Klar Som Et Egg Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 herregud, en skulle tro jeg var langt på vei, men er ikke mer en 7 + 4, og sliter skikkelig allerede.. lovet meg selv dyrt og hellig at jeg skulle fortsette å trene mye når jeg ble gravid, men klarer rett og slett ikke.. er kvalm hele tiden, og energi-nivået er på bånn.. ikke hjelper det at magen er kjempetreig i tillegg! full av gass som sniker seg ut ved enhver anledning :-) kjempesjarmerende å gå gravid må jeg si! men det er jo så absolutt verdt det tilslutt.. er det ikke sånn at det vil gi seg sbart, og i 2.trimester blir det bedre? håper på det.. er veldig asosial, og blir veeeeldig lite sengekos for tiden, samboern min skjønner det jo, men det må jo være frustrerende for han! nå står pommes frites'en i ovnen og steker, det ENESTE jeg har lyst på for tiden, blir ikke kvalm av det.. farlig greier... hehe *et lite hjertesukk fra meg*
3barnsmamma<3 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Skjønner hvordan du har det. Jeg hadde det likedan. Måtte slutte å trene da jeg ble gravid, for magen var oppblåst, full av luft, treg mage og løs mage om hverandre, kvalm, uvel, svimmel, hodepine,sliten, bekkenløsning...you name it! Hadde på følelsen at dette ville vare i 9 mnd, og hadde ikke mange gode tanker, var deprimert og lei meg. Selv om dette er min tredje graviditet og vet at før har det blitt bra når jeg har kommet i 2.trimester. På lørdag som var nå (24/5) våknet jeg opp til solskinn ute, og formen var supert. Slik var det også i går, og i dag. Altså 3 fine dager nå, der magen har vært fin, formen upåklagelig og det har vært bra. Eneste er at jeg har bekkensmerter og kan bli fort sliten, må sove mye enda. Og i dag er jeg 11+ 4. Så nå håper jeg og tror at det går bra. Kjenner en kul på magen, og jeg føler meg topp. Mam må bare slite seg gjennom de første ukene, men det blir bedre! Spis og gjør det som får deg til å føle deg bedre, å ikke ting som fremmer kvalmen. Hvil deg mye, og bare tenk at det snart blir lettere! Sender deg en stor klem:-) God bedring.
Klar Som Et Egg Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 åh, så deilig at du har fått overskudd og formen tilbake, kan jeg tenke meg er befriende :-) og tusen takk for oppløftende ord, det kan bli litt lenge å ligge på sofa'n i ni mnd, håper jeg slipper det! lykke til videre, klem =)
3barnsmamma<3 Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 som oftest gir det seg jo da. Sist jeg var gravid ga ikke kvalmen seg før uke 14, så har vært litt forsiktig med å si at formen er bra allerede i uke 12, men det er helt annerledes nå enn for bare ei uke siden, så det er virkelig bedre. Håper du kommer deg etterhvert. De er grusomme de første ukene.. Klem:)
malleleo<3 Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er i 6 uke og eksamen om litt over 3 uker! men i dag har jeg sinsykt vondt i ryggen og magen, gulper hele tiden, er kvalm, stiv nakke og hodepine av og til! (dette i tillegg til feber og forkjølelse) Jeg tar pracet så ofte som jeg tror er forsvarlig (3 g. per dag) I tillegg til disse "symptomene" og forkjølelsen er jeg søvnig hele tiden! hvordan skal jeg få lest??ligger jo bare på sofane og i senga... forhåpentligvis vil jeg føle meg bedre nå feberen gir seg, men det er slitenheten som bekymrer meg:( gleder meg til 2. trimester:D
isi* med liten januar spire!! Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Uff a meg. Glad jeg ikke har eksamen nå. Tror rett og slett jeg ikke hadde orket det. Uff a meg. Hatt kvalme "fyllasyk" sånn uggen følelse de to siste ukene, men i dag våkner jeg til å være KVALM. Jeg får rett og slett mini-panikk av å være kvalm. Men sånn er det alltid. Gravid eller ikke hihi. Uff for en dag. Sittet på sofaen gjør små ting, men orker INGENTING. Helt ufattelig hvor den energien som pleier å være så mye av bare har forsvunnet, og jeg føler meg ekkel og hjelpeløs og føler at sambo må gjøre alt for mye. Uff. Håper det bedrer seg litt =) Håper at forkjølelsen og feberen går fort over da, slik at du får noe fornuftig ut av de tre neste ukene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå