Gå til innhold

Formsydde bæreseler.....er det noen som bruker det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaring med formsydde bæreseler? Passform og enkel i bruk....hadde tenkt å kjøpe Ergo, men så er det flere som sier at den ikke er god å bruke til å bære på magen. Så finnes det Manduca, Beco, Patapum....var innom tettinntil for å finne løsningen, men ble bare enda mer forvirret.

sønnen min er 1 år om et par mnd. og veier 10kg allerede så BB må legges på hylla og elastisk sjal har jeg fra før, men synes den er upraktisk på reise eller hvis jeg skal ta på ute. Takker for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert meitai da ? (for å gjøre deg enda mer forvirret..hehe...;) Eg liker bedre meitai enn formsydd fordi barnet kommer tettere inntil og det gjør bærekomforten bedre. Meitai er god både på magen og ryggen.

Vi har også en ergo, som eg også liker veldig godt, men den har eg bare prøvd på ryggen. Spørsmålet er jo hvor aktuelt du tror det blir med mye magebæring nå når han snart er 1 år? Eg begynte å bære snuppa mi på ryggen når hun var 7-8 mnd (og det er ganske sent, de fleste begynner litt før, ved 5-6 mnd alder, selv om det varierer mye) og siden da har eg ikke bært henne på magen. Hun veier også ca 10 kg nå. Det er ikke fordi hun blir så tung framme, men fordi hun ser bedre når hun sitter på ryggen og fordi hun kom litt i veien på magen.

Lykke til med valget uannsett:)

Skrevet

Jeg er Ergo fan !! Selv om jeg liker mei tai veldig godt og da...)

Ja det er litt mer "klumpete " å bruke Ergoen på magen enn med mange andre bæreløsninger. MEN det er ikke dirkete ubehagelig synes nå jeg. Det krever litt øvelse for å få til det slik at det passer for en selv og babyen. Men når man får det til synes jeg den er både stødig og god .Kan ikke svare på patpum osv..

Skrevet

hvor høy er du? stemmer det at Ergo ikke passer så godt til de som er litt lavere...jeg er 160...

MT har jeg også vurdert, men synes det ser så mye styr ut med lange bånd som man skal knytte. Ser for meg at det blir vanskelig på et trangt fly og med minimalt med tid

Skrevet

Mei tai er ikke noe styr når man blir vant:) Bare svisj svosj!!

Jeg er 1,65 høy og det går helt fint med Ergo. :)

Skrevet

Jeg bruker en beco til min nå 11 mnd gamle datter som er ca 9 kg. Jeg er ca 165 høy, og synes denne passer meg utmerket. Gode solide spenner, enkel å ta på selv. Gir god støtte og avlastning til min rygg. Snuppa sitter stødig og godt i denne. Jeg får ikke til å feste henne på ryggen selv, så bærer henne på magen. Ulempen er kanskje at hun begynner å bli så stor at jeg merker hun blir litt mer utålmodig nå. Siden panelet er såpass høyt, ser hun bare til sidene (det er vel lavere på ergo og en fordel der?). Jeg kunne tenkt meg et bæretøy der snuppa fikk sette fremovervendt, men det er vel bare BB som har?

Skrevet

Tror ikke andre enn BB har en fremoverendt løsning nei.... Men det er jo ikke noe problem med Ergoen ( skryt, skryt:)) fordi panelet er litt lavere enn på Beco så kreves det ikke mye vridning på hodet før hun ser masse. Særlig når hun blir båret på ryggen :) DET er stas det!!( samme med MT)

Det er vanskelig å få til i begynnelsen...men med øvelse så blir det etterhvert lett.

Skrevet

Eg har ergo og angelpak

Ergo er ok både til magebæring og ryggbæring

Angelpak er god til ryggbæring men mindre god til magebæring av stortbarn (jenta mi er 15 mnd)(men god til å bære små på magen! )

Har og ein stødig heimesydd meitai som er god både til mage og ryggbæring, meitai gjev større mogelegheiter for tilpassing med ulike knytingar, medan formsydde er raskare å ta på(ja, det tek litt lenger tid å knyte stropper en å klipse saman klips...men ikkje mykje :) )

Er det flyplassbæredings du ser etter så tykkjer eg slynge/lommeslynge er praktisk. Om de er fleire som skal nytte bæretøyet er ringslynge genialt sidan den kan tilpassast i større grad en ei lommeslynge!

hjelp det??

Skrevet

tusen takk for gode tips og deling av erfaring. Har kommet litt nærmere målet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...