Lone27 Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Har nå hatt hodepine i snart 14 dager med litt til og fra,målt bt det va helt fint. er det noen andre som er plaget med dette?
Mummimamma;-) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Hvor høyt bt hadde du da? Jeg hadde 102/65 nå sist. Jeg har hodepine nesten i ett, men synes det hjelper å drikke mye vann. Tror dessuten noe av det skyldes koffeinabstinens for min del, men jeg klarer ikke vanlig kaffe, så jeg drikker iskaffe eller kaffe latte for å få min nødvendige dose koffein...
Lone27 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 har 124/80 ,jeg drikker ikke kaffe men har drukket en del cola light før men har drukket lite av den sorten nå i det siste. men jeg har jo lest at hode pine kan være homonellt betinget.
Herkules Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hodepine her også, og helt fint blodtrykk Legen min forholder seg ikke til det så jeg vet ikke jeg, men jeg vet det er svangeskapsrelatert siden det var slik sist også
oktoberjentene;) Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 jeg å sliter mye med hodepine.. har ikke hatt det problemet før svangerskapet.. men aner ikke hva det kommer av eller hva jeg skal gjøre med det.. slitsomt hvertfall...
Lone27 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Herkules : har du vært hos legen me hodepina ? og han forholder seg ikke til det ?? eller hva sa han om det ? min fastlege har nå streik på legekontoret så må nå vente til det blir åpent i gjen. må jo høre litt med han ,klare ikke å gå på jobb sånn her . men nå har jeg prøvd ut litt her.. drukket en halv liter med cola light og hode pina forsvannt.. kor merkelig altså .. men jeg kan jo ikke drikke det resten av tiden ..
Lone27 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2008 glemte å spørre dere om dere klare å gå på jobb om dagan ? i dag måtte nå jeg bare gå i fra jobb. var helt ferdig i hode mitt.
Herkules Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Hei litt treig med å se innlegget ditt Nei legen min forholder seg ikke til det , det vil si Jeg kom til legen klagde på hodepine og hovne ben , han sa ingen ting, målte blodtrykket mitt og så så: det er i alle fall ikke blodtrykket som gjør at du har vondt i hode. Hovne ben hadde man ikke så tidlig i svangerskapet Både hevelser og hodepine har jeg hatt mye og tidlig i begge svangerskapene , ja til og med da jeg mistet i 14. uke hadde jeg hodepine Jeg har migrene og er vant til hodepine, men har slitt meg gjennom en utrolig hard tid på jobb. Har nå ferie og merker at det hjelper. Jeg har bestemt meg at jeg ikke skal gå fullt på jobb om jeg fortsetter med så mye vondt. Jeg har en sønn på 22 mdr og jeg har et hjem At jeg ligger på sofaen de 2 timene jeg er hjemme er ikke holdbart i lengden Jeg var dessuten innom legevakta på legekontoret mitt før jeg dro på ferie fordi jeg ble litt bekymret siden legen min liksom sier det ikke er normalt. Heldigvis sa denne legen at jeg ikke hadde svangerskapsforgiftning og at det var normalt med hevelser i bena. Hode var vi ikke så mye innom for jeg var der mest for å få tatt noen tester av blod og urin. God bedring
tinemor82 Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har også slitt mye med hodepine. Utrolig slitsomt! Men nå ser det (bank i bordet) ut som om det har sluppet taket litt. Måtte over 20-uker`sen før det skjedde. Hvor langt er dere på vei? Kanskje det blir bedre for dere også hvis dere ikke har kommet til 20-uker`sen enda? Vet om flere som har hatt det sånn... Er dere over, så god bedring. Har ingen andre råd enn sov godt om nettene!
Nina_J Skrevet 27. mai 2008 #10 Skrevet 27. mai 2008 Ine26! Min mor var for en tid siden på et behandlingssenter der det var bare helsekost ol. Hun fikk utrolig mye hodepine, og legen sa at det var pga at kaffe'n som de hadde var koffeinfri, og siden hun var vant til å drikke koffeinholdig kaffe fikk hun hodepine fordi hun ikke fikk koffein som hun var vant til... Så det er jo mulig at det er pga at du ikke drikker cola light som før? Den inneholder jo koffein, ikke sant? Det er jo et skudd i blinde da, men tenkte jeg kunne fortelle om mammas erfaringer Hun ble forresten bra igjen av å drikke bare en eller to kopper koffeinholdig kaffe om dagen igjen..hodepinen forsvant
Lone27 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. mai 2008 Nina_J ja vet du jeg prøvde her i går å drikke litt cola og det forsvannt littt og litt ..og nå i morrest så har jeg ikke kjent noe til nu da ( håper det holder seg utover dagen) men må jo også si at i natt er den natten jeg her sovet lengst så langt i svangerskapet ,ellers har mine netter hvert preget av do springing og lite søvn.. men jeg gleder meg ikke for mye for dagen er bare så vidt begynnt. men takk for tipset,bestading greit me litt råd
Lotta med novembergutt Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har hatt ekstremt mye vondt i hodet hittil i svangerskapet, men nå har det så smått begynt å slippe taket. (men kommer fortsatt fort om jeg stresser) Var hos legen i forrige uke, og han sa at jernlageret mitt var lavt, og at jeg måtte begynne på jerntabletter. Og det virker som om det hjalp Kanskje du er litt jernfattig du også?
