temine Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Var på ordinær ul torsdag, men ettersom babyen lå litt kronglete til fikk de ikke sett på alt. I dag er jeg undersøkt av to jordmødre og tre leger. Lå på benken og titta på hjertet i mange mange timer. Gutten min har DORV (double outlet right ventricle). Så vidt jeg har forstått....litt mye info på en dag...vil han fødes normalt, men ettersom de første ukene går (4-6) får han hjertesvikt. Puster tyngre, blir blå, legger dårlig på seg og sover mye i tillegg til kaldsvette osv. Da må han begynne på medisiner, og når han er 3-6 mnd vil han kunne opereres og bli helt frisk. Det er jo nydelig å høre at han kan bli helt frisk med en operasjon, men har likevel hatt en forferdelig dag. De tok fostervannsprøve og, for å sjekke om det kan være noe annet galt og. Alt dette mens sambo hadde eksamen. Tungt å gå gjennom alene. Skal tilbake i morgen til ny ul, håper bare de ikke finner mer. De snakket om at aorta var smalere enn normalt, men fikk ikke sett ordentlig pga leie til babyen. Skal se mer på det i morgen, da heldigvis med min kjære. Sliten og lei meg. Håper så indelig det ikke er noe mer!!!!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 uff da.....det der kan ikke være noe kjekt å gå igjennom....har du lenge igjen av sv.skapet?? på en måte så får du jo forberede deg som best dere kan.....få all informasjon o.l. men samtidig så hadde det jo vært så fint og fått ungen nå med det samme og begnyt behandlingen. og FANTASTISK at babyen kan bli heeeeelt frisk!!!! Masse lykke til med alt dere skal gå igjennom. dette klarer dere supert:) Klem fra meg:)
temine Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 Takk for klem. Og ja, det er fantastisk om han kan bli helt frisk etter en operasjon...det som tynger meg mest nå er at de ror de så noe mer, men ikke var sikre. Blir en lang morgendag. Er snart halvveis, så han får ikke komme ut enda nei:)
Gjest Mammamoms Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hei Temine! Jeg skjønner at du må ha hatt og har en tøff dag idag! Det må ha vært litt av et sjokk for deg å fa denne nyheten, og også uten kjæresten din der til å stå sammen med deg... Jeg vil bare at du skal vite at jeg ble berørt av historien din, og føler med deg! Vi må håpe på det beste for i morgen! Men samtidig være foreberedt... Lykke til i tiden som ligger foran. Ikke bare for svangerskapet, men likeså mye for tiden etter! Ta vare på deg selv, og elsk den lille skatten i magen din! Klem :-)
ninanja Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Du er kjempeheldig som er forberedt på at babyen har hjertefeil og hva som vil skje mht operasjoner osv. Søsteren min ble født med hjertefeil for 34 år siden. Moren min var ikke forberedt, og opplevde at babyen ble tatt fra henne og sendt til Rikshospitalet, mens hun ble liggende på et annet sykehus og fikk piller for å stoppe melkeproduksjonen ... Sånn var det i gamle dager! Men søsteren min har klart seg flott, er en ressurssterk og oppegående dame som har tre åpne hjerteoperasjoner bak seg, en hjertestans og en fødsel. De har et av verdens beste team på hjertebarn på Riksen i dag, og dette kommer til å gå kjempebra, Termine! Gutten din kommer til å bli helt frisk. Det vil være tøft og vondt for deg og pappaen å gjennomgå operasjon og sykehusopphold, men det er utrolig hvor mye man klarer i slike situasjoner. Og gutten spiller snart fotball og er minst like aktiv som alle andre gutter! Lykke til og mange gode tanker! :-)
Ella78 m/ A&M Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Åh, det var trist å høre at babyen deres har en hjertefeil, jeg kan nesten selv kjenne hvilke bekymringer som nå plutselig hviler på skuldrene dine. Men det går jo som oftest så bra med disse barna, så du får bare forsøke å være sterk. Dette klarer dere, og babyen deres kommer til å vokse opp og bli en fin gutt! Lykke til!
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Off det var trist å høre. Dette har jeg gått gjennom selv. Du er heldig som vet om det å kan forberede deg litt å få informasjon om hva som kommer til å skje. Jeg har en sønn som ble født med hjertefeil. Vi hadde ingen anelse om at noe var galt. Den feilen han hadde gikk det ikke ann å se på ultralyd. Så det var skikkelig sjokk for oss, å vi ble sendt i helikopter rett til rikshospitalet. Han ble operert 1 uke gammel. Det gikk kjempe fint, å han er i dag helt frisk. Han er snart 2 år gammel. Men selfølgelig det blir jo en tøff tid for dere, men husk de små er mye sterkere enn vi tror. Bare spør om du lurer på noe. Masse lykke til imorgen! Håper de ikke finner noe mer feil med han
Glad_mor_85 Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Ønsker deg alt godt i denne tiden, og sender over litt nye krefter. Lykke til, og flott å høre at han kan bli helt frisk da. Mvh
togutter-08og10 Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Lykke til videre. Legene er jo så flinke i dag at dette helt sikkert går bra. Skjønner at det er tungt å få en slik beskjed, håper du har støtte i manen din, familie og venner i en slik til. Vil bare sende deg noen varme tanker og gode ønsker for fremtiden.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 uff ja det var sikkert tøft å få vite, men så utrolig godt det også må være og samtidig få beskjed om at de faktisk kan få gjort noe med det=) det er jo fantastisk at han kan bli frisk.. masse lykke til videre. dette klarer dere, og dette kommer nok til å gå fint=)
Herkules Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Nei så trist å høre, og stakkars deg som var alene på undersøkelsen også. Dere får ha lykke til i morgen og håpe det ikke er noe mer i vente Dette går sikkert kjempebra! Riksen er superflinke så dere er sikkert i de beste hender Masse lykke til
AO3 Skrevet 27. mai 2008 #12 Skrevet 27. mai 2008 Enig i dette. Jeg har en tidligere kollega som fikk et hjertesykt barn med en veldig alvorlig diagnose. De ante fred og ingen fare. Riktignok var barnet veldig rolig og la ikke på seg, men det trodde de var normalt. Da han var 5-6 uker tok de ham likevel med på sykehuset for en sjekk. Da ble han stresset, og under undersøkelsen ble han helt blå! For første gang i sitt liv skulle han gjøre noe annet enn å ligge og sove og spise. Det tålte ikke hjertet hans. Han ble øyeblikkelig flydd med ambulansefly til Oslo, mamma fikk være med, pappa var det ikke tid til å hente. Der han ble operert samme dagen. Han var da den eldste babyen med sin type hjertefeil som de hadde operert noen gang... De andre var enten operert - eller døde. Det gikk imidlertid helt fint med ham, en skikkelig happy ending, selv om det var et fryktelig sjokk for foreldrene. De hadde også veldig dårlig samvittighet fordi de ikke hadde skjønt at noe var galt med gutten deres, de følte at de burde ha sett det selv tidligere.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #13 Skrevet 27. mai 2008 Uff, da. Klarer ikke å forestille meg åssen det er å få en sånn nyhet, men det må være helt forferdelig. Håper alt går bra. Lykke til alle tre!
temine Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk for støtten:) Nå ligger jeg bare på sofaen å venter på at klokka skal nærme seg halv tre og ny sykehustime. Glad jeg bor så nære st.olavs og nasjonalt senter for fostermedisin, de er så utrolig flinke der. Skal krysse alt jeg har i dag, kryss gjerne med meg:D!!!
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Håper du sier fra om hvordan det går med deg i dag..Håper babyen ligger den veien han skal. Lykke til!
Mayla;) Skrevet 27. mai 2008 #16 Skrevet 27. mai 2008 Vi har flere hjertebarn i familien, og alle er eller blir helt friske, takket være den kompetansen Riksen sitter på. Du er i de tryggeste hender!!! Det er trist at dere må igjennom noe slikt, men jeg er helt sikker på at både dere og barnet vil komme styrket ut av situasjonen Masse lykke til!!!
svanemamma Skrevet 27. mai 2008 #17 Skrevet 27. mai 2008 Vil ønske deg masse lykke til og gi deg en god klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå