Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye spiser deres i løpet av en dag?

hmmmm, synes at min spiser så utrolig mye... he he:) go og rund ja:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi er også veeeldig god og rund :-)

Hun spiser nok veldig mye morsmelk, for det er ikke rare greiene av mat jeg klarer å få i henne. Jeg føler meg heldig hvis hun har spist en mini-porsjon med grøt, laget på ca 80 ml vann. Hun spiser aldri mer enn det, men ofte mye mindre. Det har hendt at hun har spist to halve porsjoner grøt i løpet av en dag (hvis en porsjon = 1 dl væske). Hun smaker på mye mat, men vil ikke ha mer etter å ha smakt :-/

Og så får hun pupp. Annen hver til tredje hver time på dagen, 1-2 ganger om natten.

Skrevet

oki:)

min vil nesten ikke ha pupp lenger, men jeg får nå lurt inn litt noen ganger løpet av dagen, men ellers er d som dette:

-morgen: grøt av 1,5 til 2 dl vann

-lunsj: frukt

-middag: et helt glass

-vår middag: noen smakebiter

-kvelds: grøt av ca1,5 dl vann + 200 ml mme

og som sagt pupp innimellom:) men enda kan han mase etter mer...

står opp kl 7.00 og legger seg ca 18.30. pluss to dupper på dagen.. får ikke mat om natta lenger da:)

Skrevet

føler det er samme som deg, trulletrollemor, hun spiser ikke så mye grøt (50-80ml om jeg er heldig) men middagsmat går stort sett ned heldigvis..

pupper kanskje 4-5ganger om dagen og 2-3 ganger om natta..

Skrevet

Gutten min spiser:

mm ved 9 tiden

grøt 100ml mm i 75 ml maisgrøt ca 12

brødsmuler og litt middag ( et par skjeer, liker ikke) +fruktmos ca 15

grøt 100ml vann i 75 ml havregrøt ca 18

Prøver å tilby pupp før hvert måltid, men han er veldig lite intressert på dagtid. Om natten derimot er det amming hver tredje time fra kl 19 til åtte/ni tiden... :-) Vet ikke om det er for sulten eller kosens skyld...?

Skrevet

Jenta vår på 6 1/2 måned spiser også myyye! Vi har akkurat trappet opp til 4 måltider per dag og ca. sånn ser det ut:

Frokost: Pupp, grøt og utblandet juice (50/50 vann/eplejuice)

Mellommåltid: Pupp og 1 dl MME

Lunsj: Pupp, 1 brødskive med f. eks. leverpostei el. kaviar. Utblandet juice el. vann til drikke.

Middag: Pupp, 1 helt middagsglass + 1/2 beger fruktmos el. 1/2 glass sviskemos. Vann.

Kveldsmat: Pupp, grøt og 1,5 dl MME.

Natt/tidlig morgen: Pupp.

Ble mye pupp her, ser jeg ;-) Det er så gøy å se at hun har matlyst. Hun sluker alt hun får og er også blitt mer glad og harmonisk etter at vi begynte med mer fast føde + en flaske i ny og ne.

Skrevet

Småen her er snart 7 mnd og spiser

Frokost: En porsjon havregrøt og ca 150-200 ml MME

Lunsj: Ett fruktbeger og ca 100ml MME

Middag: Trekvart middagsglass, frukt (banan eller avokado, som regel) og ca 100 MME

Kvelds: En porsjon havregrøt og ca 200 ml MME

I tillegg hender det han vil ha litt pupp i 5-tiden om morgenen. Sjeldnere og sjeldnere...

Prøver å introdusere brødskive, men foreløpig har det ikke vært suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...