Gå til innhold

Det er bare rosa som er jentefarge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare rosa som er jentefarge, ikke rød.

Vi var, i likhet med mange andre, på bondegård og så på dyrene på søndag. Vår lille nesten 15 mnd lille tass var iført en rød snekkerbukse og en mørk rød og blå genser. Og flere spurte hvor gammel hun lille jenta var.....HAN ER EN GUTT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble tatt for å være jente for han har en rosa gris hengende på bilsetet.

GRISER ER ROSA!

Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt inn noen rosa klær til minste mi, fordi jeg er så lei av å høre at hun ligner på en gutt hahahah. Greit at hun ikke har så mye hår, men likevel. De som spør fordi de ikke klarer å se det, har jeg ingen problemer med, det hender at jeg selv må spørre om ungen er kledd nøytralt.

Skrevet

Siterer "Anne-B har to silikonpuppe! <3":

"De som spør fordi de ikke klarer å se det, har jeg ingen problemer med, det hender at jeg selv må spørre om ungen er kledd nøytralt."

Helt greit at dem spør. Det er bare det at de ikke gjør det. Barnet har på seg rød bukse => det er en jente.

RØD KAN OGSÅ BRUKES AV GUTTER.

Skrevet

Helt enig. Gutten vår er skjønn i rødt, og det er IKKE bare jentefarge. Det er kongefarge, så det så!!!

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Ja, sånn var det her også, og han som var så fin i rødt også, så jeg brukte det masse. HAdde sukkertøystripa snekkerbukse også, men den ble tydeligvis redda med mørkeblå genser inni, mens den røde alltid slo ut på "søte jenta".

Skrevet

Jeg får altid komentaren "nei for en pen gutt" Selv om "gutten" har på seg rosa kjole og ser ellers meget feminin ut...

Nabo dama:

"OI, han der var ny"

"Ja, tre mnd gammel"

"Nyfødt?"

"Nei, tre mnd"

"Er det gutt"

"Nei jente"

"det var en pen gutt"

"det er jente"

"Han er ikke mange ukene han der?"

"det er ei jente, hun er tre mnd."

Repeter i det uendelige...

Dårlig hørsel much?

Møter henne stort sett hver dag i hallen, komenterer fortsatt "den pene gutten"

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

*fnis* dere har givende samtaler, forstår jeg?

Skrevet

Dama er foresten veldig fasinerende. Sånn apropo rosa liksom. Hun er rosa ned til absolut minste detalj, og da snakker vi rosa neglelakk, rosa klær, lebestift, øyenskygge, smykker sko, briller, veske, hatt osv.Utrolig gjennomført- altid! Og så er hun altid grasalt pynta. Har ofte tatt på seg (rosa) galla-kjole. Så går hun ut, tar en runde rundt kvartalet, går inn igjen. Og tar runden igjen noen timer senere, og sånn går no dagan. Jeg tror kanskje hun er en smule dement, men intressant figur i alle tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...