. Om hun sover mindre enn 3 timer så er hun sur hele dagen, om hun sover mer enn 4 timer så er hun vanskelig om natta, men om jeg vekker henne fra en lur( uansett hvor lenge hun har sovet) så er hun også sur resten av dagen..Tror at 3 1/2 time fordelt på 2 lurer er det optimale, men er jo sinnsykt vanskelig å få til da:) I dag sov hun 5 1/2 time fordelt på to lurer og det er helt klart for mye, men jeg sov den siste luren sammen med henne og da våknet vi etter 3 1/2 time..uuups;-)

Og når er det for sent å sove på ettermiddagen for deres? Jeg prøver i det lengste å ikke la henne sove etter 16, men av og til så får hun sove til 17. Er veldig spent på hva dere har av erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini sover ca 3 timer fordelt på 2 lurer. Første lur er ca kl 09.30 (kommer litt an på når han våkner på morgenen), da sover han 2-2 1/2 time. Så sover han enten 1 time før middag eller 1/2-1 time etter middag. Får stort sett ikke sove etter kl 16, men blir av og til 16.30. Sover han før middag, er han våken fra kl 15 og til han legger seg kl 19-19.30. Dette fungerer kjempefint her i allefall. Han er akkurat passe trøtt når det er tid for kveldsmat.

Skrevet

Dette ble feil, for han legger seg mellom kl 18.30-19.00 hver kveld....!

Skrevet

Her er hun umulig å få i kveldsmat om hun blir for trøtt, og da er hun urolig hele natta..så de dagene hun sover mindre enn 3 timer er slitsomme. Er litt fint å se hva andre har av erfaringer, alle barn er jo ulike, men kan jo få en ide om hva man kan ekspeimentere litt med:)

Skrevet

Her er det i allefall ypperlig at han sover den lengste luren tidlig på dagen, og så bare en liten blund på ettermiddagen. Hvis han sover noe lenger enn 1 time på den andre luren, er han mer våken på kvelden.

Skrevet

Ja, det skulle jeg ønske at jeg fikk Leah til å gjøre, sove lengst tidlig på dagen og en kortere senere..men foreløpig så har jeg ikke lyktes med det. Trodde jo at hun skulle sove kortere lur nr 2 i dag siden lur nr 1 var på 2 timer..men neida:)

Skrevet

Hun sover 2 timer ca kl.12 og 1 time ca kl.18.

kvelds og legging kl.21.30 og da sover hun til ca kl.9

funker supert her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...