Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har hatt spiseforstyrrelser før, er ikke helt flink med mat i perioder nå heller, og sliter veldig med forbrenningen. Hvis jeg over tid prøver å spise "normalt" ( frokost, lunsj, middag og kvelds) går jeg raskt opp mange kg. Derfor blir det til at jeg spiser lite i stedet. Men jeg legger likevel fort på meg uansett. Og så tar det kjempelang tid å gå ned igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å få normal forbrenning igjen, eller har jeg ødelagt den for godt? Er det noe spesiell form for trening som hjelper f.eks? :-(
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 tja, jevne, små måltid er bra. Men hovedmåten å øke forbrenningen på er å øke muskelmassen. Det er musklene som er hovedforbrenner av næring og energi;)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 tror du fint kan klare å få igang forbrenningen igjen. Kanskje du kan spørre en lege om råd? Ellers hjelper det å trene regelmessig, og ikke bare utholdenhet og kondis, men styrke. Muskler gjør at du forbrenner mer, selv når du slapper av. Spis hver tredje time hele dagen og ikke spis etter kl 20 om kvelden (hvis du legger deg mellom 22-24 en gang). Du trenger ikke spise veldig mye til hvert måltid, men litt. Drikk også mye vann, gjerne med sitron i. Jeg har hørt at det skal være effektivt å alltid starte dagen med et glass lunkent vann med sitron i, det skal få i gang forbrenningen. Etter 15 min eller noe, så spiser du frokost. Gjerne grovt brød eller kornblanding som holder forbrenningen i gang en stund. Spis også oppskjærte grønnsaker som kålrot og gulrot eller frukt mellom måltidene. Spis alltid sakte. Har også hørt at å få igang blodsirkulasjonen hjelper litt på forbrenningen. Bruk en hampvott eller lignende og masser i sirkelbevegelser fra hjertet hver gang du dusjer. Da får du fin hud også En god huskeregel er: aldri bli tørst, aldri bli sulten, aldri bli overmett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå