mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg fødte en jente 8 mars og var begynt å ta disse kapslene noen uker før, husker ikke helt når... men ihvertfall så endte det hele med at livmoren min ikke trakk seg sammen etter fødselen og jeg mistet så mye blod at jeg måtte ha blodoverføring. og jeg blødde helt frem til 5 uker etter fødselen. så jeg stiller meg veldig tvilende til disse kapslene... kanskje hadde jeg ikke tatt de lenge nok... men uansett, jeg tar de ikke neste gang! . + at de smakte drit!!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg tok ikke disse kapslene ved første sv.skap. Ble satt igang 2 uker på overtid, livmoren min trakk seg heller ikke sammen så jeg måtte ha tabletter. (fødselen tok 12 timer, endte med vakuum) Måtte sy masse! Nr 2 kom 2 dager over termin. Fødselen tok 3,5 time fra første rie, hadde bare vondt i 1,5 time da =) Livmoren min trakk seg fint sammen og jeg sydde ett pyntesting. Så jeg tar disse kaplsene denne gangen også, og mine venner som har tatt disse har hatt kjappe og fine fødsler dem også. Synd at du fikk en slik opplevelse da =( Men man er jo ikke garantert en fin fødsel, om man tar kapsler eller ikke :/
lit'n Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Hei Hadde bare lyst å svare på innlegget ditt. Nå er jeg av de som tror på disse kapslene bare så det er sagt. Å blø 5 uker etter fødsel er ikke lenge etter min erfaring, har blødd lenger enn det ved begge mine fødsler (selvfølgelig mindre for hver dag etter hvert som ukene går), så jeg vet ikke om det har så mye med kapselene å gjør. Har aldri hørt at de gjør at en blør lettere. Etter min kunnskap så skal bringebærblad kapslene styrke livmor og bekkenmuskler, og gjøre kroppen klar for fødsel. Og jeg kommer til å ta disse for 3dje gang nå, tror det er de som har gjort at jeg ikke har gått over tiden med noen av svangerskapene. Denne gang kommer jeg til å ta de minimum en mnd etter fødsel også (har stoppet ved fødsel før), for å se om rådet jeg fikk, om at de hjelper bekkenbunnsmusklene til å bygge seg opp igjen etter en fødsel, stemmer:) Skal gi tilbakemelding hvis jeg får mistanke om at kapslene ikke virker eller hvis jeg får liknende komplikasjoner som du fikk. Det vil jo alltid være noe som virker for noen og ikke for andre
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Tror ikke du kan gi kapslene skylden for at livmoren ikke trakk seg sammen... Selv om kapslene ikke hadde effekt for deg, ville nok den situasjonen oppstått om du hadde tatt kapslene eller ei... Tok selv kapslene for 4 år siden...og hadde en fødsel på 3,5 timer og uten noen komplikasjoner--- Sydde ikke et pyntesting engang....Så jeg kommer nok til å ta de denne gang også!!! Jordmor har også anbefalt det...så ser ingen grunn til å la være..
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har bare positive erfaringer med bringebærbladkapsler!! Og mine venninner som har tatt dem er også fornøyd!! Alle har hatt raske fine fødsler! Jeg kommer i alle fall til å ta disse når tiden nærmer seg! ;-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jeg syns det er fint å¨lese at erfaringene er forskjellige med disse kapselene. Det er vel sjeldent at noe kun går en vei? Stort sett finnes det alltid noen som opplever motsatt. Men hva man skal tro vet ikke jeg, da alle fødseler samme hva er ulike og det er så mange faktorer som spiller inn....
lene7 Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Er det andre enn meg som er skeptisk til å ta urtemedisin/naturmidler under svangerskapet? Disse er jo som oftest ikke godt undersøkt, og en kan derfor ikke utelukke at de kan ha uheldige virkninger..
smilien Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 hei:) jeg også tror på disse kapslene:) jeg begynnte på dem en smule seint,har spst dem i 2 uker nå og har 20 dager igjenn til termin.men skal man drikke teen også? samtidig som man spiser kapslene? jeg har nemlig kjøpt den også hilsen smilien:)
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har født 3 ganger uten disse kapslene ingen komplikasjoner i det hele tatt,de to siste sydde jeg ikke engang,blødde vel i ca 4 te 5 uker etter fødselen,normalt det.
