Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ettermidagen i går hadde jeg masse kynnere.gikk til slutt å la meg,da det ikke var noe regelmessighet over de.(har hatt dette en del..)våknet i natt med noe mer vondt,og nå kom de med 9 min mellomrom.ned til 7 min mellom,og så 5 min mellom.men ikke mer vondt enn da det var 9 min mellom...ringte til jordmoren i distriktet,og fikk beskjed om å komme,da jeg er 5 gangsfødende og har hatt ganske kjappe fødsler.jeg vekker mann,ringer til barnevakt i beredskap.aser opp gud og hver mann (føles det som)hiver bagen i bilen (og mannen) og vi drar.kommer til jordmor og hun sier at her er ting i gang.det er mykt og modent,og vel en cm åpning,og nå er det 4 min mellom.jada,dette er starten får vi beskjed om,før hun sender oss videre til haukeland.der blir vi mottat og henvist til et rom.blir "iført" sparketest,og hun sjekker åpning igjen.så sier hun at det er ikke helt modent,knapt 1 cm åpning og at det ikke er nok tak i riene mine..sender oss hjem igjen.så her sitter jeg da.føler meg som han som ropte ulv ulv!(og lurer på om alle stiller opp når det nå skulle skje...)og om jeg kan bli gående sånn som dette her i 3 uker til!!(eller 5...)det er 21 dager til termin i dag.og det er fortsatt 5 minutter mellom kynnerene mine...jeg blir så oppgitt.hvorfor får man forskjellige beskjeder for hver jordmord man møter??og hvor lnege bør jeg belage meg på å bli gående sånn som dette??huff,er visst både lei og litt sur jeg..

håper at noen har noen gode ord!(og noen formeninger om hvor lenge jeg skal bli gående sånn)

nå skal jeg ta meg en paracet og legge meg!kan jo ikke være våken omtrent døgnet rundt i 3 uker iallefall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars deg,høres ikke kjekt ut.er skikkelig imponert over at det er din 5 fødsel du har i vente.Jeg selv har vært rimelig tøff i kjeften før jeg kjente selv på kroppen hvordan det er de siste uken..Bare tanken på å ha andre rundt meg enn meg selv å tenke på er heftig i seg selv..:)

Ikke mye trøstende ord jeg har til deg,men de rundt deg vil nok forstå og stille like mye opp for deg når det virkelig gjelder..Dessuten er jo det best å være føre var..Uansett ønsker jeg deg masse lykke til(må holde oss oppdatert).snart får du enda et lite nurk i armene dine som du kan kose deg med...:)

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at de rundt deg som stiller opp som barnevakt osv har full forståelse for situasjonen din- det ville både du og jeg hatt også. Selvfølgelig må du ta kontakt og tilkalle barnevakt når du får beskjed om å komme på føden, det skjønner alle,

Bare ta det med ro og innstill deg på at dette kommer til å ta tid.. så skjer det fortere enn du aner.Mitt triks har vært å ikke ha alt helt klart- slik at jeg hele tiden har noe å fixe. På denne måten synes jeg at tiden faktisk går ganske fort, hehe,

Skrevet

takk for svar:)

jeg ser nå etter en paracet og en god natts søvn,at i går var jeg rimelig pessimistisk.. :)jeg satser på at det ikke blir flere bomturer (og er jo en smule redd for det også,for man får jo en sånn:jeg reiser ikke opp dit før jeg er pokker nødt neste gang!!)sist fødsel,kom min datter på vei inn på kk..omtrent midt mellom ambulansen og inngangsdøren;)

for et godt tips å ikke gjøre alt helt klart!og med mangen barn her,så er det jo alltid mye å gjøre!

også får jeg prøve å glede meg over det positive som skjer!

føler m

eg iallefall i myyyye bedre humør i dag!

hilsen smilien :)

Skrevet

Da får det heller bli et par bomturer på deg, bedre det enn å føde i bilen tenker jeg =)

Er ikke lett å vite når det er igang.

Når jeg skulle ha andremann satt jeg med forundring over "kynnerne" mine som plutselig ble regelmessige.

Gikk ra 6 min til 2 min mellom på 1 time.

Ringte inn og ble bedt om å komme for en sjekk hvertfall.

Kom på KK, fikk en "kynner" og JM sa at dette var nok bare kynnere og kunne vare i maaaange dager. MEN... hun skulle ta ctg og alt det der :P

Joda, det viste sterke rier og 6 cm :D

2 timer etter var mini ute :)

Så nå denne gangen aaaaaaner jeg ikke når jeg skal reise inn. hehe... Har maserier og kynnere, men jeg tror jo aldri det er skikkelig igang. Håper bare jeg skjønner det denne gangen også :P

Masse lykke til =)

Skrevet

hei:)

det er litt det samme med meg!har igrunnen ikke så forferdelig vondt for det er vel en time igjen,og da vi har 1 og en halv time kjøring til kk,ja da er det ikke sikkert at man rekker fram.

jeg og syntes det er vannskelig,ser liksom for meg at riene skal være så vonde at man ikke kan stå oppreist en gang :)men det har jeg jo klart hver gang:)

jaja,det er vel bedre med en tur for mye enn en tur for lite:)

og jeg og er veeeeldig usikker på når man egntlig skal dra inn!

hmmm.

hilsen smilien:)

Skrevet

Tror heller jeg ville hatt et par bomturer enn å føde på veien jeg også. :-)

Alle kan jo ta feil. Og jordmor sa jo også at det var fødsel på gang. Må jo være mer flaut for henne som skal være ekspert på området. Sist jeg skulle føde var jeg på vanlig rutine kontroll hos jordmor og fortalte henne at jeg hadde svake rier og lurte på om noe kunne være på gang. Hun undersøkte meg, og sa at det ble nok ingen fødsel i dag. Litt over 5 timer senere var gutten født.

Skrevet

hei :)

det viser vel bare at de vet ikke alt de heller..om de er aldri så mye eksperter:)også har vi vel noen bestemte unge jenter/gutter i magen,som kommer om jordmor mener sånn eller sånn!

de er noen luringer;)

hilsen smilien:)

Skrevet

Hei smilien,

når jeg fikk førstemann (eller jente er vel mer korrekt ;o) ) hadde jeg hatt smårier i nesten et døgn og jeg begynte å tro at det bare var kynnere.

Jeg fikk da beskjed fra en jordmor om å ta to paracet og sette meg i badekaret. Forsvant riene var det falske rier, men var de ekte ville de bli vondere og kraftigere.

Det sistnevnte var riktig i min situasjon.... de ble vondere og vi reiste inn til sykehuset 6 timer senere og 14 timer senere var jenta ute (etter mye tråkking i trapper for å sette fart i åpningen - selve fødselen tok vel 4t mener jeg de sa)

Kanskje du skal prøve med paracet og badekar (om du har da)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...