Gjest Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 På en norsk unge ville det vært et tullete navn i hvertfall.....nå aner ikke jeg om det er et navn eller et tullenavn. Nå er vi mange etniske grupper her i verden har faktisk hørt "verre" i etnisk norske ører.
Arb.ledig husmor Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 I månedens Foreldre og Barn, står det om en familie som har et barn med det navnet....
Arb.ledig husmor Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2008 Såg det i Foreldre og Barn, og tror familien hadde norsk etternavn.. skal ikke si d 100%, for eg ble så "opptatt" av dette navnet..
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Faren heter Asgaut og ungene heter Neri,Ånon og Herjus..... Vakkert......
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 En herjus er en som herjer. Vi sier til barn som er høyt og lavt og hiver ting veggimellom: du, din herjus!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. mai 2008 #12 Skrevet 26. mai 2008 jeg synes ikke det var noe fint, men jeg vet om en som heter Torjus, er jo ikke så veldig ulikt. Syntes det også virket helt rart førstegang jeg hørte det.
Arb.ledig husmor Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2008 Ånon har eg faktisk "hørt" før... Så d va ik så ille...
MintCondition Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 Spesielt, men ikke stygt Syns mange andre navn er mye styggere, Leander og Chrisander og Casper og Maximillian og...haha. Dessuten, i den familien i F&B hadde jo alle sånne litt tunge, norrøne navn.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #16 Skrevet 26. mai 2008 Akkurat det jeg forbinder med navnet også...husker onkel som er sunnmøring kalte guttungen "herjus" på tøys da han var på besøk og guttungen herja.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #17 Skrevet 26. mai 2008 Enig med MintCondition. Chrisander er hundre ganger verre... Herjus høres ut som en blanding av Herdis og Torjus - litt rart, men ikke så ille.
BettyBoob Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 høres ut som et tullenavn på en kosebamse spør du meg.
Carnivale Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Syns det var litt kult jeg, mye finere enn sånne kvasi-isfolket-navn jeg har sett folk her inne kalle ungene sine ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå