Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere for å lindre symptomene deres?jeg har pollenallergi..å kjenner nå at d begynner å komme :(

klør i nesen,halsen,nyser å øyene er ømfintlige..hva tar dere?eller tar dere ingenting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

har selv bjørk og gresspollen allergi..jeg tar CETRIZIN når jeg kjenner allergien kommer på. dette har jeg fått godkjendt av legen. så lenge man ikke bruker i store mengder.

ellers tar jeg livostin øyedråper å nasonex nesespray.

Skrevet

Setter opp håret på dagtid, vasker håret før jeg legger meg og har festet pollenfilter/netting sak forann vinduet (myggnetting med pollenfilter som amn får kjøppt på appoteket) Da slipper jeg ihvertfall unna det verste om natten :)

Skrevet

Jeg har allergi hele sommeren og sliter veldig. Så jeg hørte med legen om jeg kunne bruke tabletter, nesespray og øyedråper. Men fikk beskjed om at jeg må unngå både tabletter og nesespray. Så da er det nok best for meg å gjøre som legen har sagt. Tror ikke jeg får det godt med meg selv om jeg ikke følger anbefalingen til legen og ungen ikke blir frisk.

Skrevet

Jeg har også allergi og bruker cetirizin tabeletter, og nesespray. Dette fikk jeg beskjed om at gikk greit, det virker ikke så bra for meg men men... skulle helst hatt sterkere medisin men må nok bare vente med dette.

Sprayen går på min egen bekostning og helse så det kunne jeg trygt bruke med tanke på barnet!!

Men her som alle andre steder/temaer så får vi nok forskjellig informasjon.

Skrevet

Jeg har pollen allergi og må bruke tabletter. Men jeg får ikke lov til å bruke de tablettene jeg vanligvis bruker (Kestine), og heller ikke Nasonex nesespray. Jeg går til en gynekolog/fødselslege, og han forordnet Polaramin 2mg tabletter, som jeg kan ta 3-4 ganger i døgnet. Foreløpig tar jeg 1-2 om dagen, og det fungerer greit. I tillegg bruker jeg Lomudal Nesespray, og noen ganger Rhinox nesedråper. Min fødselslege har jobbet med gravide i over 30 år, og vet hva han snakker om. Så jeg føler meg helt trygg på at det er forsvarlig det jeg bruker av medisiner.

Snakk med legen din du, så fikser han helt sikkert noe som fungerer til deg. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har gresspollen-allergi, men har de siste to årene ikke merket noe fordi jeg har latt være å spise hvete og melkeprodukter:-)

Skrevet

dusjer morgen og kveld, lufter ikke på soverommet når det er bra vær, henger ikke klær ute, etc.

Det beste tipset? Reis til Svalbard....

Skrevet

Hmmmm.. så rart.. Jeg fikk beskjed av legen min at jeg ikke kunne ta cetirizin og nasonex i svagerskapet, jeg måtte bytte til Polaramin-tabletter og Lomudal-nesespary, jeg....

Skrevet

blir du ikke veldig trøtt av polaramin? jeg har forsøkt det et par ganger, men for meg er det den mest effektive sovemedisin. blir helt slått ut...

heldigvis er jeg myyyye mindre allergisk nå som jeg er gravid, men reagerer mest på gress, og det har ikke begynt enda.

siden jeg ikke er veldig plaget klarer jeg å unngå medisiner. bruker bare ved behov ellers oxo...daglig når gresset begynner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...