Lone27 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2008 hmm ikke dumt det da må spørre legen om det neste gang ,ikke så lenge til jeg skal på neste kontroll .
Herkules Skrevet 27. mai 2008 #14 Skrevet 27. mai 2008 Koffein har alltid hjulpet meg om jeg har hatt vondt i hode. Ikke sånn at det har blitt bra alltid, men det har lindret litt. Dette er ikke fordi jeg er avhengig, men fordi at koffein har en kjent effekt. Likevel kan det også utspille seg som det ble nevnt over. Jeg er 18 fullgåtte uker og mener også å huske at det bedret seg kanskje rundt uke 20 litt usikker på det.
Lone27 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. mai 2008 ja det er godt å høre at det går over etter en viss tid.. har nå hatt to helt fantastiske dager uten kvalme og hodepine.. håper det forsetter sånn her
*tornerose* Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 Uff slitsomt med hodepine. Har hatt det et par dager nå og det er ingenting som slår en mer ut enn kraftig hodeverk. Tror kanskje været har noe å si også jeg, er så varmt ute... Jeg reagerer i alle fall hvis jeg er mye ute i sola....
Lone27 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 28. mai 2008 åå ja varmen kan slå ut alle og en hver. men her e det nokk ikke varmen vi slit med,går enda med ull sokker på og har enda ikke koset meg ute på verandraen så dokker skjønner hvordan forhold vi har her men egentlig så håper jeg at det fortsetter sånn her,har hørt at varme og graviditet ikke er så mye å ettertrakte.. ja hode pine det er nesten det værst jeg har,heldigvis uten det i dag og i går
Sol Skippertaksdronning Skrevet 28. mai 2008 #18 Skrevet 28. mai 2008 Hatt mye hodepine, men heldigvis kvitt den nå. Jordmora anbefalte meg å drikke masse vann, og det hjalp. Ellers er det vel hormonelt. blodtrykket mitt er lavt-100/60.
Herkules Skrevet 28. mai 2008 #20 Skrevet 28. mai 2008 Ine Jeg er i Spania nå jeg og koser meg i varmen, hodepine har jeg nesten ikke heller, så det hjelper tydeligvis for meg å få nok søvn og rolige dager. gikk gravid sommeren 06 og det var en varm sommer. Ble sykemeldt, men da gikk det veldig bra, Gled deg til sommeren du kan bli riktig så fint..
Lone27 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 28. mai 2008 åå hvor heldig du er nå har jeg som sagt hvert 2 dager uten og er overlykkelig tror nestn ikke det er sant. men har da hatt 5 dager fri .. kos deg vidre i varmen
Puppesnuppa Skrevet 29. mai 2008 #22 Skrevet 29. mai 2008 Jeg hadde hodepine fram til uke 15. Blodtrykk og jern var kjempefint. Drakk masse vann hver dag. Men hadde sluttet med kaffe om morgenen, og da jeg begynte å drikke det igjen ble hodepinen helt borte. Så nå holder det med en halv kopp til frokost, så er jeg i fin form
Lone27 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #23 Skrevet 29. mai 2008 hode pina kom snikende i dag og.. men da ut på dagen,hoff.. håper det går over for meg og snart. orker ikke det her..trodde jo jeg nesten var kvitt det men nei.. hoff mye klaging,men men men
Herkules Skrevet 29. mai 2008 #24 Skrevet 29. mai 2008 æsj at hodepinen kommer snikende! Det ser ut til at det å ta det med ro er eneste ordentlige medisin. I dag har gutten vår ikke sovet på dagen og dagen har vært skikkelig masete det merker jeg godt.
Lone27 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 1. juni 2008 ja har merket at den eneste medisinen mot hodepine er å slappe av og sove mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå