Gå til innhold

Spurte eldstejenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

om hun kunne tenke seg å gi fra seg rommet sitt til lille rosa, siden hun mer eller mindre bor hos mormor og beste for tiden, da hun har noen måneders praksis rett ved siden av dem........men dengang ei. Om vi hadde lyst å kaste henne ut, som hun så flatterende sa det;-D

Nei, sa jeg da, men siden du er minst hjemme så kan jo du bo i kjellerstuen som er større enn alle soverommene.........Men da gikk hun i forsvar for hormonbomba, for hun har jo blitt lovet det rommet:-)

Så hva gjør vi når jeg har sagt til bomba at hun ikke får flytte på nytt rom, før hun viser en jevnlig vilje til å rydde og holde i orden rommet?

Noen med en glup idè eller ti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis er jeg ikke der ennå:-D

Mulig jeg ikke kommer dit heller, siden jeg bare har gutter.

Så dette er laaaangt utenfor min greie, men ønsker lykke til og håper det ordner seg:o))

Når tror du bomba begynner å vise jevnlig vilje til å rydde da, i morgen????

Skrevet

Den der har jeg gitt opp for lenge siden, sånne hormonbomber må bare ha det rotete, tror ærlig talt ikke det er så mye å gjøre med den saken. Starter man masingen, er det bare enn selv man sliter ut, det er iallefall min erfaring...........Men, det er jo kanskje et håp hvis hun så veldig vil ha det rommet :-D

Husker meg selv jeg, 14 år, det glade 80-tallet og selvfølgelig hadde vi vegg til vegg teppe i hele heimen. Pappa leide inn en fyr som skulle rense disse teppene, men i mitt rom var teppet faktisk ikke skittent i det hele tatt..........hmm....det syntes de var litt merksnodig.....helt til til kom på at eneste grunn var at gulvet alltid lå dekket med klær over det hele;-)

Skrevet

Hahahaha, såklart du hadde rent teppe:-)

Jeg har egentlig ikke giddet mase noe siste året jeg, for det er jo som du sier, bare en selv som sliter seg ut. Og en lærer å velge sine kamper med omhu med sånne berter i hus:-)

Men, det hadde jo vært deilig å fått lille rosa inn på eget rom da.......

Nå reiser vi snart til Hellas for tre deilige uker, så jeg tror ikke jeg skal ta denne kampen før det ihvertfall.....men til høsten, ja da får vi se hvilken slagplan vi klarer å legge......

Skrevet

Nåda,å ta rommet er slett ingen enkel sak du =)

Her er eldstes rom enda "ledig".Men istede fylt med rot....

Har tenkt å flytte to ned,og en ut fra mitt rom..meeeen...da får jeg jo ikke helt oversikta med noe lengre ;o)

Kjenner at jeg gruer til det.Alt er enklere slik det er nå,hehe

Å få bærter til å holde orden på rommet,er vel like enkelt som å få guttlarver til det samme....Jeg har gitt opp den biten,for nå.

Skrevet

tonetrolltips... Løsninger som gir bedre plass

- Bygge på huset i høyden

- Bygge på huset i bredden

- Selge huset og flytte til større hus på Nesodden

- Selge huset og flytte til Nesodden (de store blir nok ikke med)

- Introdusere eldsta for et knippe kjekke potensielle samboere

- Infiltrere nettverket hennes (alle overbeviser henne om hybeltilværelsen)

- La eldsta og minsta ha rommet sammen (det inkluderer barnevakt hver gang eldsta er hjemme)

- La mellomsta og minsta dele rom og fortell mellomsta at løsningen varer helt til hun viser at hun har tenkt til å ha det tipp topp på rommet til enhver tid. Da tror jeg du slipper å mase også!

Skrevet

Hehe, ja her var det mange gode forslag.............og jeg vet nesten ikke hvilket jeg skal prøve ut først;-DD

Skrevet

Den siste tror jeg at jeg skal prøve på storebror ;o)

Du er lur du !!

Skrevet

Haha! Her var det mange gode, men den siste har nok størst potensiale - tenker nok det er skikkelig ryddemotiverende å ha en liten rosa rasende rundt for å plukke på alt mulig spennende av storesøsters ting!

Skrevet

Da hadde antagelig bomba gått i lufta en gang for alle;-D

Skrevet

Tror Trollet må være kvinnen man spør om råd, voldsom kreativ he, he.

Personlig duger jeg neppe til å gi råd om hvordan en hamster skal håndteres engang. Hadde med 3 stykk prinsesser og eldstes venninne på fotballkamp i ettermiddag. På vei hjem var jeg så idiotisk at jeg kjørte innom en visning (Gummismannen har fått det for seg at vi skal flytte og jeg måtte innom for å se om det var så bra som han påsto).

Vel sprang inn og lot ungene sitte i bilen med dørene på vidt gap i finværet. Var inne noen minutter maks. Og kommer da ut til en bil som ser totalt bombet ut! Mine tre søte småjæ.... og den derre venninna hadde da sett sitt snitt i å starte en enorm bollekrig! De store deilige bollene (som jeg da ikke hadde fått smakt en gang for venninna måtte jo få min..) hadde blitt mette lenge før bollen tok slutt (vi snakker enorme boller til 20,- kr stykket...) og så begynt å hive bitene på hverandre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ble så sint at jeg knapt greide å kjøre bil... Selv Leo skjønte alvor, for hun satt og gjentok "mamma sint". Men eldste eksemplaret - hva gjorde hun?! Jo, fikk da totalt fniseanfall sammen med sin venninne!!!! Vel, kan vel egentlig bare oppsummere og si at det var en ganske amper stemning i heimen i kveld. Nå sover de alle tre søtt, men jeg sitter her nesten og er sint fortsatt. Greit at det var kjedelig å måtte støvsuge hele bilen. Men det som irriterte meg mest, var den totale mangelen på respekt av at de lekte med mat og oppførte seg som de mest bortskjemte drittungene jeg har sett!!

Hm, også litt sur for at det ikke ble noe bolle på meg...

Nei, huff. Sorry Klatten. Nå stjal jeg hele tråden din og det skal man jo ikke gjøre. Leverer den herved pent tilbake ;-) Ikke rart at de ungene blir så uoppdragne med denne moren!

Skrevet

Hahaha, ikke noe rart at det var rent hos deg, med heldekkende "teppe" oppå teppet!

Var mye veggtilvegg hjemme hos oss også på den tiden... c",)

Skrevet

Hahahaha, synes jeg ser det for meg!! Og det er noen ganger så man får lyst til å sprekke fullstendig!!!

Og du, jeg synes det er gøy når trådene mine blir kuppet jeg, for jeg er vant til å dele på oppmerksomheten vet du;-D

Skrevet

He he he he beklager, for nå er jeg litt som eldste.....Sitter her og fniser for meg selv....

Men det er ikke noe morsomt altså:o(( Bare litt????

Jeg ser bare for meg lille Leo....Mamma sint, mamma sint, mamma sint

Men jeg er helt sikker på at de ikke er så borskjemte som det høres ut som, heller et anfall av fullstendig black-out.

Og du....jeg synes du er fin som trådkupper jeg:o))

Tror ikke barneoppdragelsen kan påvirkes av det:-DDD

Skrevet

Jeg er for å bygge på huset i høyden:o))

Mulig at naboene ikke er av samme oppfatning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...