Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Noen med erfaring!!Fikk en sønn for en uke siden å merker jeg begynner å få lite melk..Er det noen som har merket bedring ved bruk av denne teen ??? Takker for svar!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jepp,jeg sverget til den. Den er kjempegod på smak og hjalp godt følte jeg... Melkemengden din tar seg nok opp skal du se,- bare la småen suge selv om du føler at du er tom. (Gjør kanskje vondt ,men er verdt det)
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 jeg brukte ammete ved min første gutt! å det hjalp! smakte ikke noe serlig, men det hadde effekt! så anbefaler det hvis du føler det blir lite melk! kommer til å bruke den igjen på nr 2 oxo jeg!
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #4 Skrevet 27. mai 2008 amme teen var helt knall synes jeg. tror det var den fra helios jeg brukte.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Nå har det seg sånn at lille gutt ikke tar puppen,vi prøver å prøver men uten hell hit til.Han har tunga klistret til ganen å klarer ikke å suge til seg bryst vorten,han blir bare liggende å smake på den.Så jeg pumper for harde livet å gir han på flaske.Håpet er jo at han vil ta puppen etterhvert,trener flere ganger om dagen.Legger han til puppen så han får prøve i alle fall.Har også prøvd skjold,det går litt bedre,men han suger ikke til seg puppen da heller,jeg må liksom presse puppen inn å håpe at han suger tak!! Ikke lett dette.Har ikke lyst å miste melka hvis det er sjangs for at han vil ta pupp senere.Har jo lyst å gi han morsmelk så lenge jeg har å kan.Han tar jo flaske så det er ikke noe problem!!! Håper denne amme teen kan hjelpe slik at jeg får mer,klarer å pumpe ut en ca 50 ml tilsammen!!!Men ikke mer til å eventulet kunne fryse eller oppbevare..Egentlig ganske synd
M*A*S*H* Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Amme-te trodde jeg virket forebyggende mot kolikk, ikke for å få mer morsmelk?
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Har lest her inne en plass at den skal også hjelpe på melke produksjonen??Kan godt være at jeg tar feil,men synes det er rart den heter "ammeTe" da...Hvis den ikke hjelper overhode for ammingen!!
*Januarbaby*09 Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Amme-te er som navnet tilsier ment for å stimulere melkeproduksjonen. Om det i tillegg kan hjelpe mot symptomer mot kolikk er mulig, men i helsekoster finnes det egen te mot kolikk, nemlig kolikk-te.
Sjokoladefrik Skrevet 27. mai 2008 #9 Skrevet 27. mai 2008 Jeg merket ikke all verden økning i produksjonen av amme-teen fra apoteket og Helios, men den fra Wedela har en litt annen sammensetning og jeg merket tydelig økning! Kjøpte den på helsekostbutikk. Husk også å drikke masse vann. Finnes også nesespray for å lette melkeutdrivningen, men den må du til lege for å få tror jeg. Ta kontakt med helsestasjonen eller ammehjelpen snarest mulig for å få hjelp! Er jo best med pupp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå