Gå til innhold

Feil termin ved ultralyd. Noen som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liten tro på at ul terminen min stemmer. Mistanken blir bare sterkere jo lenger ut i sv.skapet jeg kommer.

Jeg er i følge ul terminen 30 uker i morgen. Men jeg tror selv jeg er 32-33 uker på vei.

Kan jeg få ny ul nå for å bekrefte eller avkrefte om ul terminen stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg e ganske sikker på at ul-termin ikkje stemte med datteren min... UL-legen påstod at den og den dagen va ho blitt laga, selv om verken meg eller sambo hadde sex dagene rundt der, og i tillegg hadde jeg allerde da hatt symptomer i nesten 2 uker...

Til og med barnelegen på sykehuset var usikker på om ho virkelig var blitt for tidlig født... (Får små barn i familien min) Var selv liten da eg ble født, 12 dager over termin (3140g..) Snuppa var 2620 gram...

Skrevet

Ja, men det var i 1989..

Skrevet

Jeg fikk feil ul termin med eldste. Hadde ul termin 1. januar, hun ble født 30, des. 2550 g og 47 cm lang. Hun klarte ikke holde kroppsvarmen selv, og måtte ligge 2 døgn i kuvøse. Barnelegen som undersøkte henne etter fødselen sa terminen skulle vært 20. januar.

Jeg fikk rier, som stoppet opp etter 1 døgn, da satte de i gang riene igjen med drypp. Det hadde de ikke gjort om terminen hadde vært riktig. Var på ul 14 dager før fødselen, da vurderte han vekt da til å være 2500g +/- 50 g! Altså ble alt helt feil.

Men det hadde jo ikke så masse å si slik sett, men litt mer plunder fikk vi jo i starten.

Hun var heller ikke ordentlig utviklet i øret, det var noe av det siste som utviklet seg. Slik så barnelegen at terminen skulle vært 20. januar.

Skrevet

Ikke jeg, men en venninne. Hun fødte to dager etter egen termin, en unge på 4040 gr, 52 cm. Men i flge UL termin var babyen født tre uker for tidlig. Det værste er at hu visste med sikkerhet at ungen enten var unfanget den dagen, eller 2,5 mnd tidligere. Og hun oppdaget graviditeten før hun hadde sex igjen (pga flytting og pendling og div).

Skrevet

Jeg hadde termin 2 uker for sent og gikk 2 uker over tiden. De ble ganske sjokket når hun kom ut!!! Morkaken var jo helt kjørt og ungen veldig veldig stresset og hadde bæsjet i fostervannet..

Dette til tross for at jeg var på ultralyd 10!! ganger i svangerskapet..

Hun hadde nok ikke levd de neste dagene inni der nei :(

Skrevet

Ja, det opplevde jeg med minsten. Jeg ble justert 15 dager på UL (i negavitv retning så klart)og da han kom 19 dager etter min egen termin og 4 etter sykehuset sin, så var morkaka kun i delvis funksjon og han hadde et åpent sår i nakken etter å ha vært for lenge i fostervannet.

Både leger og jordmødre beklaget ul-terminen. Da han var født var det ingen tvil!

Jeg blir helt svett av å tenke på alt som kunne skjedd:/

Fastlegen min betvilte også ul-terminen, men da han ringte sykehuset var de ikke interessert i å høre hans mening (mens jeg var gravid).

Hva sier legen/jordmoren din?

Skrevet

Ultralyden viste 3 uker feil sist. Det så de da hun ble født. Født 3 uker for tidlig 3360g. og barna på begge sider er små...

Nå satte de terminen 5 uker tilbake, selv med 2 ultralyder, dvs. jeg visste at jeg var gravid før jeg var det!!!

Skal på ultralyd igjen i juni, håper de får flyttet det tilbake da, for det kan ikke stemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...