snupp & mamma Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jenta mi på 16 mnd har begynt på astmamedisin fordi hun har en stygg hoste som hun ikke blir kvitt. jeg lurer på hvor raskt man bør forvente forbedring? hun har gått på de siden onsdag å jeg merker ikke no forskjell:(
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jenten min fikk astmamedisin da hun var ca 13 mnd av samme gunn som datteren din.. Vi brukte den i nesten to uker uten at jeg merket noe forbedring i det hele tatt, så jeg sluttet med den.....
snupp & mamma Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 ok.. men hvordan fikk dere bort hosten? og hvor lenge holdt hun på? husker du hvilken medisin det var? mange spørsmål her:)
lklk Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Regner med at det er ventoline du har fått, og den gir umiddelbar effekt med å åpne opp luftveiene. Likevel kan det fort gå 4-5 dager+ før hosten forsvinner, ihvertfall hvis det er astma.
snupp & mamma Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 ja det er ventoline. sånn flytende mixture. hm, jeg får vente noen dager til tenker jeg. håper hosten forsvinner å holder seg borte, snuppa blir så sliten av å hoste hele tida:(
Not fat, just fluffy! Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 vi fikk flytende først, det hjalp ikke, nå har vi spray, bricanyl og flutide, hjelper masse, tar den når han begynner å bli forkjølet og så 5 dager.. Var veldig skeptisk til å begynne med, men det hjelper virkelig.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Husker ikke helt hva medisinene het, hun fikk to.. en for umiddelbar virkning som hun bare skulle få hvis jeg merket at hun pustet tungt og en som hun skulle få tre ganger om dagen hver dag for så å trappe det ned over 6 uker. Hosten til jenten min varte i mange mange uker uten at det ble gjort noe med selv om jeg hadde henne med til lege flere ganger etter at jeg gav opp astmamedisinen. Til slutt utviklet det seg til lungebetennelse som hun ble behandlet for og da forsvant endelig hosten også....
lklk Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Bircanyl har samme virkestoff som ventoline, begge er anfallsmedisiner. Hvis man trenger forebyggende astmamedisiner vil det f.eks være flutide eller pulmicort. Vi har vært best fornøyd med kombinasjonspreparater som f.eks seretide. Den har lenger virketid på anfallsmedisinen (ventoline delen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå