TøffiTrynet☠ Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Har en skjønn liten gutt på 13 mnd. som er gangske treg i utviklingen må jeg si.. Han åler seg fint framover, men krabber ikke enda. Han har ikke gjort noe forsøk på å reise seg, og kan heller ikke sette seg opp i sittende stilling.. Når det er sagt, så er jeg absolutt ikke bekymret! Men hører fra mange rundt meg at de syns han er "treg." Men det kommer når det kommer tenker jeg.. Storebror gikk forøvrig da han var 12 mnd.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Det er ikke alle som krabber men hopper rett til å gå. Mener gjennomsnittet for å gå er 15 mnd så han er nå ikke "treg". Bare nyt det du, han kommer tidsnok til å gå :=)
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 Ja, vet du.. Egentlig er det litt godt også, at han ikke springer rundt og river ned duker og sånt... Men det jeg syns er litt dumt, er at det liksom er litt om å gjøre å har barn som er tidlig ute med alt mulig.. Litt "konkurranse" liksom. Og for noen kan det bli litt sårt.. Spesiellt førstegangsmødre..
Gothminister Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hei. Her er det likt som deg. Lillebror på 13 1/2 mnd åler seg i en racer fart på gulvet.. Han har reist seg opp i krabbestilling,men sjeldent han gjør det. Nå har vi fått øvelser fra fysioen,så nå klarer han å reise seg opp i knestående når ha holder i noe Ikke alltid det går,men det er da ett steg framover.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 16 mndr.... Homper på rompa... Står, men ikke går...
Zarathustra Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Ja, her i huset går det ikke akkurat fort med språket... Tidlig ute motorisk, men språk er det utrolig sparsomt med. 14 mnd og sier kun voff og mamma, men forstår mye. Hører andre barn som babler og kan mange ord allerede ved ett års alder, og jeg kan relatere til "konkurransefølelsen". Men alle friske barn når de samme milepælene før eller siden, det er bare vi mammaer som må ha tålmodighet tenker jeg:) -kjenner jeg er fryktelig utålmodig ang språket, håper det liksom løsner snart... he, he... *selvironi*
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 mini er sein, pga en skjeivhet i nakken som han var født med. så vi har trent han mye, å han lærte seg ikke ¨å krype før han var 13 mnd. han er nå 18 mnd, og han er ennå ikke begynt å gå.
TøffiTrynet☠ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2008 Takk for mange interressante innspill. Vi kan nå uansett enes om at barna våre er perfekte akkurat som de er, og helt enestående på sin egen måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå