gifteklar gravid og kvalm Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 hun var sånn i fjor også... vanlige myggestikk blir så store som golfballer og hun hovner skikkelig opp stakkar... det klør og svir for henne også! Nå har hun fått et i hodet, et på ryggen og et ved siden av øyet (ser ut som om hun har blåveis) er skikkelig redd for hvordan det vil gå om hun får vepsestikk når hun reagerer så veldig... kan legen gjøre noe i forhold til slik reaksjon, er hun allergisk mot stikk? tar man forhåndsregler i forhold til veps?? tenker på slik at bhg vet at hun er veldig til å reagere på slikt?
Gjest -<<- Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Ville fått en lege til å vurdere hvorvidt hun vil være spesielt utsatt for anafylaktisk sjokk e.l ved stikk, ja. Personer som er disponerte for dette vil gjerne bli utstyrt med adrenalin som kan tas om de skulle få en kraftig reaksjon. Men jeg er på ingen måte i stand til å vurdere hvorvidt de reaksjonene du beskriver tilsier at hun er disponert for den type allergi altså - det må du ta med legen.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Du kan nok få undersøkt det hos legen - er hun allergisk mot noe kan det også utløse allergi mot andre, ting, og det høres ut som hun kan ha en allergisk reaksjon på myggen. Har et barn som plutselig ble veldig allergisk mot brennmanet, og etter det har også vepsestikk blitt enormt mye større (ikke sånn at han får pustevansker, men mye større enn normalt) og han har med seg antihistamin når han er rundt omkring aleine på sommeren nå. Det kan/bør bhg vite, om det er noe konkret.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 huff da... snuppa mi er rask og frisk ellers og ei jente i full fart men når det gjelder dette med stikkene så er jeg oppriktig bekymret altså så jeg skal ringe legen i morra!!! tusen takk for at dere svarte
Holly❄️ Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Jeg har en gutt på 4 år som også reagerer veeeldig på myggstikk.. Blir veeeldig hoven, og det ser skikkelig ubehagelig og vondt ut. Har også tenkt på og kanskje ta han med til legen, for og sjekke dette ut. Farmoren hans er allergisk mot vepsestikk, og må ha adrenalin om hun blir stukket. Hm... Vanskelig dette. Får se an om det blir et myggstikk etterhvert, så tar jeg med "beviset" til legen og hører hva de sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå