en mamma:) Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 hvor mye spiser deres i løpet av en dag? hmmmm, synes at min spiser så utrolig mye... he he:) go og rund ja:)
trulletrollemor Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Tulla mi er også veeeldig god og rund :-) Hun spiser nok veldig mye morsmelk, for det er ikke rare greiene av mat jeg klarer å få i henne. Jeg føler meg heldig hvis hun har spist en mini-porsjon med grøt, laget på ca 80 ml vann. Hun spiser aldri mer enn det, men ofte mye mindre. Det har hendt at hun har spist to halve porsjoner grøt i løpet av en dag (hvis en porsjon = 1 dl væske). Hun smaker på mye mat, men vil ikke ha mer etter å ha smakt :-/ Og så får hun pupp. Annen hver til tredje hver time på dagen, 1-2 ganger om natten.
en mamma:) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 oki:) min vil nesten ikke ha pupp lenger, men jeg får nå lurt inn litt noen ganger løpet av dagen, men ellers er d som dette: -morgen: grøt av 1,5 til 2 dl vann -lunsj: frukt -middag: et helt glass -vår middag: noen smakebiter -kvelds: grøt av ca1,5 dl vann + 200 ml mme og som sagt pupp innimellom:) men enda kan han mase etter mer... står opp kl 7.00 og legger seg ca 18.30. pluss to dupper på dagen.. får ikke mat om natta lenger da:)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 føler det er samme som deg, trulletrollemor, hun spiser ikke så mye grøt (50-80ml om jeg er heldig) men middagsmat går stort sett ned heldigvis.. pupper kanskje 4-5ganger om dagen og 2-3 ganger om natta..
Ezmeralda Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Gutten min spiser: mm ved 9 tiden grøt 100ml mm i 75 ml maisgrøt ca 12 brødsmuler og litt middag ( et par skjeer, liker ikke) +fruktmos ca 15 grøt 100ml vann i 75 ml havregrøt ca 18 Prøver å tilby pupp før hvert måltid, men han er veldig lite intressert på dagtid. Om natten derimot er det amming hver tredje time fra kl 19 til åtte/ni tiden... :-) Vet ikke om det er for sulten eller kosens skyld...?
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jenta vår på 6 1/2 måned spiser også myyye! Vi har akkurat trappet opp til 4 måltider per dag og ca. sånn ser det ut: Frokost: Pupp, grøt og utblandet juice (50/50 vann/eplejuice) Mellommåltid: Pupp og 1 dl MME Lunsj: Pupp, 1 brødskive med f. eks. leverpostei el. kaviar. Utblandet juice el. vann til drikke. Middag: Pupp, 1 helt middagsglass + 1/2 beger fruktmos el. 1/2 glass sviskemos. Vann. Kveldsmat: Pupp, grøt og 1,5 dl MME. Natt/tidlig morgen: Pupp. Ble mye pupp her, ser jeg ;-) Det er så gøy å se at hun har matlyst. Hun sluker alt hun får og er også blitt mer glad og harmonisk etter at vi begynte med mer fast føde + en flaske i ny og ne.
Barbafin Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Småen her er snart 7 mnd og spiser Frokost: En porsjon havregrøt og ca 150-200 ml MME Lunsj: Ett fruktbeger og ca 100ml MME Middag: Trekvart middagsglass, frukt (banan eller avokado, som regel) og ca 100 MME Kvelds: En porsjon havregrøt og ca 200 ml MME I tillegg hender det han vil ha litt pupp i 5-tiden om morgenen. Sjeldnere og sjeldnere... Prøver å introdusere brødskive, men foreløpig har det ikke vært suksess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå