Gå til innhold

Hva forventer du, når naboen har lånt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

en maisboks.

Naboen lånte en boks mais i går og i dag fikk jeg tilbake en boks mais av et BILLIG merke. Den boksen de lånet var av et litt dyrere merke.

Ikke at det egentlig bryr meg så mye, er glad jeg i det hele tatt får tilbake noe jeg har lånt bort, men jeg tenker da om de har lånt f. eks sterinlys som jeg har kjøpt for 70; og får tilbake et billig fra Nille til 19,90; Hva da? Hadde det da vært greit?

Hville dere ha brydd dere om det?

Mulig jeg er litt smålig nå, får sikkert pes for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv ville jeg levert tilbake samme emrke, men hadde ikke brydd meg nevneverdig om jeg hadde fått first price.

Skrevet

Jeg ville tenkt; der fikk du igjen for å være så dum at du betaler søtti spenn for et talgelys.

Skrevet

Ha ha..hadde ikke ragert om en maisboks var i et billigere merke. Bevares.. 1,50 i forskjell?

Skrevet

Synes du er smålig ja. For meg er en boks mais, en boks mais og gidder aldri å se på merket. Jeg kjøper det som er tilgjengelig, ferdig med det. Du har for lite å finne på hvis du sitter å gremmer deg over dette.

Skrevet

Har du lite å gjøre eller? Hvem bryr seg om det? Jeg ville aldri lånt noe av deg!

Skrevet

Mais er mais.

Vær glad at naboen leverer tilbake du.

Skrevet

Helt enig me Æ e mæ. Dette hørtes sært ut. Noe helt annet hadde vært hvis du hadde lånt bort en dyr ting eller noe av affeksjonsverdi og ikke fått tilbake den samme tingen. Men ærlig talt - å henge seg opp i at man får feil merke mais tilbake??? Hvis det er så nøye med hvilket merke du bruker, så får du heller si at du er tom for akkurat den typen mat, neste gang naboen kommer og skal låne.

Skrevet

ja sånne småting som mais er liksom ikke så nøye, mais er mais..! selvom jeg er enig i at den giant maisen er 10ganger bedre enn rimi maisen ! hehe..men er nok d samma.. jeg personlig hadde nok kjøpt den sama maisen om jeg skulle gitt tilbake.. er noen som ikke tenker så mye over det.. tror d kommer ann må hva man låner å om man skulle låne bort dyre ting fks ett dyrt stearinlys så er det dumt for d er ikke sikkert naben ha peil på lys å kan se at det er ett dyrt lys å da kan du risikere å få tilbake ett nillle lys til 9,90!hehe.. drit i folk her dem er så sinte!!hehe

Skrevet

Mais skal poppes. PUNKTUM.

Skrevet

Jeg hadde ikke visst at den ene maisboksen var dyrere enn den andre.

Skrevet

jeg hadde nok kjøpt samme merke selv, men jeg har ikke akkurat brydd meg om at jeg fikk en annen type som var billigere. Så nøye er jeg ikke på det :)

Skrevet

jeg vet ikke prisforskjellene på mais, så det kunne skjedd meg...

tipper en maisboks koster ca 5-10 kroner så jeg hadde nok ikke mistet nattesøvnen av dette

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet å få noe som helst igjen for en maisboks, så dårlig råd har vi ikke. :)

Skjønner hva du mener, men synes ikke en maisboks har noe å si fra eller til. Hadde det vært noe dyrt så, men ikke en maisboks..

Skrevet

Hadde blitt svært satt ut om jeg hadde fått en boks mais tilbake.. Hadde det vært noe større/dyrere hadde det selvfølgelig vært en annen sak, men en boks mais hadde jeg sagt naboen bare kunne fått om h*n hadde spurt om å få låne..

Skrevet

Jeg har lånt bort mye i mitt liv. Men lite har kommet tilbake av mel, sukker, melk osv. Jeg hadde vel heller fått sjokk hvis idet hele tatt naboen kom tilbake med det h*n hadde lånt.

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt, det er ikke akkurat slik at de har spart så innmari mye på det.. Får være måte på, syns jeg.

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet å få en maisboks tilbake, så jeg hadde uansett blitt positivt overrasket.

Skrevet

Hva hadde HI gjort om naboen hadde kommet med en kopp for å låne mel? Hadde du krevd at naboen skulle levere det tilbake også? Og selvfølgelig samme kopp som h*n lånte fra .. ;)

Hadde det vært noe større og dyrere, hadde jeg nok reagert litt, men en maisboks? Hadde ikke forventet å få den tilbake egentlig..

Skrevet

Naboen har faktisk kommet med en kopp og lånt både sukker og mel. Ja og for å ikke glemme kanel og en flaske vin. Naboene mine låner mye fra min husholdning, etterhvert er det blitt en del. Nei jeg har ikke fått det tilbake og det har jeg heller ikke forventet.

Som jeg skrev så bryr jeg meg ikke så mye om det og jeg ble glad når jeg fikk maisen tilbake, jeg hadde ikke forventet det.

Jeg spurte bare hva dere syns, om å få tilbake noe i et billig merke, når det du har lånt bort er av et dyrere merke og jeg har fått svar på det jeg har spurt om.

Hi.

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet å få noe igjen i det hele tatt. Ville heller hatt til gode å låne noe av naboen en annen gang.

Men i din situasjon: Jeg kunne ikke brydd meg mindre om at det var feil merke. Hva om det var omvendt, og du fikk et dyrere merke igjen?

Skrevet

Da hadde jeg tatt det som en bonus:-), siden de har lånt mye som ikke har kommet tilbake.

Skrevet

Akkurat det med merket på mais-boksen hadde ikke brydd meg særlig.

Men jeg hadde faktisk ikke lånt ut mer til en nabo som har det som en vane å be om å få låne ting og ikke, ihvertfall innimellom, levere noe tilbake også.

Skrevet

Hahaha... seriøst, for en boks med mais?!?!? *flire* Jaja... noen har tydligvis lite å tenke på... ;)

Skrevet

Herregud, jeg vedder på at HI er svigerinna mi som sitter på dib og skriver anonymt! En så gniten kjerring nekter jeg å tro at det finnes flere av. Har hun med seg en pose chips på besøk, så tar hun den med seg når hun går hvis det er 2 flak igjen i posen.......................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...