blir gal Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 jordmor sa jeg kanskje burde ta en sånn.hvordan er det? er det pga jeg veier så mye heller? blir så deppa av all detta vekt driten.
Løvetannfrø;-) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 At hun vil at du skal ta en sånn test, har nok noe med at hun vil avkrefte om du har fått svangerskapsdiabetes. Husker jeg måtte dette selv da jeg gikk med min yngste og da måtte jeg komme fastende til legen og ta blodprøve, for så drikke noe sukker greier(smakte ikke bra) for så vente en stund, og så ta ny blodprøve. Dette er noe hun vil gjøre for din og barnets helse, da det ikke er bra for barnet om det legger på seg for mye på for kort tid. Lykke til og ta det heller positivt at hun bryr seg;)
Trulte76 Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 trur de som er overvektige tar en sånn test. Jeg er ikke det, men har alikevel hatt svangerskapdiabetes ialle mine svangerskap inkl dette. Fikk det bekreftet nå på fredag. Men med meg var det pga sukker i urinen da. Da også tar man en sånn test.
ninanja Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Mange sykehus krever dette når man har bmi over 30 (tror jeg), er over 35 år, har sukker i urinen eller andre ting. Det er for å sjekke at om du er i faresonen for å få svangerskapsdiabetes. Du vil også få en pekepinn på om du ligger i faresonen for å utvikle type 2-diabetes senere, og det er jo kjekt å ha en idé om. Jeg måtte ta det fordi jeg er 36 og tung. Syntes det var litt hysterisk, men det var jo greit å få avkreftet diabetesteoriene. Man blir stukket i fingeren, må drikke to glass sukkervann på fastende mage og vente i to timer før man blir stukket i fingeren igjen. Det kjedeligste med hele greia er at man må sitte stille i to timer. Det var heldigvis trådløst nett på sykehuset der jeg gjorde det - hvis ikke hadde jeg lest i en bok eller sovnet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå