Glad tobarnsmamma Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Heisann alle sammen! Jeg har lysst til å starte en tråd der vi alle kan dele med hverandre hva som er så fantastisk med å være gravid! ;-) Ofte blir det en overflod av alle slags "negative" innlegg, kanskje fordi det vi lurer på mange ganger handler om noe vi er bekymret for eller noe som er vondt.. Og så er vi jo i 3. trimester, og mange begynner å bli slitne og leie. Men; Jeg elsker å være gravid!!!!! Det er bare helt fantastisk! Jeg har gledet meg til denne tiden så lenge, og nyter det virkelig. Jeg synes det er kjempekjekt med stor gravid mage, og jeg nyter hvert eneste spark lillejenta mi gir meg. Selvsagt følger det med noe mindre kjekt (halsbrann, bekkenløsning, bekymringer m.m), men det er sååå verdt hver eneste plage. Jeg kan nesten ikke vente til jeg får møte barnet mitt, men samtidig blir det litt trist og vemodig å ikke være gravid lenger. Lykke til alle sammen, og husk å nyte denne tiden. :-)
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Glädjer mig sinnsykt jag också! Går in i barnerummet, känner på kläderna och ser på alla saker vi köpt och tänker:snart är hon här, livs levande....får rysningar på hela kroppen!!!
*bubbs* Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har faktisk aldri fått så mange komplimenter i hele mitt liv som nå. Jeg føler meg kjempefin når magen strutter og puppene vokser. Hehe.. Det er utrolig koselig når bolla inni der beveger på seg og knuffer rundt for å finne seg en bedre stilling. Tanken på at vi snart skal bli en familie på 3 er nesten så fantasktisk at jeg ikke tør tenke på det.
2 fine små Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Fin traad! Jeg gleder meg over dette at kroppen har en "mission"/hensikt/funksjon. Det foeles saa meningsfylt aa vaere gravid, baere fram et barn osv. Ellers har jeg ikke vaert i jobb denne graviditeten, og det har jeg satt ufatttelig pris paa, har trent masse og blitt i veldig god form i selve graviditeten, har hatt mye tid til aa hvile, reflektere og glede meg over ukene som flyr og de som sniker seg avgaarde. Ikke minst er jeg takknemlig fordi jeg faktisk er gravid, har venninner som ikke kan bli eller har menn som ikke er fertile, og saa har jeg venninner som vil saa gjerne, men de har ikke noen aa bli gravide sammen med. Saa naa naar jeg har bikket midtveis i 30aarene, saa er jeg veldig glad for aa vaere i gang med denne prosessen, skape familie osv. Vi faar barn nr to, og det er veldig stas synes jeg.
Gåsevåse Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hei! God tråd! Ja det er fantastisk å være gravid- Har vært så heldig å være i god form hele veien i tillegg.. Og da har jeg fått høre nesten daglig og jeg er så sprek, ser så flott ut osv. Det er det jo ingen som sier når jeg ikke er gravid, selv om jeg tror jeg er sånn gjennomsnsnittlig pen og sprek da også.Jeg tror det høye progesteron-nivået kan føre med seg mye bra. Bedre matlyst, bedre sexlyst, osv- dette er jo tegn på friskhet! Det var noen som sa en gang at bare det å kunne bli gravid i seg selv er et friskhetstegn. Og tenk på det som venter- som er selve bonusen- er et lite menneske av ditt eget og (helst) din kjæres kjøtt og blod! Noen som fører dine gener videre. Dette er jo livets største mirakel, og slett ingen selvfølge spør du meg.
Krusemynthe Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Noe av det jeg koser meg med: * Kjenne liv. Tenkså utrolig. Det vokser en baby inni meg! * Være stolt av magen (som jeg resten av livet har forsøkt å skjule) * Forventningen om det store som skal skje ....som å vente på julaften i 3/4 år:-) * Det mest intense fellesprosjektet jeg og min elskede noen gang kan ha sammen - og vi nyter at dette er VÅRT. Det er VÅRT!!! ...og sikkert mye mer som jeg burde tenkt på, men ikke kommer på akkurat nå....
Glad tobarnsmamma Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har også fått mange komplimenter over hvor fin jeg er som gravid...men jeg har liksom blåst det vekk, og tenkt at det er noe de sier til alle gravide. Men - når jeg tenker gjennom det nå - så betyr det jo egentlig ingenting hvor mange de sier det til. For det er jo sant, vi er nydelige som gravide. Vi bærer på et mirakel. Å, som jeg gleder meg til min og min kjære manns lille datter skal komme til verden. Det er som om vi kommer enda nærmere hverandre nå... :-) Vi venter på et barn som er VÅRT, en blanding av oss begge. En deilig tanke. :-)
reenie Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 ENDELIG NOEN POSITIVE MENNESKER!!! SYNEST OG DET ER FANTASTISK Å VÆRE GRAVID, DET ER UTROLIG MANGE SOM IKKE GJØR ANNET ENN Å SYTE Å KLAGE!SLUTT MED DET! SETT PRIS PÅ AT DU FAKTISK KAN BLI GRAVID,TENK PÅ AT VOKSER ETT LITE UNDER INNE I MAGEN DIN! DET Å VÆRE GRAVID ER DEN MEST FANTASTISKE TING JEG HAR OPPLEVD,OG JEG GLEDER MEG ALLEREDE TIL NESTE GANG:) LYKKE TIL ALLE SAMMEN,HUSK AT VI ER FANTASTISK HELDIGE:) GOD SOMMER!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 d er virkelig fantastisk å gå gravid. hærlig <3
hugolina med henrik 1 år Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jeg deler også denne gleden. Synes at jeg har verdens fineste kropp akkurat nå,og bryster som vokser veldig,nyter dette til det fulle. Vi er faktisk veldig heldige som bærer på vårt lille vidunder,tenk det er jo så mange som forsøker, og okke blir det. JEG ER HVERTFALL STOLT OG LYKKELIG!!!!!
Hikken Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Jeg elsker hvert sekund av det her, jeg elsker å kjenne spark (selv om det kan gjøre vondt),jeg elsker hvordan kroppen min ser ut, jeg elsker å fylle en D-cup (:-D), jeg elsker hvordan samboeren min blir helt fotryllet bare av å se på og ta på magen min, jeg elsker humørsvingningene, jeg elsker å ha en unnskyldning for å spise is til frokost, jeg elsker spenningene og forventningene som bygger seg mer opp for hver dag,jeg elsker å velte rundt i butikkene og handle klær som får plass i et brilleetui (alt er jo så lite og nydelig),jeg elsker det det har gjort med forholdet til sambo og meg. Jeg har mange vondter og ting jeg fint kunne greid meg uten (brista ribbein, bekkenløsning,sure oppstøt, dårligsøvn), men det gjør ingen verdens ting. Det er så innmari verdt det :-) Ha en strålende onsdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå