Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Min andre fødsel! Natt til søndag 25 mai, ca kl 04, våkner jeg av en rie. De kommer med jevne mellomrom en stund før de dabber av og blir litt uregelmessige. De holder seg uregelmessig regelmessige (annenhver gang) med ca 14-16 min og så 9-10 min, innimellom litt hyppigere. Sånn holder det på utover dagen helt til jeg finner en liggestilling som gjør at de stopper opp, og jeg benytter meg av det så lenge det går. Har noen rier innimellom men ellers mye tid som smertefri. Deilig. Utover kvelden tar de seg opp noe og det å ”ligge dem vekk” fungerer ikke lenger. DiBjentene anbefaler meg en tur på føden, men jeg mener riene slett ikke er verken hyppige nok eller lange nok, og etter en telefon til føden er de rimelig enige i det, og jeg skal komme når de enten er hyppigere eller dersom jeg føler meg utrygg. Det tar omlag 3 timer fra min telefon til føden, til jeg ringer dem igjen. Plutselig, etter både 20 min og 14 min mellom riene, kommer det 4 med 5 min mellomrom, og noen smårier imellom slik at jeg ikke er smertefri. Det kjennes ut som vesla siger ned i bekkenet og jeg konkluderer med at nå får vi dra. Jeg liker ikke at det ikke er noe utvikling i hyppigheten og regner med at jeg må få drypp denne gangen også, og at dette kommer til å ta laaaang tid. Når jeg kommer på føden ber jeg jordmor ta med seg anestesilegen i samme slengen, når hun skal hente papirene til å skrive meg inn. Hun må selvfølgelig undersøke meg først, noe som tar litt tid siden jeg nok en gang får en rie. Har hele dagen fått rier av bevegelse nemlig og dette er enda en av de. Jordmor undersøker meg og ser meg veldig dypt inn i øynene når hun sier ”Du har 7-8 cm åpning” Jeg holder på å dette ut av senga i sjokk, for etter dobbelt så lang tid sist, ankom jeg føden med 1 cm åpning! Hun får hastverk med å tilkalle anestesilegen og informerer meg samtidig om at jeg ikke kan få epidural, det er ingen vits. Jeg får i stedet spinal, noe som for meg var selve lykken! Jeg hadde klart meg til 8 cm alene, og nå var det på tide å ta vannet og la kroppen få jobbe litt mer, for det var en halvtimes tid uten noe utvikling. Når hun sjekker og skal ta vannet, har de tre (fullstendig smertefrie!) riene jeg har hatt åpnet så det er full åpning, det er bare å ta vannet og la vesla skli ned i bekkenet. Etter enda noen rier er det klart for å presse, og mens jeg koser meg med havrekjeks mellom riene så er det bare å peise på. Jeg presser alt jeg kan, og på 9 press på 3 rier er hun ute. Totalt presset jeg i 7 minutter, helt utrolig. Sist brukte jeg halvannen time! Fra jeg kom på sykehuset rett før kl 3 til hun var ute tok det ca 2 timer og hun er født kl 05.07. Formen min er fortreffelig, ikke et pyntesting, ingenting. Og jeg valgte selv å dra hjem så snart jeg fikk lov. Deilig å være hjemme nå, og storesøsteren synes dette er helt fantastisk spennende! Alt her altså gått over all forventning☺
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Og jeg burde hørt på dere DiBjenter (og mannen) som ba meg dra tidligere, det ble jo nesten litt hastverk...
Mille** Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Gratulerer igjen. Høres ut som en flott fødsel. Som regel går det mye lettere å få ut nr 2 enn nr 1. )
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 så koselig å lese om en fin fin fødsel godt du er i så god form!! kose dere masse med lille Eira hvor stor er storesøster da?
OsloMor Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Wow, hørtes ut som en fødsel som du kan se tilbake på som et godt minne:)! Så bra at formen er fin, og ikke minst at storesøster synes det er spennende. Igjen, gratulerer så mye til alle i tillab &co!
piano♫ Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Så flott at du hadde en så fin fødsel. Nyt barseltida, ikke slit deg ut, selv om du føler deg i god form. Nyt lillejenta - og GRATULERER i denne tråden også :-)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Gratulerer igjen! Minner veldig om min andre fødsel :-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Åååååååååååååå - så herlig fødsel!!!!! Godt jobba! Syns du drøyde det lenge før du dro på føden ja, men du hadde timet det helt perfekt;-) Ønsker meg en sånn fødsel når det en gang blir min tur igjen. Hipp-hipp for dere!! Og hurrrrrra for spinal;-) Knuseklem med tårer i øynene!!
Heaven har født::) Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Åh ,for en fin fødsels historie. Gratulerer så mye med gulljenta:)
Monajenten Skrevet 26. mai 2008 #12 Skrevet 26. mai 2008 Ja der ser du snuppa:-D Gratulerer så mye:-D :-D Du er knallflink:-) Jeg var en av de du skulle hørt på:-P Min første fødsel tok 9 timer fra første rie, og andre tok 1 time og 50 min fra første rie, så jeg vet alt om å ha dårlig tid:-P KOS deg masse med storesøster Embla og lillesøster Eira:-D
shanty73 Skrevet 26. mai 2008 #13 Skrevet 26. mai 2008 Høres jo ut som rene drømmen.... Gratulerer så masse... kos dere masse i tiden som kommer!!!
♥Cherrypie♥ Skrevet 26. mai 2008 #15 Skrevet 26. mai 2008 GRATULERER Tillab:) SÅ flott at alt gikk bra:) Er ingentingen som er bedre enn det når det skal fødes:) Kos dere masse! Kjempefint navn du har valgt forresten:) Klem til deg!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 Gratulerer med jenta! Husk å ta det med ro selv om du føler deg i tipp form med mye energi. Er mange som girer for høyt i denne perioden og får seg en smell etterpå. (Bare et tips.) Det er ikke uten grunn en skal ta det med ro i hele 6uker etterpå.
snartmammapåny Skrevet 26. mai 2008 #17 Skrevet 26. mai 2008 Virkelig drømmefødselen dette. Du har vært flink:) Grattulerer med den lille prinsessa:)
FrøkenSprøken Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Dette var såååå godt å høre! Har vært skikkelig spent på hvordan det skulle gå med deg, siden det ble litt tøft sist. Veldig, veldig imponert! Kos dere masse med den hærlige barselstiden:)
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Gratulerer så masse!! Høres ut som en fantastisk opplevelse:) Har jo hørt at det skal gå fortere andre gangen men syv min høres jo for godt ut til å være sant;)
boble <3 Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 Så fantastisk:0) gratulerer så masse som to barnsmamma. Håper du får en fantastisk tid hjemme med jentene dine. Nydelig navn på lille jenta foresten.
♥Cherrypie♥ Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 GRATULERER Tillab:) SÅ flott at alt gikk bra:) Er ingentingen som er bedre enn det når det skal fødes:) Kos dere masse! Kjempefint navn du har valgt forresten:) Klem til deg!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #24 Skrevet 26. mai 2008 Høres ut som drømmefødsel det der ja....hehe Født tre selv uten et eneste sting, det hjelper nok på i dagene etter vil jeg tro..minimalt med plager og besvær ;-) KJEMPE GLAD på dine vegne!!! KLem fra
Kirsebæra Skrevet 26. mai 2008 #25 Skrevet 26. mai 2008 Åh så koselig!! gratulerer så masse!! menne...fikk du spinal? as in spinal bedøvelse? soms ettes i ryggen? som de bruker ved keisersnitt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå