Gå til innhold

Noen som har hatt små med hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. Mini tok fart fra sofan i dag, et øyeblikk uten tilsyn, og skalla i bordkanten. Fikk et lite kutt over øyenbrynet og et skikkelig hematom. Håper det bare ikke blir så vi må inn og tømme det, men det skal mye til. Tror jeg skal sjekke han litt ekstra i dag, for det smalt skikkelig... Jobber jo med disse ungdommene og voksne som slår seg i fylla og får commotio, men ens eget lille barn er det værre:s

Huff :( Syns synd på lille gutten min:( Snufs.. Hva skal man gjøre da? Når de går selv og krabber opp i sofan selv!? Skulle gjerne overvåket han hvert eneste sekund jeg, men det var ikke mer enn max 15 sekunder han trengte på dette.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Ikke det nei :s Føler meg som en jalla mamma nå :(

Skrevet

Jeg har hatt liten med hjernerystelse, eller han var 2 år. Kjørte i en kant på trehjulssykkel, og skallet hode i en betongkant.

Han var borte 5-6 sekunder (virket som en evighet)

Han gjorde det da vi var på besøk hos faren, og det var bare 10 min til sykehus. Vi ringte 113, og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Da vi kjørte til sykehuset kastet han opp.

De sto klar med seng til han, og da han la seg i sengen kastet han opp igjen.

Han ble liggende til observasjon til dagen etter. Lå med blodtrykksmåler som målte hvert 15. min i starten, så hver halve time til ut på morgenen dagen etter. De var redd for indre blødninger i hodet, derfor denne målingen. Den ville vist synkende blodtrykk om noe var galt. Vi skulle egentlig reist hjem (langt fra sykehuset) samme dag som han skadet seg, men vi fikk lov å reise ut dagen etter om vi ble i nærheten av sykehuset, så det ble jo noen ekstra dager der.

Om lillegutten din kastet opp etterpå bør du nok være litt obs. Oppkast er jo første tegn på hjernerystelse, eller bevistløshet.

Skrevet

I know Nit@, jobber med det til vanlig. Han var hverken borte eller har kastet opp, så det går nok bra.. Men kommer nok til å følge litt ekstra med i natt kjenner jeg, for det var en skikkelig smell.

Skrevet

BTW, er ikke alle som kaster opp ;) Mange som ikke har noen spesielle tegn annet enn hodepine og trøtthet..

Skrevet

Du får følge litt med utover natten. At han reagerer normalt om du kiler han litt f.eks. Huff, litt skummelt det der ja, for de trenger jo som du sier ikke ha noen spesielle tegn.

Du får også prøve å holde han i ro de første dagene... Selv om det sikkert ikke er lett ;o)

God bedring til lillen din!

Skrevet

Hysterisk sykepleier mamma vettu :P Huff.. Skummelt med dissa små som er OVER alt!! Jaja, da blir det en fin blåveis på 1 års dagen på onsdag :s

Holde han i ro? Haha.. Ja, det er lettere sagt enn gjort. Hehe.

Takk for det!

Skrevet

Elias datt av sykkelen sin inne.

GIkk sidelengs i gulvet.

Gråt med en gang.

Men etter en stund ble han slapp og begynte å kaste opp.

Ringe legevakta og var nede på sjekk.

Vekking hver time gjennom natta og så et par rolige dager var det vi fikk beskjed om

Skrevet

Andreas smalt hodet sitt i en dørkarm på hotell når vi var på ferie. Ble ikke "borte" men hørte ett "pang" så hylskreik han. Ca 30 min etterpå kastet han opp masse. Han sovnet etter oppkast,så jeg vekte han flere ganger i løpet av natta. På morgenen dagen etter ville han ha litt å drikke,men det kom opp igjen med en gang.

Da dro vi til lege og ble sendt til sykehuset. Dette skjedde på Malta nå for 2 uker siden. Ble tatt røntgen av hodet hans, før han ble lagt på obs posten for 24 timer. Han fortsatte å kaste opp og det ble bestemt å ta ct scan av hodet hans,noe han klarte uten narkose.

Ble liggende 2 døgn på obsposten før han klarte å holde på drikke og så litt mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...