2 fine små Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er skeptisk til aa putte i meg mye rart jeg, sproeytet mat (som jo er helt akseptert i Norge, i hvert fall nesten), medisiner, naturpreparater jeg ikke kan nok om, for mye koffein, for mye sukker, for mye mel og melk og i det hele tatt..... =o) Blir helt satt ut av en paracet for eksempel, saa tar saa sjelden medisiner at de faa gangene jeg maa det saa virker de maks. Kjekt for meg da. Jeg var litt nysjerrig paa disse kapslene, her inne snakkes de jo om nesten som et must.... Og det er virkelig mange innenfor den klassiske helsestanden, altsaa norske leger og jordmoedre som snakker positivt om disse, mens andre - helt korrekt og etisk i henhold til hva de er ansatt til aa gjoere - ikke kan gaa god for noe som helst de ikke er utdannet til, og derfor ikke kan anbefale dette. Min lege i Oslo kaller dem "lurium" som jeg gjerne maa ta om jeg vil, men han presierer at ikke han har godtkjent dem, som han jo ikke kan - da han ikke har faglig bakgrunn for det, egentlig! Han holder seg helt firkantet til medisin, som han er utdannet i, og sier han samarbeider med naturterapeuter, men da faa DE anbefale ting, det kan og skal ikke han. Saa fordi om mange innenfor klassisk medisin ikke kan/vil/skal anbefale naturpreparater, saa betyr det ikke at de ikke ville tatt det selv eller er i mot, det betyr bare at de i jobben sin forholder seg til det de er utdannet til og sertifisert for, om man kan si det saann. Av alle ting i verden, er jeg ganske sikker paa at om man handler disse bladene i en norsk helsekost, med en kyndig ansatt bak disken, som er mer raadgiver enn paatrengende selger (og ikke bestiller dem paa nettet), evet - og kanskje aller best - plukker dem i skogen selv, saa er man rimelig paa den trygge siden. Dette er jo direkte fra naturen, og ikke noe er kjemisk tilsatt. Effekten er jo ikke at man gaar i foedsel foer tiden for eksempel, bare at man jobber med livmoren og andre prosesser reletert til foedsel, underliv osv. som kan smidiggjoere/lette foedselsforloepet og sammentrekning av livmoren i etterkant - for mange (ikke alle tror jeg). Jeg tar noen andre naturpreparater ogsaa, som jeg ikke gidder aa kringkaste en gang her inne, fordi jeg ikke oensker aa lage "religioner" rundt den slags her inne, men jeg har en enestaaende naturlege i Asia (i tillegg til min veldig vestlige indiske foedselslege) og naturlegen har gitt meg litt av hvert som "alle oppegaaende asiatiske (gjerne velstaaende) kvinner tar i svangerskapet) Men aa kringkaste det paa et norsk nettsted ville jo vaere idioti, fordi JEG ikke oensker ansvar for noe andre her inne gjoer UTEN kyndig veiledning.... For aa si det saann, jeg har hatt supert omloep/avfoering hele svangerskapet (gaar paa diddelio smidig minst 3 ganger i doegnet), jeg sover godt og hele netter, jeg har ikke vondt noen steder, har ikke vondt i hodet, har ikke vann i kroppen, ingen hevelser og i det hele tatt. Mye av dette er takket vaere trening hele svangerskapet (naa 5 oekter i uken, og jeg er overvektig) men mye har ogsaa med noen naturpreparater, eller urter er riktigere og si - og essenser - men nok om det. Det aller beste man kan gjoere for seg selv i et svangerskap er aa hvile nok, bevege seg passe, spise jevnt og trutt og drikke plenti med vann, i smaa mengder om gangen. Det er det aller beste utgangspunkt. Stress, for lang tid mellom maaltider, dehydrering og 100% passivitet liker ikke kroppen og er man "der" saa tror jeg ikke kroppen biter paa noen som helst preparater, enten de kommer fra klassisk vestlig medisin eller naturen. Lykke til og gjoer det som passer for deg, ikke ta noe du ikke har glede av/tro paa og blir urolig av. Det vil helst gaa greit uansett, og kroppen er klar for foedsel i en eller annen form uansett. =o)
Chris&Alex♂♂ Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 jeg tok ikke slike sist. jeg fødte 10 dager før termin, sydde to pyntesting og blødde i to uker. er litt skeptisk til å ta piller uansett, og ihvertfall når jeg er gravid. men det er jo så mange som snakker positivt om disse da.
Ladycaliente Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Man kan vel ikke utelukkende gi kapslene skylden for dette. Dette kan jo skyldes så mangt. Jeg ville ha trodd at enten så hjelper de eller så har de ikke noe spesiell effekt. Jeg har nå tatt disse i noen uker og kommer til å fortsette.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2008 Hei igjen! Jeg vil bare påpeke at ikke gir kapslene skylden for at jeg blødde mye, det er klart det ikke var kapslene sin feil det! men de hjalp ikke å trekke livmoren sammen, var det jeg ville frem til. og det er jo det de skryter på seg å skulle gjøre, blant annet... Men det er fint at så mange mener kapslene har hjulpet ingenting er bedre enn det!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Fortsatte du og ta disse kapslene etter fødselen også? Man må ta dem i ettertid også for at dem skal hjelpe livmora og trekke seg sammen.. Jeg tok de sist og sydde som ei over her to pyntesting pga frøkna klora meg når hun kom ut, og livmora trakk seg fint sammen igjen etter fødselen så tror nok du har vært max uheldig jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå